Tip / advies nieuwe camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb nu een simpele camera, de Pentax Optio 50 L. (5.0 Megapixel)
Die wordt al wat ouder, batterijen zijn na 1 filmpje leeg, lijkt ook trager te worden.
Ik zoek een nieuwe camera, eenvoudig in gebruik, geschikt om filmpjes mee te maken en bewegende beelden, voldoende licht als het niet heel licht is. Geen heel ingewikkelde dus maar ook geen heel simpel instapmodel.
Mag wel wat beter zijn dan wat ik nu heb.
Ik gebruik de camera voor foto's van honden en filmpjes van trainingen ook binnenshuis, die gebruikt worden om te beoordelen. Ze gaan ook op internet.
Heel graag jullie tips/advies! Of waar vooral op te letten.
 
Hallo MNB,

Ik Heb Zelf De Nikon Coolpix L-25 Het Is Een Goede Camera En Kan HD 720P Filmen Het Beeld Lijkt Onscherp Als Je Een Foto Wilt Maken Maar Dat Is Niet Zo Deze Kost Ongeveer 60,-

Mvg HDGamer2
 
Laatst bewerkt:
Stel voor jezelf vast wat je maximaal wilt gaan uitgeven en ga dan naar een goede fotowinkel en laat je voorlichten.
In Amsterdam bijvoorbeeld naar Foto Booms (goede website ook en scherp geprijsd) www.fotobooms.nl

Als compact camera gebruik ik zelf een Panasonic Lumix TZ25. Snel toestel, erg goede Zeiss lens, maakt zeer fraaie foto's en filmpjes.
Zijn tegenwoordig te koop vanaf 200 euro meen ik.
 
Dank, ga ik eens naar kijken. Amsterdam is een beetje ver...
Ik zat te kijken naar de Sony DSC-WX100S ongeveer zelfde prijs, lijkt ook een prima camera. Filmen bij niet optimaal licht zou deze goed doen en ik lees dat veel veel duurdere camera's dat vaak niet zo goed doen.
 
Een goede winkel met zeer lage prijzen is Kamera-Express. Ze hebben winkels in Amsterdam en Rotterdam, en ook in Antwerpen. Doordeweeks wordt je beter geholpen dan op Zaterdag, want dat is echt een drukke dag. En zelfs dan nemen ze nog de tijd voor je.
Als je de camera voor bewegend beeld, en behoorlijk beweeglijke onderwerpen wilt gebruiken, dan moet je goed naar de verwerkingssnelheid van de camera kijken. Want je moet je onderwerp wel bij kunnen houden. De Lumix serie is prima, Canon maakt uitstekende camera's, Sony, Nikon, de lijst is te lang om op te noemen.

Wat ik zelf belangrijk vind: hoe voelt de camera; kun je de knopjes makkelijk vinden, voelt de camera vertrouwd aan. Op het werk heb ik jarenlang met Nikon gewerkt, en hoewel dat een uitstekende camera is, zou ik hem voor geen goud willen ruilen voor mijn Canon. Die camera pak ik op, en kan ik blindelings bedienen. Met Nikon heb ik dat gevoel nooit gehad. Nogmaals: dat is geen waardeoordeel over Nikon, want aan de camera mankeert helemaal niks. Het is alleen niet mijn camera!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan