• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Date and time picker Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Goedenavond,

Ik wil in een exceldocument een automatische datumselectie invoeren met de date and timepicker.

De bedoeling is dat wanneer je een cel aanklikt in bijvoorbeeld kolom A automatisch de kalender verschijnt. Je vervolgens de datum selecteert en de kalender de gekozen datum in de geselecteerde cel zet. Daarna verdwijnt de kalender uit beeld.

Ik heb zelf niet tot nauwelijks ervaring met VBA, maar is er iemand die hier een code voor heeft, een link naar een website kent of een dergelijke code eenvoudig kan opstellen?

Alvast hartelijk bedankt,
Arjan

Dubbelklikken in kolom A geeft het gewenste resultaat.

Bijlagen

Dubbelklikken in kolom A geeft het gewenste resultaat.
Hoi Cobbe,

Erg bedankt voor je snelle reactie en hulp. Ik krijg bij het openen en dubbelklikken op een cel in kolom A alleen een foutmelding 'Kan een object niet laden omdat het niet beschikbaar is op deze machine'. Wanneer ik op OK klik komt er een leeg menuscherm in beeld 'Datapicker'. Deze kan ik alleen met het kruisje rechtsboven afsluiten. De date and time picker is wel geïnstalleerd. Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt,
Arjan

Laatst bewerkt:
ArTheMan,

Staat - Calendar Control - ook aangevinkt?

Bij Besturings elementen / Extra besturingselementen - Calendar control

Laatst bewerkt:
Soms werkt het alleen als Access ook is geïnstalleerd.

JoaoFrancisco,

Ik werk ook met Excel 2010 en krijg ook niet de kalender te zien.
Deze word niet meer ondersteund.

Er zijn helpers die weten wat er dan eerst hiervoor geinstalleeerd moet worden.
Zelf is mij dit niet gelukt, zal wel wat fout gedaan hebben.

Suc6

Als die niet meer ondersteunt wordt, heb ik hier nog eengewoon in een Userformmodel.
Werkt ook zonder Access natuurlijk.

Bijlagen

Calendar control staat er niet tussen in Excel. Dit zou ik dan apart moeten installeren. Voor thuis zou dat nog wel gaan lukken, maar op het werk, waarvoor ik het bestand ook nodig heb mis ik autorisaties dergelijke zaken te doen. Overigens heb ik Access geïnstalleerd. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Met het bestand van Harry kom ik goed uit de voeten.

Super bedankt allemaal hier op het forum. Mijn vraag is zo opgelost.

Grt Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan