• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch kopiëren vanuit een ander bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hoe kan ik er voor zorgen dat de aanpassingen die gedaan worden in het bestand met de naam "Map2" direct verwerkt worden in het bestand met de naam "Map3"?
Ik heb het nodige gelezen over een programma die je hier voor nodig hebt. Is dit ook zonder een programma te doen? Zo nee, wat is een goed programma hier voor?
Bekijk bijlage Map3.xlsBekijk bijlage Map2.xls

Met
Code:
=[Map2.xls]Blad1!C4
in C4 en verder doortrekken. Alleen zul in beide mappen voorwaardelijke opmaak aan de verschillende uitkomsten moeten verbinden, omdat alleen de inhoud wordt gekopieerd en niet de handmatig aangebrachte kleuren.

Bedankt! Wanneer ik nu iets in map2 aanpas, wordt dit niet meteen bijgewerkt in map3. Hoe kan ik dit oplossen?

Binnen excel kun je externe gegevens ophalen. Ga naar menupad [data, externe gegevens, nieuwe database query]. Selecteer hier de soort koppeling of maak een nieuwe aan als die van jou er nog niet bij staat en doorloop de wizard.

Om te beginnen raad ik je aan eerst een simpele test te doen door een excel sheet te maken met 3 kolommen en wat rijtjes waarin je wat herkenbare gegevens zet. Sluit deze sheet en open een nieuwe. Probeer nu via externe gegevens ophalen de gegevens van de andere sheet op te halen. Kies hiervoor bij de gegevensbron voor excel bestanden.

Succes

Het lukt bijna, alleen geeft excel aan als ik op ok klik: "De gegevensbron bevat geen zichtbare tabellen". Wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan