Pc start op na afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een vreemd iets, als ik de pc uitzet met de afsluitknop, of "Start>Afsluiten", gaattie wel uit, maar na een halve minuut weer aan...
Dit gebeurt elke keer als ik de pc wil afsluiten.
Ik heb al het een en ander gegoogled, maar kom er niet vanaf.
Zo heb ik bij geavanceerde systeem instellingen de optie bij systeemfouten, opnieuw starten al uitgeschakeld.
Ook in het register, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl de AUTOREBOOT uitgezet, maar dat biedt ook geen soelaas.

Vervolgens zet ik mn pc uit dmv een batch; shutdown -s, en dat werkt.

Wat me wel opviel is dat bij de eerste opties, dus gewoon via de aan/uitknop, en gewoon afsluiten in Windows, dat het lichtje van mijn onboard WIFI aan bleef.
Uiteraard gekeken of WAKE ON LAN wel uitstaat, zowel softwarematig in apparaatbeheer, als ook in het BIOS, staat allemaal uit.

Snap er niets van, wie wel en kan mij helpen ?

Scan je computer eens. Controleer op mallware met je virusscanner.

Download eventueel mallwarebytes om daar mee te scannen omdat geen enkele virusscanner op alle virussen controleert.

Advies opgevolgd, geen resultaat...kon ook eigenlijk niet anders, ik heb een schone installatie gedaan van het weekend, omdat ik dacht dat t software matig was.
Zou nog steeds kunnen naturrlijk, iemand ook eens zoiets meegemaakt ?

Nou, probleem lijkt te zijn verholpen.
Heb in het BIOS gekeken, eigenlijk niets veranderd en hij sluit gewoon weer netjes af.
Dus waar t nou aan lag...?
Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Nou, probleem is er weer ( of misschien niet weggeweest)
Ga na het weekend kijken of t evt. aan de voeding ligt, de rest is allemaal vrij nieuw dus lijkt me onwaarschijnlijk dat daar iets fout zit.
Ik laat t weten.

Gr. Rick

Laatst bewerkt:
Hoi,

Probleem lijkt te zijn verholpen, wéér....
Nieuwe voeding erin gezet, oude voeding bekeken, zat helemaal vol met stof ondanks de ventilator, of misschien wel dankzij...
Ik heb m n paar keer afgesloten, en doet gewoon wattie moet doen, dus deze draad mag ( voorlopig ) op 'opgelost'..
Dank voor de reactie!!

Hoi,

Ik word hier een beetje moedeloos van, nieuwe voeding erin, weer hetzelfde probleem.
Ik heb wél ontdekt dat als ik de onboard wifi uitzet, de pc gewoon afsluit.
WHQL drivers geinstalleerd, wil niet geheel afsluiten, lampje blijft branden.
Wie oh wie...???

Hoi,

Nou, ik ben zo'n beetje de hele middag bezig geweest om nou uit te vinden waar het aan ligt.
Toch maar weer in het BIOS gaan kijken, en daar vond ik onder APM een instelling "ErP Ready"
Die hoort op ENABLED te staan, en stond dus op DISABLED.
Aangezet, en daarna de computer een paar keer aan gezet, en daarna weer uitgezet, werkt nu weer!!!!
Ik ben daar erg blij mee want ik dacht echt dat mn moederboard een opsodemieter heeft gehad van weet ik niet wat.
Vreemd vind ik wel dat zodra ik mn BIOS reset, door het jumpertje om te zetten, Erp Ready weer op DISABLED staat.
Maar goed, het werkt weer...ik kan weer rustig slapen;)
Gr. Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan