Recovery D schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
216
ik krijg nu telkens de melding recovery D schijf vol zo wie de melding e schijf vol wat normaal de backup schijf moet zijn, nu heb ik de e schijf gewoon compleet gewist maar ik kom niet in de D schijf om te zien wat erin staat, zo wie zo begrijp ik niet hoe die vol komt de laptop is nog geen jaar oud.
wie weet wat de oorzaak hiervan is en wat te doen.
ps mijn excuses als deze vraag verkeerd staat
 
Untitled.jpg

en dit is wat ik krijg als ik de programma download en open wat moet ik nu doen ?llll.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even iets anders, was die recovery eerst niet zo vol? het is een laptop met een recovery systeem?
Een recovery partitie kan je niet zo maar mee gaan hannessen, anders kan je in de toekomst je computer misschien niet meer herstellen.
Naar ik aan neem is het een HP aan de E: te zien.
Stonden er ook programma's op van HP en weet je wel wat je verwijderd hebt?
Ik zie nog zat ruimte op C:
Ik zou de D: maar niet verwijderen, de kans is groot dat je anders nooit meer terug kan naar de fabrieks instellingen.
Je zou eens in je recovery programma's als die er zijn, check Start/alle programma's, kunnen kijken.
Misschien is er software van HP op de achtergrond bezig, misschien houdt die herstel instellingen bij, zolang je niet weet waar iets voor dient afblijven, anders breng je misschien schade toe aan je systeem.
Voor je verder iets verwijdert is het erg van belang dat je weet wat je verwijdert en of het voor je systeem ook OK is.

Check in systeemherstel of er voor D: systeemherstelpunten worden gemaakt door windows, zo ja schakel deze uit voor de D:
207mb77.jpg


In het zelfde venster in tabblad Geavanceerd:
1zyvpyw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geweldig gedocumenteerd Erik :thumb:
 
Geweldig gedocumenteerd Erik :thumb:
Dank je Edmoor :)
Als je volle schijf meldingen niet meer getoont worden heb je het gevolg opgelost, niet de oorzaak.
Beter is je stationsletter gewoon D te laten en verder te kijken wat de oorzaak is van waarom D: vol loopt, anders heb je niks opgelost.
Dan heb je een schijnoplossing voor het oog.
Anders is het een structuur van:
Ik heb gladde banden op mijn auto, wat moet ik doen?
Verwijder de banden van je auto en gooi ze in de container, dan heb je ook geen gladde banden meer.
Die structuur.

Het beste is om 2 zaken te scheiden.
De computer als apparaat, en windows als het systeem waar je dat apparaat mee bestuurt.
Je windows systeem herstellen is dus iets anders dan recovery, met recovery herstel je de computer als windows als systeem niet meer te redden zou zijn.
Dus met systeemherstel kan je geen data terug halen anders dan het systeem windows.
Misschien is er nog iets in je prullenbak.
Ik zou je als je E: kan openen nog wel in de prullenbak van E: kunnen laten kijken op geavanceerde wijze mocht je als je de prullenbak opent niks meer zien, heb je het daar verwijderd is het weg.
Ook je prullenbak is instelbaar per station, check de eigenschappen van de prullenbak eens door er rechts op te klikken en dan Eigenschappen en lees al die tabbladen eens door en durf eens te vinken, zolang je niks toepast of ok klikt kan je altijd op annuleren klikken.

E:\$Recycle.Bin
dit is een beveiligd besturingssysteembestand, in de Start/configuratiescherm/mapopties > tabblad weergave kan je die zichtbaar maken, check alle regels daar.
verander niks als je niet weet wat je doet, maar kijk.
Kijken verandert niks in je systeem.
dus kijk als je dat lukt in E:\$Recycle.Bin
Vergeet er na niet in de mapopties dit weer te verbergen, anders zie je altijd alle beveiligde besturingssysteembestanden staan, je zou dan bestanden zien en denken, wat is dat nou weer....

Sarah, je bent toch niet geschrokken hoop ik door de realiteit?
Wij zijn hier om je te helpen hoor, niet om je te laten schrikken mocht dat het geval zijn. :)
Windows kan best schrikken zijn... in de trend van angst voor het onbekende, dat snel over is als je het een beetje bekend wordt.
Grtz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee,nee, heb alleen de late shifts gewerkt, dus even wat minder tijd achter mijn laptop verbracht :)
ik heb alles gedaan wat je hebt gezegd ERIK77, ik krijg nu welliswaar geen melding meer dat de D schijf vol is, maar ik heb nog maar 1,69 gb van de 15,3 gb nog leeg nu weet ik dat het niet langs meer zal duren voordat die ook op zijn de E schijf heb ik trouwens compleet gewist, het waren normale backups daar kan ik zo 1 van maken op cd bovendien alle belangrijke dingen heb ik op mijn usb sticks, dus hoe krijg ik de D schijf nu leeg of half leeg?
 
Gelukkig maar :) .
De D: is je recovery partitie van je laptop, die 15GB is niet veel Sarah.
De D: is niet voor niets niet bereikbaar voor je
Als je schijfbeheer opent en rechtsklikt op de C: kan je zo 50 GB vrijmaken door de partitie te verkleinen, je C: is dan nog steeds groot zat, wat is dan die 15 van D: die je eigenlijk niet aan moet roeren.
32zp8n4.jpg

Goed, ik ken jouw laptop niet maar windows ken ik wel, en software ook.
Dus als je op Start/Alle programma's klikt zie je welke software je via menu start kan openen, dat weet je vast wel.
Daar moet je gaan zoeken naar bijvoorbeeld een back-up programma, die is misschien ingesteld om op een bepaalde tijd steeds een back up te maken, en wanneer je die uitschakeld is dat probleem van E: opgelost.
Ook heb je vast wel recovery programma's daar staan om bijvoorbeeld een recovery CD of DVD te maken, van die software moet je de instellingen nazoeken.
En zeker niet meer naar de D: partitie gaan en daar proberen in te komen.
Succes.
Anders gaan we in de services en in systeemconfiguratie eens een kijkje nemen, werkze.

PS, ik kwam er net toevallig achter dat je D: nodig hebt om recovery DVD's te maken van het systeem op de laptop.
 
Laatst bewerkt:
deze laptop heb ik momenteel HP Pavilion G6-1296sa, dus hoe krijg ik 50GB van mijn C schijf naar mijn D schijf voor dummies als dat tenminste mogelijk is:)
 
Nee dat gaat niet lukken, die D:, heb je dvd's die je kan gebruiken om de laptop te recoveren zodat die weer naar fabrieksstand terug kan?
Daar is die recovery voor bedoelt.
Als deze nu nog vol loopt, ik heb hier een asus staan met een recovery partitie van 14,5 GB, die zou ik kunnen verwijderen, maar dan zou ik geen nieuwe recovery DVD's meer kunnen maken.
Als D: dus nog van data grootte veranderd als in systeemherstel dat station uitgeschakeld is zal je die programma's aan moeten spreken en de instellingen er van proberen te vinden.
Wanneer ik de recoverytool van die asus start wil die 4 DVD's.
Daar komt dan een image te staan van het hele systeem.
Ik persoonlijk zou zoiets waardevols niet weg gooien.
Daar is D: voor bedoelt.
In het register kan je wel volle schijfmeldingen uitschakelen.

Open de registereditor en voeg een DWORD-waarde toe met de naam
NoLowDiskSpaceChecks en de waarde 1 in de volgende registersleutel:
HKCU\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Weet je hoe dat moet?
C\Windows\regedit.exe
blader naar HKCU\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer en selecteer die.
Klik met de rechtermuisknop in het rechtervenster en ga naar Nieuw> DWORD (32-bits)-waarde
Die geef je de naam:
NoLowDiskSpaceChecks
en stel je de waarde in op 1

Dus de D: moeten we niet veranderen, maar als deze nu nog vol loopt zien te achterhalen welk programma dat doet.
Door die D: kan je volgens mij ook images maken van de huidige toestand van windows, eigenlijk heb je meer dan je had gedacht.
 
Laatst bewerkt:
ik krijg geen melding meer dat de D: schijf vol is, maar hoe kom ik erachter welke programma mijn d: schijf vol maakt want hij is zo snel vol geworden in de laatste twee a drie weken ervoor was ie normaal, sinds ik de ipads van mijn neefje en nichtje hierop aangesloten heb, zijn er verschillende dingen mis met mijn laptop
 
Ok, dus de i pads veranderde iets in het systeem misschien? ik heb zelf nog nooit een i pad aan mijn systeem gehangen, maar gebeurde dat via een usb kabel met de i pad als station?
Heb je software van apple geinstalleerd op je computer zoals i tunes o.d.?

Heb je nog systeemherstelpunten van voor je de i pads aansloot?
Zo ja kan je daarmee het misschien herstellen.
Daarna moet je al je updates controleren als je systeem hersteld is.
stel zo veel mogelijk updates in op waarschuwen bij updates maar niet installeren, en installeer ze handmatig wanneer je die melding krijgt, dus niet tegelijk installeren.
Dan kan je de hierboven genoemde instellingen ook nog even een keer na lopen.

als je updates controleert en wil gaan installeren begin je met die van en antivirus programma, als die geinstalleerd zijn eventuele windows updates.
Daarna programma's als java, adobe en dergelijke.
Maar installeer ze niet tegelijk.
 
Laatst bewerkt:
ja het was inderdaad aangesloten met een usb kabel, en ik heb ook itunes onder ander geïnstalleerd , ik heb geen systeemherstelpunten meer van ervoor ik heb alleen nog van 2013 alles van 2012 is weg, zou het misschien nuttig zijn om de laptop terug te zetten naar fabrieksinstelling zou de D schijf dan weer gewoon zijn of maakt dat niks uit?
 
hallo Erik,
ik heb nu een reuze probleem ondervonden na het formateren van mijn laptop, namelijk dat mijn complete D schijf dus de revoery schijf verdzenen is zo wie mijn E schijf dus de backup schijf, nu heb ik beide partities weer terug gevonden in de C schijf maar het wil maar niet lukken ze van naam te veranderen, nu was ik moe en ben naar bed gegaan en toen ik mijn laptop aan heb gedaan twee uur geleden wou hij niet meer starten ook niet in safe mode ik krijg telkens de melding ik kan geen recovery partitie vinden in het engels, voor het moment heb ik ubuntu op mijn pc gezet via een usb stick maar zou graag mijn wondiws 7 willen behouden is dat nog mogelijk?
alvast bedankt voor de antwoord.
 
Hallo Sarah,
Ja dat is mogelijk, je hebt op de laptop een sticker staan met de licentie, de 25 cijferige code (product key) die je in moet voeren als je windows installeert, kijk op de laptop of je een sticker ziet, op mijn laptop zit die aan de onderkant.
COA_2011_250x151.png

Je kan windows 7 ook van een windows dvd installeren als het dezelfde versie is met die code (licentie).
Was het bijvoorbeeld windows 7 premium, dan kan je die als je een windows 7 premium dvd weet te bemachtigen, misschien kan je die lenen van iemand, windows 7 installeren en heb je verder geen recovery nodig.
Je kan dan gewoon je gehele schijf benutten zonder je over recovery druk te hoeven maken.
Wel zal je misschien wat drivers moeten installeren die er eerst vast ingebakken zaten, dan zal je die kunnen downloaden van de fabrikant van de computer.
Activeren zal misschien via internet mislukken, maar telefonisch zal dat zeker lukken (via codes die je als je gaat activeren samen met een gratis nummer in beeld krijgt waar de aanwijzingen gevolgt kunnen worden).
Die licentie die je bij de laptop hebt hoort dus bij de versie van windows 7 die er op stond.
Ook zal alle software die door de fabrikant er ingebakken was niet geinstalleerd worden.

Is je laptop je enige systeem waar je van afhankelijk bent, of heb je nog een pc o.d. tot je beschikking?
Ik heb zelf op mijn laptop zowel de gewone windows 7 geinstalleerd en de recovery, op 2 partities.
Nu heb ik een asus cd met drivers van mijn moederbord van mijn computer waar alle drivers voor de laptop(asus) ook vanaf geinstalleerd kunnen worden, dus het installeren van drivers, die zal je dan moeten downloaden.
Misschien is het handig alvast voor je gaat installeren wat drivers te downloaden en op een stick te zetten als de laptop je enige computer is.
Een dvd van windows 7 premium kan je dan beter niet kopen, want eigenlijk koop je de licentie, en die heb je al.

http://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/contact/contactgegevens.aspx
Anders neem contact op met microsoft, je hebt een licentie dus die hoef je niet te kopen.
Misschien kan je de windows 7 premium, als dat de versie is die je nodig hebt, op dvd bestellen zonder licentie, dat is vaak niet zo duur. of iemand in je buurt leent je de dvd.
Ik heb er ook wel 1, maar daar heb je niet zo veel aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan