itunes 11 weigert te installeren onder windows 8 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jee es

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
50
Hallo ,

Ik heb een upgrade uitgevoerd van w7 naar w8 pro op een 32 bit machine .
Een installatie , als administrator , van een vers gedownloade itunes mislukt terwijl de combinatie windows 7 -itunes-ipodtouch3g prima samenging.
Ik heb ettelijke pogingen ondernomen met zowel de download van een itunes installatiefile van vandaag als met een itunes installatiefile download in oktober .
Volgens mij toch 2 verschillende itunes versies .


Beschrijving:
na uitschakelen van virusscanner en firewall,
start de installatie normaal maar blijft hangen bij 'kopiëren' nieuwe bestanden
Zelfs een 4-tal uur laten openstaan helpt de installatie geen moer vooruit .


Het installatievenster bevriest. Zelfs na op de knop annuleren
te klikken , de melding ben je zeker enz verschijnt wel en verdwijnt na antwoord maar daar blijft het bij . Het venster verdwijnt niet en is ook niet te sluiten.
Enkel na afmelden uit het Windowsaccount is het venster verdwenen.
Heropstarten van de machine zet geen zoden aan de dijk .
Er blijft geen enkel spoor van de installatie merkbaar.
Het aansluiten van de ipod touch veroorzaakt een toontje op de ipod en een aanduiding op de computer in het windowsscherm apparaten : opslagmedium ipod .


Het ongedaan maken van de installatie is dan het normale gevolg .In het configuratiescherm w8 software verwijderen , het opschonen in het programma ccleaner en al de verwijzingen naar apple , itunes en bonjour verwijderen uit het register .


De machine uitschakelen , inschakelen , opstarten .
Herbeginnen met een verse download van itunes , installeren , mislukken …

Ik heb deze vraag ook geplaatst op een itunes forum met link :http://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/132516-itunes-11-niet-installeren-windows-8-pro.html
met het gedacht 2 weten meer dan een .
De suggestie's die men daar opgaf heb ik met veel hoop uitgevoerd maar zonder resultaat .

Heeft er hier iemand alstublieft een suggestie ?
 
Laatst bewerkt:
Verder kun je kijken of hier en/of hier nog stappen staan die je kunt proberen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook naar posting #3.

Tijs.
 
Blijkbaar zijn Microsoft en Apple grotere vijanden dan ik dacht :D
 
Niet meer wetend van welk hout pijlen te maken het ik een herinstallatie van Windows 8 uitgevoerd .Zonder bestaande bestanden te bewaren .
Wel heb ik , in tegensteling tot de eerste installatiepoging ,al de instellingen van windows 8 zoals ze ingesteld bij de installatie onaangeroerd gelaten.
Het eerste hierna was trachten itunes te installeren .Ik heb dat uitgevoerd na de compatibiliteitsmodus te stellen op windows 7 en als administrator .
Daarna verliep de installatie van itunes als vanzelf .
De werking van itunes lijkt me normaal .
Het probleem is dus opgelost .
Allen bedankt voor het meedenken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan