Email versturen als waarden in CELL A2 zijn behaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric035

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Allen,

Ik ben bezig met het maken van een magazijnvoorraadlijst. Nu wil ik een email verstuurd hebben op het moment als er
een paar cellen een bepaald bereik hebben gehaald. Nu heb ik al wat geexperimenteerd en voor elkaar gekregen dat ik
geselecteerde cellen kan mailen, maar wil het eigenlijk geautomatiseerd hebben.

Is er een VBA script dit de waarde van een cel mailt als deze onder een bepaalde waarde komt?

Eric

Zoiets:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("A2")) Is Nothing Then
        If Target.Value = "Bepaalde waarde" Then
            'Hier je mail code
        End If
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Dit zal wel werken ja, maar kan je ipv nothing ook een waarde aangeven waar hij niet voor bij mag? En eventueel die geldig is voor een hele kolom?

Net voor je reactie had ik de code iets aangepast ;)

Het is gelukt een mail te sturen als een enkele cel een bepaalde waarde heeft behaald.

Als je nu kijkt naar het png bestandje. Is het dan mogelijk om door middel van een knop een email te sturen
met daarin de ROWS waar de huidige voorraad de minimale voorraad is voorbij gegaan?

Door middel van selectie kan ik wel een mail genereren met meerdere regels die ik besteld wil hebben. Alleen zou ik
dit willen bereiken zonder de rijen te selecteren.

Of vraag ik nu te veel?

tabel.png

Laatst bewerkt:
Als alle waarden in minimumvoorraad gelijk zijn kan je met een autofilter op kolom huidige voorraad een selectie maken en dit bereik dan kopieëren naar een tijdelijk werkblad.
Anders zal je met een loop elke regel moeten toetsen aan de minimumvoorraad en dan elke regel afzonderlijk kopieëren naar het tijdelijke werkblad.
Dit tijdelijke werkblad kan je dan gebruiken in je mail en daarna verwijderen.

Het is dus de bedoeling dat de regels, waar de minimale voorraad is behaald of overschreden, in de email verschijnen en de rest niet.
En aangezien de minimale voorraden van de verschillende producten verschillend zijn zal ik het wel in een LOOP moeten schrijven.

Dit heb ik al eerder geprobeerd en het lukt me wel om een knop te maken die de lijnen arceert die besteld moet worden, maar het is
me niet gelukt om ipv te arceren deze lijnen in een mail te krijgen.

Ik zal me wel gaan inlezen mbt LOOPS wellicht dat ik daar iets over het hoofd heb gezien.

Bv.
Code:
Sub tst()
    Sheets.Add , Sheets(Sheets.Count)
    ActiveSheet.Name = "Temp"
    With Sheets("Blad1")
        For Each cl In .Range("C2:C" & .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row)
            If cl < cl.Offset(, -1) Then Sheets("Temp").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = cl.Offset(, -2).Value
        Next
    End With
    'emailcode
    Application.DisplayAlerts = False
    Sheets("Temp").Delete
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan