Google Sketchup

Status
Niet open voor verdere reacties.

zakheave

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Berichten
79
Hallo, weet iemand hoe ik in het teken programma Google Sketchup afzonderlijke modellen kan opslaan en later weer laden.
Ik heb namelijk een bestand waarin ik een tafel heb gemaakt, en nog wel wat andere modellen. Maar kan ik deze tafel ook opslaan als afzonderlijk model en deze dan in een nieuwe of ander bestand weer laden zodat ik niet nog eens die tafel hoef te maken?
 
Hallo Zakheave,

Er zijn 3 opties:

1. verwijder al je andere modellen in je model, en doe opslaan als. Vervolgens open je origineel weer en verwijderd andere modellen (laat je een andere staan) en doet weer opslaan als.

2. Je kunt selectie exporteren. Bij veel tekenprogramma's kun je een export van geselecteerde delen doen. (bv iges sfc of stp) deze kun je dan los inladen in losse modellen.

3. Bij de wat luxere programma's kun je dit export ook los doen dus automatisch per model.

En misschien kan het wel heel simpel door sketchup 2x te openen en gewoon jou gewenste losse model te selecteren en dan ctrl+C ctrl+V.

Even uitproberen, wat het makkelijkste voor je werkt.
 
Hee Joost, bedankt voor je antwoord. Het is inmiddels gelukt via exporteren en importeren:thumb:. via ctrl C en ctrl V wil het ook wel maar dan heb je het niet opgeslagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan