Netwerkverbinding maken lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy46

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
96
Ik heb een windows xp machine met daarin een wireless internet adapter, op deze machine heb ik een map gedeeld. we hebben twee laptops een van mij een van mijn ouders met windows 7 home premium, op mijn laptop kan ik wel de gedeelde map toevoegen met netwerkverbinding maken en op die andere laptop zegt die steeds dat hij de xp machine niet kan vinden?

wie helpt. Alvast bedankt.
 
Ik heb alles gedaan maar geen resultaat? Iemand nog andere oplossing?
 
Zelfde werkgroepnaam?

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LmCompatibilityLevel"=dword:00000001
Die in notepad of kladblok kopieëren, opslaan als lsafix.reg en op de machines anders dan XP uitvoeren/dubbelklikken, probeer dat eens.
 
ook dit geprobeerd, geen oplossing. heb alles al geprobeerd wat er op internet beschreven staat. maar geen oplossing. wie helpt
 
Op die w7 machine die de xp niet ziet die regfix geprobeerd?
Zo ja, doorloop de wizard thuisnetwerk maken nog eens.
 
regfix werkt niet dan krijg ik de foutmelding:

het opgegeven bestand is geen registerscript
u kunt alleen binaire registerbestanden importeren vanuit de register-editor.

de wizard thuisnetwerk bedoelt u op de xp machine neem ik aan?
 
Heb die reg fix net geprobeerd en wordt gewoon opgenomen.
Je kunt ook zelf die sleutel erin maken.

En die wizard op de w7 machine die geen contact kan maken, die andere w7 machine wil toch wel?
 
Inderdaad die andere maakt direct verbinding, op degene die dat niet doet is een weekie oud. Snap er niets van waarom die dat bestandje ook niet uitvoerd.
 
zojuist die "LmCompatibilityLevel"=dword:00000001 zelf ingebracht geen effect, zie nu zelfs bij deze computer onder netwerk niet eens meer de xp machine staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan