Bureaubladvolumebalk + recoverydeel op HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
116
Heey iedereen,

Ik heb eigenlijk 2 probleempjes waar ik al een tijdje mee zit. Eerst ff uitleggen, ik heb een nieuwe Acer Aspire 5733Z gekocht. In het begin dat ik hem had, kon ik niet zo goed overzeg met PC's, dus heeft mijn neef hem eens geformateerd (bleek dat mijn schijf niet helemaal leeg was). Nu kan ik al wat beter overweg met PC's en wou ik mijn laptop eens opnieuw inspoelen, maar ik heb bij de aankoop geen Windows 7 Home Premium 64bit Cd gekregen. Nu las ik op internet dat je deze ook via je recoverygedeelte op je HDD terug kon halen, maar blijkt dat ik deze niet heb, ik denk dat dit komt door het vroeg formatteren van m'n schijf.

Op het klavier staan functietoetsen (zoals denk ik de meeste wel hebben vandaag de dag) en eerst kwam er een volumebalk of helderheidsbalk op mijn bureaublad tevoorschijn als ik deze aanpaste met de functietoetsen, maar nu niet meer. Deze vond ik énorm handig! Heb zelf al wat gezocht op internet, maar ik heb alle drivers staan, heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Mijn vragen zijn dus:
  1. Kan ik nog ergens de legale software (gratis) terugkrijgen? Ik heb een productcode aan de onderzijde van mijn computer hangen.
  1. Hoe krijg ik die volumebalk en helderheidsbalk terug?
Alvast bedankt !!

Pukkiee
 
Hey Marcel, bedankt voor de info!

Het probleem van windows is opgelost, heb de versie kunnen downloaden van de site, en heb hem nu terug staan. Ga proberen zelf een recoverydeel aan te maken, zodat dat ook terug in orde is ;)

Het probleem van de volumebalk is echter nog niet opgelost. Ik heb uw bestandje gedownload, maar toen ik het wou installeren zei de installer dat ik een nieuwere versie had en dat het niet aangeraden was om deze dan te installeren. Kan ik hier nog iets mee doen?

Groetjes !
 
Heb de oplossing gevonden, toen ik wat verderzocht op google las ik ergens iets van een Launch Manager, een programma die standaard bij de pc zit (bij mij verwijdert).

Deze kon ik recupereren via de site van Acer en zo heb ik die indicatoren teruggekregen :D
 
Nou, het heeft even geduurd maar jij kunt weer verder. :)

Groeten Marcel
 
Idd :)

google is je vriend heb ik ontdekt! Toch bedankt voor de tips Marcel!

Vriendelijke groeten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan