Utorrent - trage upload snelheid / Port Forwarding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo allemaal,

Het probleem : In Utorrent is mijn upload maar maximaal 300 kb/s terwijl ik een 2.5 MB/s upload heb. (download is ook trager maar dat kan aan de upload van de seeders liggen natuurlijk)

Wat ik al gedaan heb : Statisch IP adres verkregen - vaste poort in Utorrent in gesteld - Encryptie ingeschakeld - getest met de installatiehulp van Utorrent en mijn down/up speed is wat het zijn moet en de poort is open volgens Utorrent - uploadsnelheid instellingen diverse malen veranderd in Utorrent om te zien of dat resultaat had -
In mijn Thomson modem van UPC de poort geforward (zowel handmatig geprobeerd als met simpleportwarding programma- Firewall in Win 7 en modem uitgeschakeld evenals mijn AV op de PC - poort getest op www.canyouseeme.org en die kan 'm NIET zien - down/up snelheid getest op http://www.speedtest.net/ en die is wat mijn verbinding wezen moet nl 50MB down en 2.5MB up - diverse malen modem reset na wijziging instellingen.

Nog steeds heb ik echter bij elke Torrent max 300kb/s upload en maximaal 2.5MB/s download. Ook als er meer leechers zijn dan seeders.

Heeft iemand een ideetje wat ik nog niet geprobeerd heb? Met name zou ik graag mijn upload snelheid willen verhogen, de down is wel okay.
 
Hoi, dank voor het meedenken.
uPNP staat echter al aan. Dat is het helaas niet.
 
Die MB is waarschijnlijk megabit, dan is 320 kB/s theoretisch het maximum. 300 kB/s is dan niet slecht.
 
@M4RC0:
Scherp opgemerkt !!! :)

2,5 Mbit (Mb) is idd 320 kByte (kB)

Groeten Marcel
versaverter.png
 
Laatst bewerkt:
Google kan het ook voor je uitrekenen: zoek op "2,5 megabit/s = kb/s".

@hoogteijling:

Interessante tool (Versaverter), ik ga het eens proberen.
 
Eeuuh...nu raak ik even in de war hoor :p

Okay...mijn internet abo is 60Mb down and 2.5Mb up....als ik download met Utorrent dan krijg ik maximaal 5.7Mb down en maar maximaal 300kB up. Dat klopt dan toch niet met elkaar? Dan moet mijn upload toch ook gemeten worden in Mb? Ik verwacht eigenlijk iets van rond de 2Mb up....of zit ik gewoon verkeerd te rekenen? :D
 
Dat kan kloppen: 60 megabit/s = maximaal 7,5 megabyte/s. Die upload is echt maar 320 kB/s maximaal.
 
Laatst bewerkt:
Krijg nou wat zeg....staat alles dus gewoon goed en was (ben) ik in de war met de snelheidsaanduidingen...
Mag ik u allen hartelijk danken voor het meedenken en jullie scherpe opmerkingsvermogen :)
Zal de status van deze vraag op "opgelost" zetten.
 
Hallo,

Je kunt ook delen door 8 om de snelheid om te rekeken. Bij een internet abonnement van 60Mb/s heb je een upload van 6Mb/s. Omgerekend in MB's is dat exact zoals M4RC0 zegt 7,5 megabyte/s. De uplad zal dan uitkomen op 0,75MB/s wat in jou geval uitkomt op 768 Kilobyte/s.

Je moet er wel rekening mee houden dat dit niet altijd haalbaar is het het bij torrentverkeer van veel factoren afhankelijk is. Je kunt op het moment waarop je een trage verbinding ervaart altijd eens een meting doen op http://speedtest.net om te kijken welke snelheid je daardwerkelijk haalt.

Als je hierbij problemen ervaart kun je dat altijd laten weten. Dan zoek ik graag voor je uit wat hiervan de oorzaak is.
 
2458662798.png

Het grappige is dat via deze webbased test mijn down ongeveer 50MB is terwijl ik met het downloaden van bestanden toch echt 5.8MB kan halen maximaal. Vind ik allemaal prima overigens ;)
Mijn upload via de speedtest klopt ook met mijn abo. UPC heeft mij 2.5MB beloofd en dat krijg ik ook.
En inderdaad, als ik 2,5 deel door 8 dan wordt dat 0,3125. Weer wat geleerd vandaag :thumb:
 
Test geeft aan dat je downsnelheid 48 Mbit is (zie kleine letter b), wanneer er een grote letter B staat is het Megabyte

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan