gebruiker naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
162
Hallo,

Ik heb via configuratiescherm, systeem enz... al de naam veranderd in Martin. maar als ik naar C:\users ga dan staat er nog Martijn ....
Hoe kan ik die naam veranderen, want rechter muisknop eigenschappen werkt niet want de balk om de naam te veranderen is wit.

naam wijzigen.jpg

Groeten,
Martin
 
Combineer [windowstoets+r] -> typ: regedit. Navigeer naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\RegisteredOwner
Wijzig hier je naam & herstart je systeem.
 
Je moet niet de naam invoeren, maar iedere x de desbetreffende sleutel dubbelklikken en vanaf daar verder navigeren...
 
Ik ben er bijna, alleen deze map heb ik niet.....
Zie de bijlage
Waar kan ik die vinden?

naam wijzigen 3.jpg
 
Je moet in de linker scherm wel iets naar rechts scrollen om er Windows NT te zien staan.
 
Daar zat ik al lang, en zelfs in de map Current Version Zie de bijlage.
naam wijzigen 4.jpg

Maar ik heb niet de map RegisteredOwner Hoe kan ik dan de naam veranderen?
 
Als je op CurrentVersion klikt zie je aan de rechterkant de sleutels.
Daar staat RegisteredOwner tussen met daarachter je naam.
Dubbelklik op de sleutel om de waarde te wijzigen.
 
Leg me dit eens uit, ik heb het veranderd in Martin maar de map users blijft Martijn .....
zie de foto

naam wijzigen 5.jpg
 
Dat laat ik evenaan Dorado.
Heb je na de wijziging wel je PC opnieuw gestart?
 
Ben je als Admin aangemeld?

Regedit heeft adminrechten nodig.
 
Windows meerdere malen opgestart, ik heb admin rechten gegeven en zelfs nog een keer geprobeert in de veilige modus.
Maar blijft het zelfde, daar staat martin, maar de map blijft Martijn ....

Hoe kan dat?
 
Windows meerdere malen opgestart, ik heb admin rechten gegeven en zelfs nog een keer geprobeert in de veilige modus.
Maar blijft het zelfde, daar staat martin, maar de map blijft Martijn ....

Hoe kan dat?
Goeie vraag. ..
M.i. is de gebruikersnaam v/h systeem die door de beschreven wijze m.b.v. regedit is te achterhalen de grondslag voor de aangemaakte gebruikersmapnaam. Duidelijk is dat e.e.a. niet mee verandert in een later stadium.

Enfin, start op in Veilige modus & wijzig dan de gebruikersmapnaam. Een andere mogelijkheid om de naam te wijzigen is.m.b.v. Unlocker
 
Laatst bewerkt:
Dit account wordt aangemaakt tijdens de installatie van Windows en is naderhand IMHO niet zomaar te wijzigen.
Wat je kunt doen is een nieuw account aanmaken en alle instellingen kopiëren naar het nieuwe account en naderhand het andere account (indien mogelijk) verwijderen.
Hoe je dat voor elkaar krijgt staat hier beschreven onder "Documenten en instellingen kopiëren naar een ander account".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan