Sorry om met een alternatief antwoord te komen maar de ombouw is hardware matig mogelijk.
De 15 polige game adapter (ook wel gebruikt voor midi) bevat 4 analoge ingangen. Het stuurtje en onderdelen zenden via regelbare weerstanden hun waarde door.
Het is simpel om via RS232 of via USB een ad converter aan de oude connector te hangen en de waarde digitaal in te lezen (een vertaling die vroeger door de geluidskaart werd gedaan.)
Probleem zal meer zijn dat in het configuratiescherm het niet mogelijk is om een seriele port op te nemen als "game" adapter en bijna alle spelletjes de Windows driver (lees game adapter lijst) als referentie pakken. Dus ook al maak ik een programmaatje waarmee ik de waarde van je stuurtje zo kan inlezen dan zal een spelletje hier niks mee kunnen.
Als iemand een oplossing weet om een usb device in de game-port lijst op te laten nemen, dan is er misschien een oplossing.
Een alternatief zou zijn als iemand op dit moment een game device heeft wat op USB werkt. De kans is groot dat de eerste chip aan het eind van de kabel een usb to serial adapter is. Als iemand een chip nummer voor me heeft kan ik verder kijken.
Ik doe helaas zelf niks aan spelletjes maar heb wel ervaring in elektronica.
Hoop dat iemand wat aan deze post heeft.
Groetjes