Welke kabel van de voeding is dit? PC valt na 1 seconden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuup4

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Hallo, Iedereen
Ten eerste zie onderstaande foto!

Ik heb een vraag de stekker op de foto is van de voeding mijn vraag is waar dient hij voor dus de werking en hoe heet hij en waar moet hij aangesloten worden op welk onderdeel want het probleem is als ik de pc opstart zonder deze kabel ingeplugt te hebben start hij alleen geen beeld steek ik deze stekker in gaat de ventilator 1 seconden aan en valt hij uit. Weet iemand hier raad mee?

Mvg

IMG_0350.jpg

Laatst bewerkt:
Foto is niet echt scherp, maar zo te zien een SATA data kabel,niks met de voeding te maken.
CABLE-239.JPG

Laatst bewerkt:
Jawel want kijk maar naar de ventilator op de foto ongeveer zelfde stekker en zijn allebij afkomstig van voeding

De fot is niet scherp genoeg. Lijkt het op de afbeelding die ik plaatste?

Je had gelijk komt net van voeding maar waar dient hij voor en waarmee wordt hij verbonden? En hoe kan mijn bovenstaand probleem kon je daar wat meer over vertellen? Kijk de voeding en ventilaor draaien alleen geen beeld maar plug ik deze erin doet hij het 1 seconden ofzo en dan stopt de voeding en ventilator

Een SAT kabel gaat vanaf het moederbod naar bijvoorbeeld een harde schijf of dvd-rom spelen.

En die sat kabel op de ventilator doen waar komt die vandaan waar moet die ingeplugt worden?

Op een ventilator gaat geen SATA kabel. SATA kabel is voor data niet voor stroom. ventilator stroom stekker bestaan uit drie of vier polen. Hier onder eentje met drie polen.
[smallimg]http://www.dspro-lighting.nl/WebRoot/StoreLNL/Shops/62716457/4D7F/4845/48CF/8A7B/964E/C0A8/29BA/3A41/Fan70x15mm.JPG[/smallimg]

ja maar kijk even op de foto daar zit bij de ventilator ook zn rode kabel. Zie je hem?

Waar dient die voor op de ventilator en waar moet die heen en kun je me iets meer vertellen waar mijn probleem aan licht?

Nogmaals je foto is niet scherp, maar rechts van de ventilator, zie in een drie kleuren kabeltje lopen (rood, blauw en geel) met een drie polige stekkertje wat op het moederbord zit. Lijk me dat dat je stroom kabeltje voor de CPU ventilator is. Het is last via zo'n fotootje te bepalen waar kabels voor zijn.

volgens mij is het deze type SATA_Data_Cable.jpg

IMG_0349.jpg

Links naast ventilator op moederbord.

Laatst bewerkt:
Maar dan vraag ik me nogsteeds af waarom als ik deze kabel er niet in heb hij wel gewoon blijft draaien maar er geen beeld komt en als ik hem erin stop meteen na 1 seconden ofzoiets hij compleet uitvalt ik dacht eerst voeding maar die heb ik ook eerst met paperclip getest en die draait gewoon wat kan mis zijn met de kabel of moederbord?

Moeilijk te bepalen zo. Waar sluit je die SATA dan op aan?

Ja maar zie je de stekker die ik bedoel? kan het ook zijn dat voeding gewoon draait maar toch stuk is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke stekker heb je het nu over? Loop alles eens na en druk alle kabeltjes eens goed aan. Andere SATA kabel geprobeerd?

Ja maar er wordt maar steeds over die sata door gegaan maar ik wil graag een duidelijk antwoord op hoe het kan dat als de sata van bijv de hdd of dvd drive niet op het moederbord staan want weet niet welke van de 2 het is hdd of dvd maar maakt eff niet uit. dat er dan niet eens wat komt van bios of error maar geen nothing en als ik die kabel weer erop zet dat hij dan weer na 1 seconden de ventilator en voeding stoppen dus zonder blijft de psu en de ventilator op het bord gewoon draaien.

Ik ging er eigenlijk de hele tijd al vanuit dat de psu kaduk was maar nadat ik die met paperclip methode heb getest draaide hij maar kan hij dan toch de veroorzaker zijn of is dat uitgesloten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga juist over die SATA kabel door, gezien daar het probleem mee lijkt te zijn. Je geeft zelf aan, als deze aangesloten wordt de boel uitvalt. Als eerste test je dan met een andere kabel. Kan goed zijn, zoals "Vanschagen" in je reeds gesloten topic aangaf, dat je kortsluiting hebt.

PS we hebben een aanpassen functie op het forum, graag deze ook gebruiken en niet achter elkaar meerdere berichten plaatsen.

Beste Tuup4, waarom men steeds op die SATAkabel hamert is ook daadwerkelijk een kabel die zowel naar de hardeschijf gaat, alswel de DVDspeler/brander.
kijk eens of de rode kabel die aan je hardeschijf hangt (dat ding waar WD op staat) aangesloten is op het moederbord, is dit niet het geval druk het uiteinde van de kabel dan op het moederbord, en wel in 1 van de 4 zwarte blokjes die je daar ziet, het liefst in SATA1 ...kijk er wel ff goed naar, dit kan maar op 1 manier!!
Doe ditzelfde met de DVDspeler/brander, en zet die op SATA2 ...

EDIT: Weet/lukt je het niet? Morgen met het ding naar de pc-boer (of handige buur) die heeft het zo gefixed!:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan