Geavanceerd Serial systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, omdat ik (of ieder ander tester/gebruiker) dan niet simpelweg het wachtwoord als 'plain text' ziet weggaan.
Het is voor een kwaadwillenden erg makkelijk om je gegevens op dit moment te monitoren, dat word dan al drastisch bemoeilijkt.

Hier een erg simpele en korte uitleg: https://www.ccs.uky.edu/machines/sftp.html

Bovendien vind ik het zelf altijd handiger om een 'eigen' server systeem op te zetten (waar ik zelf alle beveiligings mogelijkheden tussen kan tweaken)
Maar ik ben zelf niet bekend genoeg met VB.NET om je hierover te kunnen informeren. (Java of C# daarentegen wel)
Er zijn gelukkig genoeg andere programmeurs op HelpMij die dat wél kunnen!

Met vriendelijke groet,
Rhythmic

Laatst bewerkt:
Hallo,

Na aanleiding van zoeken heb ik winscp gevonden en geimporteert in visual basic en een filezilla sftp server gemaakt.

Nu probeer ik via een test programma in visual basic een bestand via de sftp te uploaden naar mijn filezilla server.

Als ik de server ftp is dan doet hij wel het bestand uploaden naar de server maar als ik sftp kies dan geeft mijn programmatje een error.

Dit is de code van winscp om een bestand te uploaden:

Code:
  ' Setup session options 
        Dim sessionOptions As New SessionOptions
        With sessionOptions
            .Protocol = Protocol.Sftp
            .PortNumber = "21"
            .HostName = "serveradres"
            .UserName = "gebruikersnaam"
            .Password = "wachtwoord"
            .SshHostKeyFingerprint = "ssh key"

End With

Using session As Session = New Session
            ' Connect 
            session.SessionLogPath = "B:\Users\nick\Desktop\WinSCP_Send_File.log"
            session.Open(sessionOptions)

' Upload files 
            Dim transferOptions As New TransferOptions
            transferOptions.TransferMode = TransferMode.Binary
            Dim transferResult As TransferOperationResult
            '                                   local   SFTP site 
            transferResult = session.PutFiles("B:\Users\nick\Documents\test.txt", "/public_html/test.txt", False, transferOptions)

' Throw on any error 
            transferResult.Check()

' Print results 
            Dim transfer As TransferEventArgs
            For Each transfer In transferResult.Transfers
                Console.WriteLine("Upload of {0} succeeded", transfer.FileName)
            Next
        End Using
        Return

Console.WriteLine("Error: {0}", e)
        Return

Ik zie dat het verbonden is met filezilla server maar er staat (no login) i.p.v een gebruikersnaam

Code:
(000069)1-2-2013 13:25:03 - (not logged in) ()> 220-FileZilla Server version 0.9.41 beta
(000069)1-2-2013 13:25:03 - (not logged in) ()> 220-written by Tim Kosse (Tim.Kosse@gmx.de)
(000069)1-2-2013 13:25:03 - (not logged in) ()> 220 Please visit http://sourceforge.net/projects/filezilla/

en hier is van de log van winscp:

Code:
 . 2013-02-01 12:28:50.625 Looking up host "knip"
. 2013-02-01 12:28:50.984 Connecting to knip port 990
. 2013-02-01 12:29:05.987 Waiting for data timed out, asking user what to do.
. 2013-02-01 12:29:05.987 Asking user:
. 2013-02-01 12:29:05.987 Host is not communicating for 15 seconds.
. 2013-02-01 12:29:05.987 
. 2013-02-01 12:29:05.987 Wait for another 15 seconds? ()
. 2013-02-01 12:30:05.514 Attempt to close connection due to fatal exception:
* 2013-02-01 12:30:05.514 Terminated by user.
. 2013-02-01 12:30:05.514 Closing connection.
. 2013-02-01 12:30:05.514 Sending special code: 12

en in Visual studio krijg ik de melding "terminated by user" op de regel
Code:
transferResult.Check()

dddddddx.jpg

Laatst bewerkt:
Ik wil geen bestand uploaden Maar een string naar een bestaande text Bestand op de server uploaden in dit geval de serial code.

Laatst bewerkt:
Ik kom helaas niet verder. Is er nog een andere manier om mijn serial te controleren of het al in gebruik is? misschien via mysql

@Rhythmic

Ik heb een nieuwe manier met mijn eigen ubuntu server bedacht. Kun je mijn applicatie testen of het onderschepbaar is?

sinds niemand reageerd denk ik dat er niet meer wordt getest?.

Hallo Cod,

Na het testen van je programma heb ik een paar opmerkingen:

- Als je gewoon tekst kopieert en dan de plak knop gebruikt stop het programma ermee
- Ik krijg een melding "de conversie van tekenreeks naar type decimal is ongeldig.".... wat...????
- ik krijg het niet geactiveerd?? Connection error terwijl ik internet heb.

Gr.

Danny

Edit: Uninstaller werkt ook niet, verwijdert alleen het programma maar niet winscp en uninstall.exe

- Als je gewoon tekst kopieert en dan de plak knop gebruikt stop het programma ermee
- Ik krijg een melding "de conversie van tekenreeks naar type decimal is ongeldig.".... wat...????
Dit komt als je de serial key niet goed hebt gecopieerd, bijv als je letters plakt ipv cijfers.

selecteer de gegeven serial en druk op ctrl-c en dan op paste duwen in het programma.

- ik krijg het niet geactiveerd?? Connection error terwijl ik internet he

Dit komt omdat de server niet 24/7 kan aanstaan het is namelijk mijn eigen server, ik zal vandaag de server aanlaten.

Uninstaller werkt ook niet, verwijdert alleen het programma maar niet winscp en uninstall.exe

Hier zal ik even naar kijken.

Zou je kunnen zeggen wanneer de server online staat, dan zal ik is kijken of ik data kan onderscheppen dat eigenlijk niet hoort.

Gr.

Danny

Over 10 min staat de server online. Bedankt voor de moeite alvast

Hoi,

Ik heb even gekeken naar de verbinding, en die lijkt goed en veilig over en weer te gaan. Mooi gedaan.
Nog wel even een puntje over de installer:
- winscp.exe hoef je er niet bij te doen. Alles word geladen van de dll.

verder ziet het er veilig uit.

Gr.

Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan