Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Snap.do

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2009
    Locatie
    lelystad
    Afstand tot server
    ±57 km
    Vraag is opgelost

    Unhappy Snap.do

    Hallo helpers,

    ik heb sinds kort dat, wanneer ik mijn browser opstart, er naast mijn homepage ook een tabblad met search.snap.do geopend wordt. Ik heb gelezen dat dit spyware, adware en browserhijaking zou kunnen zijn, en ik zou willen weten hoe ik dit weer kan verwijderen. Op bijna alle pagina's staat dat ik het als software in het configuratie moet verwijderen, MAAR ik vind daar helemaal geen programma snap.do van Resoft Ltd.

    Wie kan mij helpen dit wel te verwijderen?

    Gr.
    Silvano.

  2. #2
    Hoofdmoderator
    Bestuurslid
    crash's avatar
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Purmerend
    Afstand tot server
    ±105 km
    Laat eens scannen met de volgende twee programma's;
    http://www.helpmij.nl/forum/showthre...yware-etcetera
    grtz Lex

    Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2009
    Locatie
    lelystad
    Afstand tot server
    ±57 km
    Ik heb de twee volgende programma's gedownload en de computer erdoor laten scannen. SuperAntiSpyware heeft niets gevonden, MalwareBytes heeft wel wat gevonden. Hier is daarvan de inhoud van het logbestand:

    Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.70.0.1100
    www.malwarebytes.org

    Databaseversie: v2013.01.12.06

    Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
    Internet Explorer 9.0.8112.16421
    MMA :: MMA-TOSH [administrator]

    Bescherming: Ingeschakeld

    12-1-2013 14:47:40
    mbam-log-2013-01-12 (14-47-40).txt

    Scan type: Snelle scan
    Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
    Uitgeschakelde scan opties: P2P
    Objecten gescand: 208515
    Verstreken tijd: 5 minuut/minuten, 42 seconde(n)

    Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registersleutels gedetecteerd: 6
    HKCR\CLSID\{67BD9EEB-AA06-4329-A940-D250019300C9} (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
    HKCR\TypeLib\{A0EE0278-2986-4E5A-884E-A3BF0357E476} (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
    HKCR\Interface\{9EDC0C90-2B5B-4512-953E-35767BAD5C67} (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{99C91FC5-DB5B-4AA0-BB70-5D89C5A4DF96} (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
    HKCR\Updater.AmiUpd.1 (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
    HKCR\Updater.AmiUpd (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

    Registerwaarden gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Registerdata gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Mappen gedetecteerd: 0
    (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

    Bestanden gedetecteerd: 2
    C:\Users\MMA\AppData\Local\SwvUpdater\Updater.exe (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
    C:\Windows\Tasks\AmiUpdXp.job (PUP.Software.Updater) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

    (einde)

    Maar, het probleem is nog steeds niet verholpen. Bij het openen van mijn browser blijft naast het tabblad met mijn reguliere homepage ook een tabblad met de URL "search.snap.do" openen met de Snap.do zoekmachine.

    Andere mogelijke opslossingen?

    Groet

  4. #4
    Senior Member Poekje's avatar
    Geregistreerd
    17 juni 2011
    Locatie
    Utrecht
    Afstand tot server
    ±86 km
    Hoi,

    Doe wat hieronder staat beschreven.

    Stap 1.

    Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
    http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
    http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
    http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
    http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
    Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

    Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
    Update MalwareBytes' Anti-Malware
    Start MalwareBytes' Anti-Malware


    Vink het hokje ''Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO'' UIT.
    Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

    Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
    Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
    Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
    Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
    Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
    Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
    Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
    Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
    Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
    Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

    De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.


    Bij problemen!!!

    Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
    Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
    Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

    Stap 2.

    Indien je de foutmelding: ''AutoIt Error
    Line 2058 (File "C:\Documents and Settings\[name]\Bureaublad\adwcleaner.exe"):
    Error: Variable used without being declared.
    '' Krijgt, Open AdwCleaner en klik op ''Deinstallatie''
    Daarna: download AdwCleaner hier opnieuw: http://general-changelog-team.fr/en/...e/2-adwcleaner Sla het op je bureaublad op.
    Rechtermuisknop op AdwCleaner & kies ''Eigenschappen'' Daarna klik je naast ''Ander pictogram...'' op ''Geavanceerd''
    Vink het hokje ''Als Administrator uitvoeren'' aan. & klik op ''OK''.
    Restart de PC, en open AdwCleaner.
    Klik daarna op ''Verwijderen''
    Indien, weer hetzelfde foutcode,
    Probeer nogmaals.

    Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
    • Sluit alle openstaande vensters
    • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
    • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
    • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK

    Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
    Je PC word opnieuw opgestart en er opent een logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt)

    Je kunt de logfile zelf Bekijken en/of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

    Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

    Stap 3.

    Ga naar ESET Onlinescanner
    Klik op ''esetsmartinstaller_enu.exe'' om het Downloaden te starten.
    Download ''esetsmartinstaller_enu.exe'' naar je Bureaublad!
    Windows Vista/7: Rechtermuisklik en kies voor "Als Administrator uitvoeren''
    Vink aan ''Yes, I accept the Terms of Use'' & Klik ''Start''
    FireFox gebruikers moeten een Add-On ''esetsmartinstaller_enu.exe'' installeren
    Deze FireFox Add-On moet je op je bureablad plaatsen en dan installeren!
    IE gebruikers dienen een ''ActiveX'' te installeren.
    Klik onder ''Scan Archives'' op ''Advanced Settings'' & Vink aan: Remove Found Threats, Scan Archives, Scan for Potentially Unwanted Applications, Scan for Potentially Unsafe Applications, Enable AntiStealth Technology
    Klik nu op ''Start''
    De scan begint direct na downloading van de signatures!
    Klik na de Scan op ''Finish''
    Sluit je Browser, En ga naar de Verkenner ''Explorer''
    ''C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt'' zoeken,
    Je kunt nu zien wat er is verwijderd!
    Verwijder daarna via ''Een programma verwijderen'' Eset Online Scanner V3.
    Laatst aangepast door Poekje : 20 februari 2013 om 23:53
    Ook zat van die pup-ups?
    Download Microsoft Windows Defender HIER
    Eenvoudig te gebruiken & Gratis!
    Antivirus software nodig?
    Download Microsoft Security Essentials HIER
    Eenvoudig te gebruiken & Gratis!

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2009
    Locatie
    lelystad
    Afstand tot server
    ±57 km
    Na de ADWCleaner is het probleem bij mij volledig verholpen. Bedankt voor de hulp

  6. #6
    Senior Member brianvandewege's avatar
    Geregistreerd
    4 november 2001
    Locatie
    Maasland
    Afstand tot server
    ±171 km
    Ik wil hier graag even een melding achterlaten.

    op google kom je veel berichten tegen om een goede anti-virus/spyware scanner er op los te laten.

    Dat heb ik gedaan maar Norton, Panda, AVG en meneer Afee zien dit niet als Spyware of virus en laten Snap.do gewoon staan op je computer

    Alsof dit geen goede antivirus antispyware progs zijn.

    tja ze kunnen zich natuurlijk inkopen bij snap.do!!!

  7. #7
    Senior Member Poekje's avatar
    Geregistreerd
    17 juni 2011
    Locatie
    Utrecht
    Afstand tot server
    ±86 km
    @brianvandewege,

    Snap.do wordt niet als malware aangezien, maar wel als PUP (Potentially Unwanted Program).
    Je kan ESET Online Scanner gebruiken, deze spoort PUP's op & Geeft je de mogelijkheid om het te verwijderen.
    Ook zat van die pup-ups?
    Download Microsoft Windows Defender HIER
    Eenvoudig te gebruiken & Gratis!
    Antivirus software nodig?
    Download Microsoft Security Essentials HIER
    Eenvoudig te gebruiken & Gratis!

  8. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners
Aanbiedingen