Kan deze videokaart op mijn moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheG4Gaming

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2013
Berichten
3
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen, de Nvidia Geforce GTX 690.
Ik heb de specs bekeken en alles lukt, maar 1 aansluiting weet ik niet zeker.

Volgens Tweakers.net heeft de GTX 690 twee PCI-Express connectors nodig met elk 8 pinnen, nou weet ik dus niet of mijn moederbord dat heeft. Zou iemand mij kunnen helpen? De link naar het artikel op Tweakers.net en de link naar mijn moederbord (met specificaties) staan onderaan. Bij de specs staat dat ik een PCI-Express gen1 x1 heb en een PCI-Express gen2 x16. Ik zie nergens x8 staan... maar past het dan niet gewoon in de x16?


Tweakers.net:
http://tweakers.net/nieuws/81662/nvidia-introduceert-geforce-gtx-690.html

Moederbord:
http://www.msi.com/product/mb/H55M-E33.html#/?div=Basic


De vraag luid dus:
Past mijn videokaart op mijn moederbord?, graag zou ik ook uitleg willen waarom de videokaart past of niet.
 
De GTX 690 die jij in je computer wilt is gewoon een PCI-e x16 en PCI-e is backwards compatible, versie 3.0 zal ook op 2.0 of zelfs 1.0 passen.
Waar ik mij meer zorgen over maak is je voeding, je voor deze kaart een flinke voeding nodig hebben. Welke voeding zit er nu in je computer, merk + wattage?
 
De GTX 690 die jij in je computer wilt is gewoon een PCI-e x16 en PCI-e is backwards compatible, versie 3.0 zal ook op 2.0 of zelfs 1.0 passen.
Waar ik mij meer zorgen over maak is je voeding, je voor deze kaart een flinke voeding nodig hebben. Welke voeding zit er nu in je computer, merk + wattage?

Nu zit er een Coolermaster in met 550 WATT, ik heb hier al rekening mee gehouden en heb besloten om een andere van Coolermaster te kopen met 750 WATT.

Link:
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Voeding/Cooler-Master-GX-750WATT/1195865

Bedankt voor je reactie!
 
Dat moet met die voeding wel lukken, denk ik. Maar waarom wil je een GTX 690 in je computer? Ik denk dat je beter een GTX 670 kan kopen en het overige geld dat je hebt in een upgrade van processor en geheugen kan steken. Of je kan van je gehele budget van je GTX 690 een nieuwe budget gaming pc kopen. Ik zou geen €1000 in een videokaart steken.
 
heb je wel genoeg koeling in je pc want de gtx690 heeft veel lucht nodig.
 
Dat moet met die voeding wel lukken, denk ik. Maar waarom wil je een GTX 690 in je computer? Ik denk dat je beter een GTX 670 kan kopen en het overige geld dat je hebt in een upgrade van processor en geheugen kan steken. Of je kan van je gehele budget van je GTX 690 een nieuwe budget gaming pc kopen. Ik zou geen €1000 in een videokaart steken.

Ik heb een I7 2,9GHZ processor + 8 GB RAM + 1320 (+-) GB HDD
Ik heb vier redenen waarom ik de GTX 690 wil:

1. Ik heb 2 monitoren en (heel) misschien wil ik er later nog een 3e bij
2. Ik ben van plan om veel te gaan recorden voor youtube (misschien wel non-stop bij alle games)
3. Ik heb nu een GTX 550 TI en ik speel heel vaak ArmA 2 (Vanilla + DayZ), hier kom ik op ongeveer 30-35 FPS en bij het opnemen zakt hij naar de 15 FPS en ik kan zo echt gewoon niet spelen.
4. Ik wil alles met MAX settings kunnen spelen.

Ik zie ook niet echt het nut in om andere componenten te kopen (behalve misschien een nieuwe harde schijf, maar dat is nu nog niet nodig).
 
Ik denk dat je eerst naar je koeling en voeding moet kijken en ook even moet kijken of alles netjes in je behuizing past. Daarna zou je kunnen overwegen de GTX 690 te kopen maar ik vind het nogmaals zonde van m'n geld, met een GTX 670 bijvoorbeeld kan je prima op max settings gamen.
 
als ik ervan uit ga dat de video-kaart in je behuizing past en je die nieuwe voeding gaat kopen.

dan gaat dat gewoon lukken die 2 keer 8x pins dat behoort tot de voeding dat is een 6 pin voeding + 2 (= een 8 pins voedings connector) en bij die nieuwe voeding zitten er daar vier van bij dus dat gaat hellemaal goed komen!

al zou ik wel even goed naar de plaatsing van je pc kijken i.v.m. de koeling.

Mvg, Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan