regelmatig processorgebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
70
Hallo,

Ik heb W8 geinstalleerd met een groot aantal (zakelijke) applicaties op een Toshiba R850. Als ik mijn CPU gebruik bekijk ook als ik geen enkele applicatie draai zie je het onderstaande patroon.
Het irritante is dat mijn CPU-fan meeloopt met het CPU gebruik.cpu.jpg
Als ik naar de processen kijke zie ik dat een proces Servicehost: Lokaal systeem (netwerkbeperkingen) (12) op die momenten 30 tot 50% CPU tijd opslokt.
processen.jpg
Heeft iemand een idee wat dit proces doet en aan welke applicatie het is gekoppeld?

Rob
 
Wat je kan proberen is in C:\Windows\System32\Services.msc de opgestarte services te bekijken.
Ik zie dat er remote services zijn gestart, moet je deze toshiba op afstand beheren?
Zo niet schakel dan de remote services uit, maar ben je niet zeker kopieer vanuit de service eigenschappen door op de services te dubbelklikken de tekst van de naam van de service hier naar toe.
In principe is systeemconfiguratie (MSCONFIG.EXE) ook een onderdeel waar je kan zien welke software er processen starten als windows start. Uiteraard moet je wel weten wat een service doet wanneer je van plan bent iets uit te schakelen.
C:\Windows\System32\msconfig.exe
http://www.blackviper.com/windows-services/remote-desktop-services-usermode-port-redirector/

Remote Procedure Call (RPC) niet uitschakelen, kan ook niet als het goed is.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Working-with-network-files-when-you-are-offline
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat jouw laptop processor wordt ondergeklokt. Dit houdt in dat de laptop energie probeert te besparen door de processor langzamer te laten lopen. Hierdoor is ie zoals jij al zegt, trager. Dit is eenvoudig op te lossen. Je moet het programma openen dat bij jouw laptop is geleverd dat de energie-instellingen beheert. Een voorbeeld hiervan bij ASUS is Power4Gear Hybrid. Zoek zo'n soort programma op je laptop op en zet deze op 'High Peformance'. Geen enkele vrij nieuwe laptop heeft een processor die draait op een snelheid van 0,8 GHz.

Kun je het niet vinden? Vraag het:p!
 
Dank voor je antwoord. Echter wat jij beschrijft is het probleem niet. De energie instellingen van de Toshiba zijn eenvoudig te beheren. van een speciale enegiebesparende modus van Toshiba tot hoge prestaties.
Het punt is dat ik ook op deze stand voldoende performance heb behalve op het moment dat dit specifieke proces opduikt en 50% CPU pakt.
Het proces is SVChost.exe
als ik dat in Broncontrole laat zien blijkt dat er een (sub)proces is dat door svchost wordt gestart en dat is WlanSVC (WLAN Auto Config)
dat proces pakt de CPU tijd en ik snap niet waarom.
De service wordt automatisch gestart zie in in de lijst van services.
Stoppen van dit proces is niet zo handig, dan werk wifi ineens niet meer maar dat is logisch.

dus de vraag is waarom WlanSvc telkens zoveel CPU nodig heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal goed, maar ik weet welk proces het verzaakt.:
svchost.exe (LocalSystemNetworkRestricted)

Als ik daarvan de broncontrole aanzet zie ik dat de Service WlanSvc (WLAN AutoConfig) de oorzaak is van het vreemde CPU gebruik.

Hoe zou ik remote services moeten bekijken?
 
Ik zie dat jouw laptop processor wordt ondergeklokt. Dit houdt in dat de laptop energie probeert te besparen door de processor langzamer te laten lopen. Hierdoor is ie zoals jij al zegt, trager. Dit is eenvoudig op te lossen. Je moet het programma openen dat bij jouw laptop is geleverd dat de energie-instellingen beheert. Een voorbeeld hiervan bij ASUS is Power4Gear Hybrid. Zoek zo'n soort programma op je laptop op en zet deze op 'High Peformance'. Geen enkele vrij nieuwe laptop heeft een processor die draait op een snelheid van 0,8 GHz.

Kun je het niet vinden? Vraag het:p!

Dat onderklokken is een feature van Intel en het heet Speedstep. het bespaart enorm veel energie door op momenten dat de CPU idle is, de kloksnelheid terugteregelen. Op het moment dat de CPU weer aan de gang moet loopt de kloksnelheid op tot boven de 3 GHz. dus hier zet het probleem niet.
Ook als ik ik de energie instellingen zo zet dat de CPU contstant op 3 GHz wordt geklokt 'High Peformance' blijf ik hetzelfde gedrag houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan