race stuurtje ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grtjn

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Is het mogelijk een een race stuurtje om tebouwen qua aansluiting?

Ik heb aan mijn racestuurtje een kleine vga stekker zetten en deze wil om ombouwen naar usb.

Is dit mogelijk?

ik wou dit eerder doen maar toen bedacht ik me of dit wel werkt omdat het eigelijk niet echt usb is maar vga 15 pins 2rij aansluiting

Laatst bewerkt:
Zal geen VGA zijn maar serial. VGA is voor beeld.

bestaan die omvormers dan? en werkt dit?

deze vraag is opgelost het converten van deze stekker is niet mogelijk

Laatst bewerkt door een moderator:
Tevens zijn deze converters niet mogelijk om te gebruiken. de serieel stekker is een analoge 15 polig 2 rij en als je naar usb wil is dit digitaal.
Ik heb even iemand gevraagd en zei dat dit niet mogelijk was.

Tevens heb ik hem ook gevraagd of ik de stekker kan ombouwen door er een andere stekker (usb) aan tesluiten maar dat wist hij niet of dit mogelijk was dus dit gaat hij even voor mij vragen

Sorry om met een alternatief antwoord te komen maar de ombouw is hardware matig mogelijk.
De 15 polige game adapter (ook wel gebruikt voor midi) bevat 4 analoge ingangen. Het stuurtje en onderdelen zenden via regelbare weerstanden hun waarde door.
Het is simpel om via RS232 of via USB een ad converter aan de oude connector te hangen en de waarde digitaal in te lezen (een vertaling die vroeger door de geluidskaart werd gedaan.)
Probleem zal meer zijn dat in het configuratiescherm het niet mogelijk is om een seriele port op te nemen als "game" adapter en bijna alle spelletjes de Windows driver (lees game adapter lijst) als referentie pakken. Dus ook al maak ik een programmaatje waarmee ik de waarde van je stuurtje zo kan inlezen dan zal een spelletje hier niks mee kunnen.
Als iemand een oplossing weet om een usb device in de game-port lijst op te laten nemen, dan is er misschien een oplossing.

Een alternatief zou zijn als iemand op dit moment een game device heeft wat op USB werkt. De kans is groot dat de eerste chip aan het eind van de kabel een usb to serial adapter is. Als iemand een chip nummer voor me heeft kan ik verder kijken.

Ik doe helaas zelf niks aan spelletjes maar heb wel ervaring in elektronica.

Hoop dat iemand wat aan deze post heeft.

Groetjes

Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics waarbij er na drie maanden geen reactie meer geweest is mogen met rust worden gelaten. Het is dus niet de bedoeling deze weer omhoog te halen. Met jou advies sluit ik de topic dan ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan