nieuwe laptop kopen maar wat???

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Goedemorgen, wie zou mij van advies kunnen voorzien.

ik heb nu een acer aspire 7520 laptop,
amd athlon 64x2 mobile techn.
TK-53 (1,7ghz, 2x256kb L@ Cache
2gb gehuegn, 120gb hd.

de laptop is al een paar jaar oud en ik vind hem wat traag worden. Ik wil dus graag een andere,
ik heb al een beetje zitten neuzen hier en daar maar ik vind de laptops bv i3, i5 of i7 erg duur.

Maar ik zie ook wel eens laptops voorbij komen die rond de 350 400 euro zijn maar die processoren zeggen mijn niets.

er is nu een aanbieding bij saturn.

HP CQ58-203SD

Snel je sociale netwerk status updaten, een e-mail versturen of de vakantiefoto's nog een keer bekijken? Met de HP Compaq CQ58-203SD kan je direct aan de slag. De AMD E1-1200 processor zorgt er voor dat programma's snel opstarten en de harde schijf van 500 GB is groot genoeg voor al je persoonlijke bestanden. Gebruik één van de drie USB 2.0 poorten voor het eenvoudig aansluiten van bijvoorbeeld een printer of externe harde schijf en dankzij de webcam met geïntegreerde microfoon kan je elkaar ook tijdens het chatten zien en horen. De HP Compaq CQ58-203SD wordt geleverd met Windows 8.

•15,6-inch LED scherm
•500 GB harde schijf
•3 USB 2.0 aansluitingen
•Windows 8

voor 379 euro.

maar schiet ik wel wat mee op???

Verder heb ik op de Dell site ook een mooie aanbieding gezien.
de I3 voor 449

Processor
•Anden generations Intel® Core™ i3-2370M processor (2.40 GHz, 1333, 3M cache)

Besturingssysteem
•Windows 8 64bit , Nederlands

Beeldscherm
•15,6" High Defintion (1.366 x 768) witte led-beeldscherm

Geheugen2
•6GB2 DDR3 SDRAM at 1600MHz

Harde schijf
•1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Videokaart
•Grafische oplossing: Intel® HD grafische 3000 oplossing

Optisch station
•8x dvd+/-rw-station inclusief software

Draadloze communicatie
•Dell Wireless 1703-minikaart

Beveiligingssoftware
•McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands

Hoofdbatterij
•6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)

or the I5 voor 479

Processor
•Intel® Core™ i5-3210M processor (2,50 GHz, 3 MB cache)

Besturingssysteem
•Windows 8 64bit , Nederlands

Beeldscherm
•15,6" High Defintion (1.366 x 768) witte led-beeldscherm

Geheugen2
•4GB2 DDR3 SDRAM at 1600MHz

Harde schijf
•500 GB Seriële ATA-harde schijf (5.400 rpm) met mSATA-kaart

Videokaart
•Grafische oplossing: Intel® HD grafische 4000 oplossing

Optisch station
•8x dvd+/-rw-station inclusief software

Draadloze communicatie
•Dell Wireless 1703-minikaart

Beveiligingssoftware
•McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands

Hoofdbatterij
•6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)

Het verschil is maar 30 euro maar de i3 heeft meer geheugen en een grotere hd, de I5 daarintegen heeft een betere video kaart.

Ik lees verschillende verhalen over Dell, zijn dit goede laptops?? voor deze prijs een I5 zie je nergens.
de laptop is voormamelijk voor internet, af en toe een film downloaden en photoshop.

Ik wil rond de 450 tot 500 euro uitgeven,
kan iemand me van advies voorzien in het grote woud van laptops??

aangezien je photoshop gebruikt, ga voor de betere videokaart. voor derest voor jouw doeleinden allebei prima laptops.

maar de eerste optie is niets?? de HP CQ58-203SD??

ik denk dat die niet sneller is als mijn oude laptop.

en dennisdennis12, je hebt het over een laptop met amd, maar is de intel I niet sneller??

ik heb er helaas te weinig verstand van.

maar als ik voor de dell zou kiezen dan beter de I5 dan de I3??

Maar stormbreaker, is dat beter dan de I5 Dell laptop??

hier zit toch een I5 in met de hd 4000 card

Ja, i5 is beter dan i3. Als je zou gamen of video bewerken zou een andere video kaart een stuk beter zijn. ben je niet van plan om dat te doen zal je geen probleem hebben met een hd 4000

heb ook wel intresse in de optie van dennisdennis maar op een of andere manier heb ik altijd het idee dat amd slechter en lanzamer is dan intel.

of heb ik dit niet juist. en is lenovo een goed laptop merk beter dan de dell?

Mm, volgens mij is de amd beter in multitasking terwijl intel beter is in het runnen van 1 of minder programma's

@doorpletten, de door mij geadviseerde laptop is van ASUS en dat is wel het beste merk dat je kan krijgen, iets beter dan Lenovo, Medion en Toshiba en veel beter dan alle overige merken als HP, Samsung, Packard Bell en Acer.

@stormbreaker
er zijn ook betere merken als asus, zoals sony vaio (alleen de duurdere series), en Alienware.

Iedereen bedankt voor de reakties maar eigenlijk dwalen we een beetje af, ove welke laptop nu het beste is.

ik wil gewoon graag een andere laptop die sneller en moderner is dan die ik nu heb,

acer aspire 7520 laptop,
amd athlon 64x2 mobile techn.
TK-53 (1,7ghz, 2x256kb L@ Cache
2gb gehuegn, 120gb hd

ik wou rond de 400 uitgeven maar het word langzaam steeds duurder.
de laptop word gebruikt voor internet, office (mail en word en excel) en wat photoshop.

kan ik bv het ook doen met een intel B970 processor of kan ik dan beter bij mijn oude laptop houden dit dan kwa snelheid en werken met de laptop.

@dennis, ASUS is gewoon het beste merk voor 95 % van alle gebruikers, over Sony zijn heel veel klachten en Alienware is alleen voor gamers. De TS zei al niet van plan te zijn om echt te gaan gamen dus blijft Alienware iets wat voor hem niet relevant is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan