Geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDjango

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn draadloze verbinding. Om het probleem duidelijk te maken zal ik even kort de situatie schetsen. Daarbij moet ik vermelden dat ik een leek ben wat betreft computerproblemen.

Ik heb al ruim een jaar UPC (modem: cisco DPC/EPC3925) en dat werkte prima op alle apparaten in het huis (laptop, telefoon etc.), ook op de laptop waar ik nu problemen mee heb. Vrijdag heb ik besloten mijn laptop (Fujitsu Siemens Lifebook E8020) draaiend op windows xp opnieuw te installeren. Dat is zonder problemen verlopen maar hij wil geen verbinding meer maken met draadloos internet. De laptop geeft het volgende weer: windows is unable to connect to the selected network. The netwerk may no longer be in range. Please refresh the list of abailable networks, and try to connect again.

Het internet doet het wel gewoon met als de laptop bedraad wordt aangesloten. De modem is actief en mijn andere laptop kan wel draadloos verbinding met het modem maken evenals mijn telefoon.

Het lijkt ook niet aan de hardware van de laptop te liggen omdat hij wel met omliggende draadloze netwerken verbinding kan maken. Daarnaast heeft mijn huisgenoot dezelfde laptop en toen ik zijn harde schijf in mijn laptop had gedaan kon ik via zijn harde schijf (maar dezelfde laptop) wel verbinding maken mijn draadloze netwerk. Ik heb ook de instellingen/drivers die mijn huisgenoot heeft vergeleken met de mijne en ik kon geen verschil vinden. Ook het veranderen van de 'channels' bij instellingen van de modem heeft geen effect...

Kortom ik zit een beetje met de handen in het haar en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Zo'n leek ben je niet lijkt me :)

Het moet 'm toch zitten in de drivers die het mogelijk maken om via wifi in het netwerk te geraken.
Hier thuis had ik hetzelfde probleem met de laptop van mijn zoon en via de updates van de drivers is de verbinding geslaagd
(eenmaal ok is er niks meer aan de hand).
Haal je wel de goeie drivers binnen..je hebt winXP als besturingssysteem...

Ik lees 't wel als het lukt

sxxs

Na het installeren van de Service Packs doet de verbinding het! Geweldig!

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de hulp.

Fijn dat het geholpen heeft. [Nog even korte uitleg: Zonder SP2 of SP3 kun je niet verbinden met WPA of WPA2 beveiligde netwerken, dus alleen met WEP beveiligde netwerken.]

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Dankjewel voor de uitleg en ik zal het topic op 'opgelost' zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan