draadloze netwerken onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

nnelline

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Hoi,
sinds enkele dagen ben ik ineens op mijn pc mijn draadloze netwerken kwijt. Het bedrade netwerk werkt prima, maar als ik op zoek ga naar de draadloze toepassing van mijn modem, geeft de computer aan dat er geen netwerken beschikbaar zijn. Hij geeft dan een melding dat er geen stuurprogramma is of zo. Ik gebruik windows vista premium en heb een tele2 modem en een speedtouch router. Op een laptop die ik er naast heb aangezet, wordt het draadloze netwerk zonder probleem gevonden. Wat kan ik doen?

Allereerst, welkom op Helpmij!

Misschien helpt het om je drivers even te updaten.
Welke WLan kaart zit er in?

Hoe kan ik zien welke Wlan kaart ik heb. Ik heb wel updates (algemeen) gedraaid maar dat leverde niets op. Ik heb zelf het idee dat de drivers er helemaal niet meer inzitten, kan dat?

Hallo,
Het kan zijn dat je je Wifi verbinding in de tele 2 router hebt uitgeschakeld.
Namelijk tele 2 heeft een combinatie router met ingebouwde wifi deze kun je weer makkelijk inschakelen.
Ga naar een blano pagina op het internet typ in de adresbalk: 192.168.1.1 Nu krijg je een loginscherm te zien typ bij username: User en wachtwoord laat je leeg. Als het niet lukt probeer ook user bij het wachtwoord te typen. Ga derna naar naar wireless en klik op Wlan inschakelen of uitschakelen schakel hem opnieuw in en druk op toepassen en derna ok. Als het goed is kun je je wifi weer zien.

@ Yasin890, ik heb een modem (tele2) en een router (sitecom). Beiden heb ik via de door jou opgegeven code benaderd en opnieuw ingeschakeld. Daarna de pc opgestart, maar ik krijg nog steeds de melding dat hij geen andere netwerken vind dan mijn via de lankabel aangesloten modem. Wat kan ik nog meer doen?

Hij geeft deze melding bij het zoeken naar een probleem. Er is geen netwerkadapter voor draadloos internet geinstalleerd en geconfigureerd.
Zit dat stuurprogramma in de software van Windows Vista? Die cd's heb ik hier wel.

nog een aanvulling. In apparaatbeheer geeft hij bij de netwerkadapter 3 zaken weer, waarvan er bij twee een geel uitroepteken staat. Klik ik op een van hen en kijk ik bij de eigenschappen dan zegt hij dat hij het benodigde stuurprogramma (code 31) niet kan laden. Bij de omschrijving van de adapters met het uitroepteken staat bij beiden als omschrijving isatap.{928BDF55-302B-8C6A-9D6065F134DC}
Verder heb ik nog een NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps ethernet staan en die geeft aan correct te werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek de hardware-id's op van de netwerkadapter op de volgende manier:
1. Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc
2. Selecteer het betreffende apparaat ➟ rechtsklik ➟ Kies Eigenschappen
3. Selecteer tabblad Details
4. Kies bij Eigenschap ➟ Hardware -id's
5. Zoek op www.pcidatabase.com om welk apparaat het gaat
6. Lees dit artikel om uit te zoeken hoe dit werkt
7. Vervolgens heeft deze site meer dan 4Gb aan stuurprogramma's voor meer dan 22.000 apparaten

Voorkom tenslotte dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Laatst bewerkt:
Ga eens naar netwerk en instellingen in je configuratiescherm klik erop, ga derna eens naar adapterinstellingen wijzigen, kijk eens of je wifi adapter is ingeschakeld zo niet rechtermuisknop en dan inschakelen.
Anders zou ik graag een printscreentje willen zien van je adapterinstellingen.

Ik denk dat ik het al weet. Ga naar de site van je fabrikant van je pc. Ga naar drivers. Zoek daarna naar Wlan drivers voor draadloze netwerken. Ik kan het je ook opzoeken maar dan heb ik wel het merk van je pc nodig +type

@dorado, ik kom er met jou aanwijzingen niet helemaal uit. Ik heb drie netwerkadapters staan (2 isataps en 1 NVIDIA)

@ Yasin890, ik krijg geen gegevens van een draadloos netwerk via het configuratiescherm. Ik zie daar alleen een vaste lan verbinding met mijn modem. Ik heb een medion AG, model PC Medion Akoya E7330D MD8835, 32 bits besturingssysteem. Kan je hier mee uit de voeten?

Hoi allemaal, ik weet niet wat precies de tricker is geweest, maar mijn draadloze netwerken zijn weer zichtbaar en te gebruiken. Dank voor al jullie tips!!

en weer is de verbinding weg

Volgens mij na het installeren van automatische updates ben ik weer mijn draadloze netwerkverbinding kwijt. Volgens mij heeft gebruiker Yasin890 mij toen, nadat ik mijn pc type heb doorgegeven een driver gestuurd die ik zo kon installeren. Mijn pc type is medion AG, model PC Medion Akoya E7330D MD8835, 32 bits besturingssysteem.

Mocht Yasin890 dit berciht zien, zou je mij dan nog een keer kunnen helpen?

Volgens mij na het installeren van automatische updates ben ik weer mijn draadloze netwerkverbinding kwijt.

Dan heb je deze tip niet toegepast:
Voorkom dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

jawel

Hoi Dorada, dat heb ik wel gedaan. Maar dan is er blijkbaar toch iets misgegaan. Ik zie overigens nog steeds bij afsluiten van de pc dat er updates klaar staan, moet ik dat dan bv ook negeren?
Heb je nog een tip om mijn draadloze netwerken weer werkend te krijgen, want die heb ik nog steeds niet beschikbaar.

hoi, ik kom tot de derde oplossing (de eerste twee hebben niet het gewenste effect), maar bij ooplossing drie loop ik vast. Ik vind in mijn netwerkcentrum namelijk geen wireless connection en kan dus ook niet naar de eigenschappen gaan. Wel heb ik inmiddels mijn routergegevens benaderd en een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan. De router vind hij dus wel via http://192.168.0.1/

Is na deze reset het probleem opgelost?

helaas niet

Hij blijft aangeven geen draadloze netwerken te detecteren. Ik werk momenteel met een LAN verbinding.

ik zie via hardwarebeheer dat ik bij netwerkadapters 3 omschrijvingen heb staan:
1. isatap.{928BDF55-302B-4227-8C6A-9D6065F134DC}
2. idem als 1
3. NVIDIA nForce 10/100/1000Mbps Ethernet
bij 1 en 2 staat een geel driehoekje met uitroepteken erin.

Als je een medion computer hebt, heb je een application & driver cd erbij gekregen..
Installeer de driver vanuit de map WLAN.
Zie je in Apparaatbeheer wel bij netwerkadapters een wireless lan netwerkadapter staan?

Anders kun je hier het stuurprogramma downloaden...

Laatst bewerkt:
Hoi Dorado, ik heb een stuurprogramma gedownload en er staat nu een map medion op mij c schijf. Moet ik dan nog een keer een setup doen of zou het meteen al effect moeten hebben. Als dat laatste het geval is heeft het niet gewerkt want na restarten is er nog niets veranderd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat er ook wel veel verschillende stuurprogramma's worden aangeboden en ik maar moet afwachten of ik de juiste heb binnengehaald. Mijn msn nummer is 10012846, misschien kan je mij nog iets verder helpen?

o ja, op de installatieschijf van de pc kon ik zo gauw geen map WLAN vinden

wel staat er nu in mijn takkbal een tekentje met de tekst RalinkWLAN card, not exist

Eerst moet met een conflicteur afgerekend worden.

Klik op StartAlle Programma's Windows Update
Klik op Geïnstalleerde updates linksonderin. Klik op de kolom Geïnstalleerd

Jij zegt op 16 mei jl. dat na het installeren van automatische updates de netwerkverbinding wegvalt.
Zoek dus een stuurprogramma update dat geïnstalleerd moet zijn tussen 13 - 16 mei en verwijder deze (rechtsklik) Herstart daarna je systeem.
Ben je niet helemaal zeker, post dan deze info.

Laatst bewerkt:
ik ga er mee aan de slag. Het zijn voornamelijk security updates for microsoft en beveiligingsupdates, update voor microsoft.net frameworks client, voor word 2003, publisher 2003. Ik hou je op de hoogte van de vorderingen

helaas, ook dat heeft niet mogen baten. Nog andere oplossing. Ik heb dus drivers van medion geladen en heb daar nu twee mappen staan 1. AHCI_RAID en 2 AW-NU222. Daarbinnen zitten weer twee mappen 1 voor Vista en 1 voor XP. Op mijn pc zit Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan