5.1 Surround - 2 van de 5 doen het ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

xNathalie

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2012
Goedeavond.

Ik heb een probleem, en ik hoop dat iemand me hier iemand mee kan helpen.

Ik heb een 5.1 set van mijn broer gehad, maar alleen de voorste boxen doen het maar.
de andere 3 doen het niet en ik heb al van alles geprobeerd, ik probeerde ook realtek hd audio manager te downloaden maar die doet het ook niet want het is elke keer een driver, en ik wil de manager ding zelf hebben.

Maar ik weet niet wat ik nu dus moet doen, als ik bij me afspeelapparatuur ga kijken dan staat er ook maar 2 boxen, ik weet niet hoe ik dit kan veranderen.

Iemand enig idee of tips?

Dankje,

Overige info;

Mijn 5.1 Surround is van Creativ Inspire 5.1 5300.
Mijn center & rear doen het niet alleen de front en sub doen het.

Dit zijn de instellingen van mijn computer;

geluid.png
* dit zijn de enige dingen van geluid.

luidspeakerinstellingen.png
* dit zijn alleen de instellingen die ik kan aanklikken.

Laatst bewerkt:
Heb je de andere boxen wel aangesloten? Vaak zijn er 3 kabels nodig. Als de hardware autodetect heeft en er is maar een kabel aangesloten zul je ook niet de mogelijkheid krijgen om meerdere boxen in te stellen. Als de detectie goed werkt kun je via configuration settings (windows 7) de boxen instellen op 5.1

Heb je de andere boxen wel aangesloten? Vaak zijn er 3 kabels nodig. Als de hardware autodetect heeft en er is maar een kabel aangesloten zul je ook niet de mogelijkheid krijgen om meerdere boxen in te stellen. Als de detectie goed werkt kun je via configuration settings (windows 7) de boxen instellen op 5.1

Hoeveel uitgangen heeft die Realtek geluidskaart eigenlijk? zie reply 2.
Op het moederbord zit er maar 1 toch?

Zo ja dan zal er een audio insteekkaart aangeschaft dienen te worden wil je van die set gebruik willen maken.

Laatst bewerkt:
Hoeveel uitgangen heeft die Realtek geluidskaart eigenlijk? zie reply 2.
Op het moederbord zit er maar 1 toch?

Zo ja dan zal er een audio insteekkaart aangeschaft dienen te worden wil je van die set gebruik willen maken.

Ja er zit maar 1 geluidskaart in ja.
Daarbij zit de zwarte stekker in de blauwe wat niet goed is.

Maar wat raad jij me aan dan voor welke ik moet halen zodat mijn 5.1 set het moet gaan doen?

Had het over de audio uitgang achter op het moederbord, zal ongetweifelt maar 1 audiochip op zitten.

Elke PCI of PCI-e 1 x 5.1 audiokaartje kan het doen.
Miss heeft een vriend of familielid er nog eentje liggen?

Of loop gewoon de plaatselijk PC shop binnen?
V. a. een € 20,= al te verkrijgen.

Had het over de audio uitgang achter op het moederbord, zal ongetweifelt maar 1 audiochip op zitten.

Elke PCI of PCI-e 1 x 5.1 audiokaartje kan het doen.
Miss heeft een vriend of familielid er nog eentje liggen?

Of loop gewoon de plaatselijk PC shop binnen?
V. a. een € 20,= al te verkrijgen.

ja dat bedoelde ik ook eigenlijk..
En ja zal vanmiddag eventjes kijken.
en anders bestel ik hem via internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan