(budget) kantoor PC €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Ik heb een nieuwe pc nodig.
Mijn budget is €500, de computer wordt gebruikt voor op kantoor dus een zware videokaart hoeft er niet in.
Ik wil een PC waar ik een aantal jaar mee kan doen dus een goede processor is wel belangrijk (ik zat te denken aan een core i3/i5).
Verder moet hij een cd/dvd drive hebben, het hoeft geen dure te zijn maar hij is wel nodig. Dat is alles wat ik belangrijk vind.
Ik heb hem best snel nodig, het liefst voor het weekend. Als het een zelfbouw pc wordt moet hij wel door de winkel waar ik hem koop in elkaar gezet worden.
Een beeldscherm etc. heb ik al en de computer hoeft niet heel stil te zijn en ik wil windows 7 erop.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
waar wil je hem ergens kopen ? anders zeggen wij een lijst met hardware samen en dan kan jij vb in de plaatstelijke pc shop deze bestellen :)

Ik woon in de regio van den Bosch dus dat is mogelijk maar bij alternate en zo'n soort winkels kunnen ze hem toch voor je in elkaar zetten en bezorgen

Zoiets:
- Energie zuinig
- Een mooie elegante kleine kast. (Voeding zit bij kast inbegrepen "430 Watt")
- Grootschalig archieven bijhouden ect.
- Snel bestanden openen en wegschrijven.
- Eventueel Full HD video bewerken is mogelijk - Maar is hij niet voor bedoeld.
- Windows 7 Home premium.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B565658%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B386458%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B402781%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B511067%5D=1&product%5B425855%5D=1&product%5B7517%5D=1

Specs:
Processor: Intel core I3 3240 (Derde generatie) 4.2 Ghz
Hardeschrijf: 500 GB - 600 MBps (snel)
Videokaart: 1GB met DVI, HDMI, VGA aansluiting.
Geheugen: 4GB - 1600Mhz
Internet: Via kabel

Laatst bewerkt:
@sander
HKC is niet wat je wilt hebben en die voeding die er bij zit is ook totaal niet energie zuinig
en er zitten 2 moederborden in je winkelmandje
processor kan trouwens zuiniger de i3 3220T heeft maar 32watts nodig
verder ben je windows os en assemblage vergeten

Edit: zie dat je het winkelmandje hebt aangepast je had beter voor chipset B75 kunnen gaan is nieuwer ondersteund de features van de 3000 reeks cpu beter

Laatst bewerkt:
@sander
HKC is niet wat je wilt hebben en die voeding die er bij zit is ook totaal niet energie zuinig
en er zitten 2 moederborden in je winkelmandje
processor kan trouwens zuiniger de i3 3220T heeft maar 32watts nodig
verder ben je windows os en assemblage vergeten

Edit: zie dat je het winkelmandje hebt aangepast je had beter voor chipset B75 kunnen gaan is nieuwer ondersteund de features van de 3000 reeks cpu beter

Ja heb hem aangepast.

Is een APU geen betere oplossing? Die dedicated gpu heb je niet nodig. 8GB geheugen is waarschijnlijk ook wel handig, het kost maar 20 euro meer.
Een mini-ITX pc is misschien ook een idee,
ziet de ts een mini-itx pc zitten?

ik denk ook dat 6 of 8gb ram beter is en een dedicated gpu heb ik niet nodig dus een apu is wss beter.
Het maakt niet zo veel uit of het een mini pc is of een gewone kast.

Ik heb het nu zo gedaan (8gb ram ipv 4).
Van processors heb ik niet zo heel veel verstand maar ik denk dat ik beter een apu kan pakken dan een cpu en geen losse gpu, er wordt toch niks grafisch op gedaan.

Edit: ik zie dat de processor al een ingebouwde videokaart heeft. klik
En is dit geen betere cpu, hetzelfde serienummer dan die andere maar €15 goedkoper en zonder T erachter (wat is precies het verschil tussen met T erachter en zonder?)

Laatst bewerkt:
klikerdeklik zou het persoonlijk eerder zo doen is echter wel 15 euro over budget hoop dat dat niet veel uitmaakt

Waarom zoon dure kast, lever je alleen maar prestatie in. De voeding gebruikt alleen de watt die zijn componenten vereist. Al is die 600 wat en je systeem zuipt maar 300 watt. Verstuurd ie maar 300 wat door.
4GB is ruim voldoende voor alleen wat Office werk. De kast in de bovenstaande samenstelling is met voeding 70 euro, terwijl in mijn post 38 euro + voeding...

Laatst bewerkt:
duur? heb je naar de prijs gekeken? 30 euro maar dat is zeker niet duur
HKC voedingen zijn zeer slecht hij is totaal niet efficiënt en zet het sneller in hitte om en kan dus ook sneller kapot gaan
als jij je pc letterlijk om zeep wilt helpen dan ga je gerust voor een HKC voeding
bij mij staan ze op de zwarte lijst van zeer slechte voedingen! en op een voeding hoor je eigenlijk niet te besparen.

@ts een apu zou opzich ook nog kunnen zeker geen slechte keuzen!
ik raad je echter wel aan om dan een FM2 socket te nemen

EDIT: nu een samenstelling met een APU klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Als ik op internet een beetje rondkijk zie ik veel slechte dingen over HKC en ik wil geen pc die over een half jaar al kapot is.
Bovendien is die vooding van sander17111988 er pas over 10 dagen en ik hem best snel nodig.
In die i3 zat toch ook al een videokaart in?

Laatst bewerkt:
ja die is echter wel een heel stuk zwakker dan de APU videokaart
je kunt ook voor een goedkopere APU gaan als het nog steeds te duur is!

Is de i3 niet veel krachtiger dan de amd a10?
De processor is belangrijker dan de de videokaart.

per core is de i3 een stuk krachtiger ja pas als je een programma gaat draaien die baat heeft aan meerdere cores kan het zijn dat de APU er beter uit komt
maar iemand die alleen kantoor werk zal doen zou dat soort programmas niet gebruiken

Ik denk dan dat die i3 met gpu erin beter is want ik heb geen software die veel cores nodig heeft.

Is goed maar hoeft er dan geen videokaart bij of is die intel echt zo slecht?
En kan ik beter deze of deze hebben?
Wat is het verschil?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan