Skype kon geen verbinding maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minime98

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
38
Hallo,

Ik heb een probleem op Skype. Ik kan niet meer op Skype omdat ik dan een error krijg waarop staat: "Skype kon geen verbinding maken.

Ik heb Skype al langer en vroeger kon ik wel op Skype. Toen kwam er een update voor Skype. Die heb ik ook gedownload. Nu kan ik niet meer inloggen. Het inloggen duurt nu ook heel lang en uiteindelijk zegt hij dus dat Skype geen verbinding kon maken.
Ik heb Skype verwijderd en opnieuw gedownload maar dat helpt niet.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Minime98
 
Dag Minime98,

Het lijkt er op dat, in de tijd dat je Skype niet meer hebt gebruik, je firewall Skype niet meer toestaat om verbinding te laten maken met het internet. Is dat mogelijk?

Vriendelijke groet,

Bart
 
Hallo Bart,

Bedankt dat je me wilt helpen.
Waar kan ik zien of mijn firewall niet toestaat om verbinding te maken?

Minime98
 
Hoi Minime98,

Geen dank! :)
Als eerst even de vraag, is er enig andere software geinstalleerd op de pc m.b.t. de beveiliging? Als dit zo is, zal deze Skype kunnen tegenhouden. Zo ja, welke is het?(bijvoorbeeld McAfee/Norton).
Voor elk merk is het namelijk anders waar de blokkeringen precies plaats vinden, elk merk heeft zo zijn eigen programma waarin dit overzicht weergegeven kan worden en waar zonodig programma's weer toegang verleend kunnen worden tot het Internet.

Groeten,

Bart
 
Hallo Bart,

Het spijt me, maar ik heb niet zoveel verstand van computers.:( Waar moet ik dan precies kijken?
Bij programma's verwijderen staat geen McAfee of Norton, maar ook geen Firewall, dus ik denk dat ik verkeerd kijk.

Minime98
 
Laatst bewerkt:
Dag Minime98,

Maakt niet uit! :) Laten we als eerste even kijken of Skype wordt geblokkeerd door de firewall van Windows zelf, ik kan je hier heen navigeren. (Hopelijk heb ik het een beetje goed met deze navigatie, ik ben momenteel aan het werk :p)


  • Klik op het Windowsicoontje linksonder en klik op configuratiescherm (control panel).

  • Klik op beveiliging en dan op Windows Firewall, het kan ook zijn dat Windows Firewall al meteen in de lijst staat i.p.v. beveiliging.

  • Aan de linkerkant staat als het goed is iets als "Een programma via Windows Firewall toestaan" ("Allow a program of feature through Windows Firewall").

  • Vervolgens kun je kijken of Skype wordt toegelaten tot het internet, als bij Skype het vakje niet is aangevinkt, kun je deze aanvinken en zal het moeten werken. :D

Ik hoop dat het daar aan ligt, anders gaan we gewoon verder zoeken! :thumb:
Laat maar weten of het is gelukt! :)

Vriendelijke groet,

Bart Kardol
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bart,

Helaas, Skype stond al aangevinkt. Maar daarachter stond ook
- Thuis/privé
- Openbaar
Deze waren ook aangevinkt.
Moet dat ook?

Weet je misschien nog andere oplossingen?

Minime98
 
Hallo Minime98,

Dan nu de volgende vraag :) Is er enige andere vorm van beveiliging op de pc aanwezig? Meestal is een pictogrammetje hiervan rechtsonder in het scherm (in de taakbalk) aanwezig. Zo ja, welk programma is dit?

Groeten,

Bart
 
Hallo Bart,

Ja er staat wel Panda Global Protection op mijn computer en volgens mij verder geen beveiligingsprogramma's. Ik heb dan rechtonder op de taakbalk op het pijltje naar boven geklikt en dan krijg je een aantal icoontjes waar ook Panda bij stond. Is dat wat je bedoeld?

Minime98
 
Dag Minime98,

Waarschijnlijk is het dan Panda die Skype momenteel blokkeert.
Als je dubbelklikt op het icoontje komt er een schermpje tevoorschijn, staat hierop halverwege een link 'protection settings' onder het tabje 'Protection Status'?

Groeten,

Bart
 
Hallo Bart

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik zat middenin een proefwerkweek dus ik had geen tijd om te reageren.

Maar als ik op het Panda GP icoontje klik, krijg ik dit:
Knipsel 6.jpg
Waar moet ik dan op klikken om te zien of Panda GP Skype blokkeert?

Minime98
 
Dag Minime98,

Geen probleem, school is ten slotte wel belangrijk he. :p
In het stukje "Bescherming" aan de linkerkant, druk op "Configureer". Na het drukken hierop kan je waarschijnlijk op iets klikken als "Firewall". Vervolgens kom je bij een overzichtje dat de benaming zal hebben als "regels" of "toestemmingen". Klik hier op configureren en kijk of Skype voldoende toestemming heeft om de verbinding met het Internet te mogen maken.
Ik hoor het resultaat wel!

Vriendelijke groet,

Bart
 
Hallo Bart,

Ik heb bij Firewall geklikt op: U kunt aangeven welke programma's toegang krijgen tot het internet (of het netwerk).
Daarachter staat: Configureer.
Als ik daar op klik, krijg ik dit overzicht:
Knipsel 8.PNG
Dan staat bij Skype aangepaste rechten:
Ik kan dan kiezen uit:
- Geen verbinding
- Uitgaande en inkomende verbindingen toestaan
- Uitgaande verbindingen toestaan
- Inkomende verbindingen toestaan
- Aangepaste rechten

Rechts naar dit blokje staat (omcirkeld) aangepaste rechten
Als ik 1 keer klik op Skype en dan op aangepaste rechten, krijg ik dit:
Knipsel 7.PNG

Moet ik nu Skype op "Uitgaande en inkomende verbindingen toestaan" klikken of moet ik iets anders doen?

Minime98
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bart,

Het is me gelukt!!
Ik heb Skype op üitgaande en inkomende verbindingen toestaan" gezet, en nu kan ik weer op Skype!

Heel erg bedankt voor je hulp, anders kon ik nu waarschijnlijk nog niet op Skype.
(kun je me misschien ook helpen bij mijn vraag: Minecraft Java Virtual Machine Launcher?)

Maar in ieder geval, heel erg bedankt!

Minime98
 
Ik heb hetzelfde probleem. Skype opnieuw geinstalleerd, en alles tot aan de virusscanner gecontroleerd.

Virusscanner in mijn geval is Eset NOD32 5.2.9.1. Ik heb binnen Eset gezocht of ik iets kon vinden wat lijkt op hetgeen over Panda is beschreven hierboven, maar helaas.

Iemand enig idee wat ik binnen Eset moet instellen om e.e.a. voor elkaar te krijgen ?
 
Staat er nergens bij Firewall: U kunt aangeven welke programma's toegang krijgen tot het internet
Of iets wat hierop lijkt.
Als ik dan op Configureer klik, komt mijn lijst met programma's en kan ik zelf bepalen of ik inkomende of uitgaande verbindingen toe wil staan bij een programma.
Het moet in ieder geval bij Firewall staan
 
Nope, ik kom nergens Firewall tegen. Ik heb de Eset NOD32 Antivirus software ... dus niet de Eset Smart Security toolset.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan