IP Adres veranderen om DDoS aanvallen te voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Berichten
60
Ik heb sinds 3 dagen last van DDoS aanvallen als ik het online spel League of Legends speel.
Simpel gezegd doet iemand een aanval op mijn internet waardoor het spel zo erg gaat haperen dat het onspeelbaar wordt.
Dit is erg vervelend, vooral als ik 'competitive' 4 tegen 4 speel. Mijn team verliest dan vrijwel meteen omdat ze het met zn drieën moeten overnemen.

Ik heb Ziggo gevraagd of het mogelijk is om mijn IP-adres te veranderen maar zij zeiden dat er geen oplossing was. Dit leek me erg sterk, op internet
las ik namelijk een hoop reacties van mensen die dit vrij gemakkelijk voor elkaar kregen.

Iemand die me hier verder bij kan helpen:eek:?
 
Hallo,

Doe binnen je router IP-Renew. Wellicht even je modem herstarten. Normaal is het zo dat je om de 7 dagen een nieuw IP krijgt. Maar dat doet het ook niet altijd.. Aangezien de IPv4 adressen bijna op zijn moet er IPv6 komen. Maar dat is los van dit probleem.
 
Alleen je IP adres veranderen zal aan het begin misschien helpen maar uiteindelijk is de kans groot dat het weer gebeurd.
Probeer te achterhalen vanaf welk IP adres je aangevallen wordt en post het hier dan kunnen we je helpen te achterhalen wie er achter zit.
Misschien zie je iets in je Securitylogs staan (Start>>Uitvoeren>>eventvwr.msc)
(Wanneer de aanvaller vanaf een NL ip adres komt kun je de bijbehorende provider aanschrijven)

Misschien kun je iets in je router of windows firewall aanpassen.

Groeten Marcel
 
Nog zoiets: Als het probleem alleen optreedt tijdens het gebruik van een online spel, dan zal het wel zijn dat jouw ip-adres door anderen (de beheerder én evt. andere spelers) in het spel of op de game-server op te vragen is(!)

Dus je zult aan de beheerder van de game-site moeten gaan vragen of hij zijn zaken op orde heeft qua wat anderen/hackers wél en niet kunnen zien over deelnemers aan het spel.

[IP-verandering helpt dan ook zeker niet, omdat te zien is wat je (nieuwe) ip-adres is op elk moment dat je speelt...]

Tijs.
 
Ik heb met Ziggo de afgelopen 6 jaar al hetzelfde IP adres (ja, extern, niet 192.168.1.xxx...) terwijl er ondertussen toch al 4 modems doorheen zijn gegaan.
Dus met Ziggo is het krijgen van een nieuw IP niet zo gemakkelijk als ip renew...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan