Energieschema automatisch veranderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter TBM12
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TBM12

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Beste Forumleden,

Op mijn laptop met Windows 7 Home Premium heb ik een energieschema gemaakt met daarin een aantal voorkeuren die niet in de standaard energieschema's zitten, onder andere de functie van de aan-/uitknop en slaapstandknop. Nu is het zo dat, iedere keer als de computer opnieuw is opgestart, het standaard energieschema weer is geselecteerd. Nu is dat niet het grootste probleem, dat is namelijk dat het schema dat ik had aangemaakt ook weer de standaardinstellingen bevat, met dus ook de standaardfuncties van de knoppen waar ik het over had en een aantal andere instellingen. Ik krijg na het opstarten ook een melding met daarin de tekst: "Please do not modify the optimized power plan settings. We had change it back." (met titel: "ASUS InstantOn"). Het is me ook opgevallen dat het opstarten van de laptop langer duurt als ik van te voren de instellingen van mijn aangepaste energieschema wijzig.

Als iemand ervaring heeft met dit probleem en/of een oplossing weet, hoor ik het heel graag.

M.v.g,
Maarten (TBM12)

Ik heb hier ook een asus laptop en heb op netstroom high performance ingesteld op beste prestaties, als die op accu werkt wordt er meer rekening gehouden met de het besparen van energie, maar dat weet je wel.
Als het zo is dat asus alles weer terug zet via een service of proces van asus, kan je kijken wat er allemaal aan asussoftware opstart als windows opstart in onder andere services en processen, systeemconfiguratie en services zijn zoals je denk ik wel weet te vinden in systeembeheer van het configuratiescherm.
Of dat het in de software van asus anders in te stellen is.
Wat is het typenummer van je asus?
http://www.asus.nl/Notebooks/Features/ASUS_Instant_On_powered_by_SHE_II_Technology
ik lees:
ASUS Instant On powered by SHE II Technology

Super Hybrid Engine II incorporates elements of its SHE predecessor and builds on the vitals of better battery performance. Instant on allows notebooks to resume in under 2 seconds* and stay in standby for up to 15 days* . Importantly, should battery levels fall below 5%, data is automatically saved and secured on the hard drive*. *Resuming from hibernation on a mainstream notebook can typically take 30-60s. *Normal standby time before battery drains on mainstream notebooks is 3-5 days *Rem

Je kan in de bios eens kijken of er instellingen van asus onderdelen zijn die je als proces ook terug ziet.
Ik heb hier een iets oudere laptop en zie in de bios fancystart die ik op enable kan zetten, ik zie in windows 7 in de software van asus een programma die fancystart heet.
In ieder geval wat ik er uit opmaak is dat ASUS InstantOn de gehele energie huishouding ook voor je batterij regelt en daarmee 15 dagen in stand-by kan staan.

Uiteraard verschilt het in gebruik, als je veel op accustroom werkt is dat misschien handig, maar werk je veel aan een netsnoer dan wil je de beste prestaties.

ASUS SonicMaster Technologie samen ontwikkeld met audio-experts Bang & Olufsen ICEpower®
Instant On hervat taken notebook binnen 2 seconden, met 15-dagen stand-by
USB Charger+ ondersteunt opladen uitgeschakeld apparaat

Het proces zorgt er voor dat je laptop zeer snel uit stand-by stand gehaald kan worden, in 2 seconde las ik.
Maar kijk eens welke processen en services er gestart worden van asus, misschien vind je die van Instant On ook.
Blijft lastig op een asus laptop asus software uitschakelen...

Ik keek net nog even in mijn asus laptop, ik zie hier in alle programma's onder Asus utility's > Power4Gear Hybrid setting page, heb jij dat ook?
Als ik er op klik wordt er gevraagt of ik Power4Gear Hybrid setting page veranderingen aan mijn systeem aan mag laten brengen en kies hier voor nee omdat ik dat instel in energiebeheer in windows, maar dat heeft wel te maken met instellingen op dat gebied. Ik klik niet op JA omdat het hier wel in energie blijft zoals ik instelde. maar deze laptop is ietsjes ouder denk ik en heeft geen SHE technologie denk ik.

http://www.asus.nl/Notebooks/Features/Super_Hybrid_Engine

Laatst bewerkt door een moderator:
Type: K55V Series
Ik heb in mijn menu start onder ASUS Utility alleen eManual en FastBoot.
In de map ASUS in mijn menu start staat wel van alles, maar niks met InstantOn o.i.d.
Toen ik in Start zocht naar InstantOn vind ik alleen een map (C:\eSupport\eDriver\Software\ASUS\InstantOn) met daarin IsSupprttInstantOn.exe, Setup.exe en een map 'Data' met daarin 404.msi, 409.msi, 804.msi en SETUP.CAB.

Ik heb in CCleaner naar alle programma's gezocht die worden opgestart
Code:
ASUS P4G			ASUS			C:\Program Files\ASUS\P4G\BatteryLife.exe
ASUS SmartLogon Console Sensor	ASUS			C:\Program Files (x86)\ASUS\FaceLogon\sensorsrv.exe
ASUS Live Update		ASUSTeK Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS Live Update\LiveUpdate.exe
ASUS Quick Gesture		ASUSTeK Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS Virtual Touch\QuickGesture\x86\QuickGesture.exe
ASUS Quick Gesture (x64)	ASUSTeK Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS Virtual Touch\QuickGesture\x64\QuickGesture64.exe
ASUS USB Charger Plus		ASUSTek Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\USBChargerPlus\USBChargerPlus.exe
ATKOSD2				ASUSTek Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKOSD2\ATKOSD2.exe

ACMON				ASUS			C:\Program Files (x86)\ASUS\Splendid\ACMON.exe
ASUS Screen Saver Protector	ASUS			C:\Windows\AsScrPro.exe
HControlUser			ASUS			C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControlUser.exe
Wireless Console 3		ASUSTeK Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\Wireless Console 3\wcourier.exe
ATKMEDIA			ASUSTek Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Media\DMedia.exe
ATKOSD2				ASUSTek Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKOSD2\ATKOSD2.exe
AsusVibeLauncher.lnk		ASUSTeK Computer Inc.	C:\Program Files (x86)\ASUS\AsusVibe\AsusVibeLauncher.exe
Ook hier weer niks met InstantOn...

Mijn vermoeden is dat het gestart wordt door Asus Power4Gear Hybrid (die heb ik nooit geopent zelf omdat ik dat in windows zelf instel)
C:\Program files\P4G\P4GXui.exe
Dat is de exe van Asus Power4Gear Hybrid.
Ik weet niet of je met dat programma instellingen kan veranderen omdat die energieprofielen op kan slaan zodat de laptop bij laag accuvermogen minder energie verbrukt dan wanneer deze aan het netsnoer hangt, in principe wordt dat dan geregelt door Asus Power4Gear Hybrid.
Dus P4GXui.exe opent dan een programma waar je dat in kan stellen, de naam IsSupprttInstantOn.exe goed gespelt? Aangezien bing en google deze niet vinden en kennen.

Laatst bewerkt:
Sinds ik C:\Program files\P4G\P4GXui.exe uit de auto-start lijst heb gehaald, worden de energiescherma's niet meer veranderd, maar na iedere keer opstarten is wel steeds het energieschema Power4GearEntertainment actief, terwijl ik die voor het heropstarten had verwijderd.

Dat is opzich normaal. Als je instelingen maar zo blijven als je zelf instelde, daar gaat het om.
Het is asus software op een asus apparaat.
Anders zou je Power4GearEntertainment moeten verwijderen in Configuratiescherm/Programma's en onderdelen.
Maar zolang het probleem opgelost is zou ik het zo laten.
Mocht je dat toch willen proberen maak dan eerst een systeemherstelpunt.

207mb77.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp! Sinds ik het programma definitief heb verwijderd (m.b.v. CCleaner) heb ik geen last meer van de problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan