Dlink 505 als repeater; authentication problems

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedHill

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Berichten
37
Hallo, ik wilde een niet zo sterk UPC-internetsignaal in mijn huis versterker dmv de Dlink 505 die ik als repeater heb ingesteld (je kunt dat ding o.m. ook als Wifi-hotspot instellen). Er is een voortdurende 'Authentication problem' waardoor ik geen gebruik kan maken van mijn wifi. Aan het ingevoerde wachtwoord voor de 505 kan het niet liggen. Om de Quick-setup af te maken (waarschijnlijk voor registratie o.i.d.) schijn je verder het Net op te moeten, maar dat lukt dus niet. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd...?
 
Het is een UPC Netgear 91330... ik weet niet of die ook tot problemen kan leiden?
 
Oeps... foutje... ik gaf mijn UPC-nr. Het is een Netgear WPN 824 v2
 
er zijn verschillende manieren om die dlink te benaderen (aka configureren). Heb je de manual vh toestel al eens grondig doorgenomen?
Indien ja post dan eens een screenshot vd exacte foutmelding die je krijgt want volgens mij heb je die als wifi hotspot en niet als repeater ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die Dlink echt als 'repeater' ingesteld (hardwarematig dus...; knopje op de zijkant van het apparaat). De melding die ik krijg is voortdurend 'Authentication problems'. Dat is nadat ik het wachtwoord heb ingegeven op de TV waar ik e.e.a. op heb aangesloten. Ik heb nl. van mijn TV in de slaapkamer een Smart-TV willen maken d.m.v. een HDMI-TV-dongle. Dan heb je Android-functionaliteit alsof het een tablet is. In de huiskamer, vlak bij de UPC-router werkt het als een zonnetje. Op de slaapkamer waar ik wel, met een minimum van slechts een streepje het UPC-signaal op mijn tablet heb, lukt het UPC niet om de HDMI-TV-dongle te doen functioneren. Zodoende kwam ik er dus op om de Dlink 505 die ik nog had nog eens te proberen... zoals ik ook eerder deed om het signaal -toen voor het tablet- proberen te versterken... Ook toen kreeg ik dat niet aan de praat, maar was de noodzaak er niet zo want ik had immers die minimum sterkte waarop het tablet het wel deed. Nu dus niet...
 
dat knopje op repeater stand zetten is maar het begin, je hebt de rest vd setup toch ook doorlopen?
 
Ik heb dat proberen te doen, maar aangezien de toegang tot het Internet afgesloten blijft is dat niet volledig uitvoerbaar... want op een gegeven moment moet de installatie worden afgemaakt op het Internet. Ik kom daar op terug.

Er zit op de Dlink ook nog een knop om een connectie met de router tot stand te brengen. Die router zou WPS moeten ondersteunen. Ik heb de knop op de Dlink de voorgeschreven 5 sec. ingedrukt gehouden. Op de router zit alleen een aan/uit-knop. Daar kan ik dus niets indrukken. Als ik de knop op de Dlink 5 sec. ingedrukt zou houden zou er automatisch een connectie moeten ontstaan.
Vwb het verder afmaken van de installatie op het Internet is e de volgende instructie; ik moet een browser openen en dan http://dlinkrouter intypen. Werkt niet (op andere PC geprobeerd)... de sitenaam is anders (slordig)... Ik denk dat ik moet wezen op http://support.dlink.com/emulators/wbr2310/wireless.htm, maar dat doet er eigenlijk niet toe... ik kan pas zover komen als ik eerst dat 'Authentication problem' kan oplossen en dan het Net op kan. Daar komt dan de verdere configuratie (denk ik) en registratie (zal het ook wel voor zijn) wel om de hoek kijken... pfffff... ;-)
 
Het lezen van engels lukt me wel, maar ik ga er toch even in het nederlands tegenaan. Ik hou u op de hoogte en wil in de tussentijd al laten weten dat ik alle support ZEER op prijs stel... goede service...!
 
Nogmaals bedankt voor de manual. Hij bleek hetzelfde als de geprinte versie die bij de Dlink zat. Op zich ben ik dus geen nieuwe zaken tegengekomen. Ik bemerk wel een verschil met de mogelijkheden om op Internet verder te gaan met de configuratie. Keuzes die in de manual staan komen op de betreffende site niet voor. Al met al nog steeds 'Authentication problems'... en da's erg jammer want ik kan zien dat de sterkte van het signaal 'GOOD' is... Jammer dat ik daar (nog?) geen gebruik van kan maken. Misschien maar een andere versterker/repeater-achtig stukkie hardware aanschaffen. Misschien heeft u nog suggesties? Ik zag wel wat moois bij Conrad; Een Wlan-repeater van een zekere FRITZ...
 
weet je hoe je moet inloggen in je netgear? Indien ja ga dan naar het menu "Lan IP Setup" zoals op het bijgevoegde plaatjeBekijk bijlage 173474 wat staat er bij jou als "starting ip address" en als ending ip address? Als het ending ip-address ook op 254 eindigt verander dat dan bv. naar 100 (dus 192.168.1.100 als het volgens mijn plaatje is). Vergeet niet van op "apply" te klikken.
als de DLink in het stopcontact zit, druk dan het reset knopje onderaan gedurende een 10-tal seconden in met een pen oid. Neem dan een pc of laptop waarvan je de draadloze adapter uitschakelt en de vaste ethernet adapter met het volgende vast ip adres configureert: 192.168.0.5 met subnet masker 255.255.255.0 gateway en DNS hoef je niet in te vullen. Verbind dan je laptop met een ethernet kabel op de dlink repeater. Start dan je browser op en typ http://dlinkrouter of als je hiermee nog niet in de dlinkpagina komt type dan 192.168.0.1
ik zou nu ineens de volgende stappen kunnen doorlopen maar laat me eerst weten of dit lukt en dan kunnen we verder zien.
 
Ik ben bang dat dit boven mijn pet begint te gaan. Inloggen in mijn Netgear is meteen al een struikelblok... om over de rest van het traject maar te zwijgen. Zou niet weten hoe dat inloggen zou moeten. Dan kunnen we de rest meteen wel vergeten... ben ik bang. En hardware die zo gebruiksonvriendelijk is lijkt me uiteindelijk gewoon een miskoop. Ik beraad me dus op een alternatief... Nogmaals bedankt voor alle interesse en je geduld...
 
geen probleem. probeer eens als volgt in te loggen op die netgear; typ in je browser http://www.routerlogin.net en als er nu gevraagd wordt naar een username en paswoord geef je als usrname admin en als paswoord password en als dat geen resultaat geeft, kijk eens of je provider geen info daarover bij het toestelletje heeft geleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan