Programmeren Gigaset N300 AIP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Ik ben niet thuis in VOIP gebeuren, maar over enige tijd heb ik de mogelijkheid om een VOIP abonnement af te sluiten en ben mij nu al enigszins aan het oriënteren voor wat betreft de mogelijkheden/onmogelijkheden.

Wil daar een goed toestel bij hebben en begreep dat de Gigaset N300AIP een goed apparaat is.

Drie belangrijke zaken:
-bij voorkeur een veel verkocht apparaat van een bekend merk, met goede support,
(tja, ik vrees dat ik daar wat extra voor moet betalen:) )
-in zekere mate gebruikersvriendelijk, maar bovenal. . .
-wil ik de nummers vanaf mijn PC via USB kunnen programmeren.

Ergens gelezen dat Gigaset een programma heeft : Gigaset Quick Sync.
Heb er op Youtube een promotiefilmpje van gezien, maar kan nergens vinden hoe de telefoonnumers toegevoegd kunnen worden.

Moet dat een bepaald formaat hebben?
Heeft Gigaset Quick Sync een mogelijkheid om b.v. een lijst met namen en telefoonummers in te lezen vanuit een (bijvoorbeeld) .txt bestand, of een Excel bestand en die te sorteren en over te zetten naar de handset?

Is hier iemand die bekend is met dat programma?

Thanks
=
 
Beste hmwul,

de N300 van Gigaset is een goede keus voor licht gebruik, eventueel kun je de N510 Pro nemen voor meedere gesprekken tegelijkertijd en meerdere SIP accounts. Via je PC kun je de Gigaset benaderen net als je je router benadert.

Bij mijn weten is het niet mogelijk om telefoonnummers via een programma naar deze Gigaset te exporteren/importeren.
 
Thanks. Dat is jammer.

Niet zozeer voor wat betreft dit apparaat, maar in z'n algemeenheid, toch wel een beetje raar, of hoe je wilt noemen: een relatief ouderwets mobieltje dat ik hier heb - niks smartphone - gewoon zo'n ouderwets ding dat ik zo'n 4 jaar geleden goedkoop aangeschaft heb: usb kabeltje, programma starten op de pc, telefoonboekje overzetten, klaar.

Dat ze daar nog niets op gevonden hebben bij gewone telefoons :)

Bij het 12 jaar oude gewone telefoontoestel in de woonkamer, moet je de nummers eerst op een lijstje op papier zetten en bij het programmeren een 'positienummer' geven, b.v. nummer 80. Dat moet je dan weer noteren, want anders weet je niet wie op dat nummer zit.
Als je aan je max. zit, moet je namelijk oude misschien niet zulke belangrijke positie nummers overschrijven, maar dan moet je wel weten wie dat was en regelmatig je Excellijstje updaten. Regelrecht gepruts dus.

Nu ben ik mij aan het oriënteren en hoopte dat dát opgelost was. Niet dus.
Misschien over weer 10 jaar... :)

Enfin, bedankt nogmaals.
=
 
Bij de DX800 kan het wel maar dat is meer een systeemtoestel, vervolgens kun je dan je adresboek naar de andere gigaset handsets sturen :) Beetje omslachtig inderdaad. Succes er nog mee!
 
de N300 van Gigaset is een goede keus voor licht gebruik, eventueel kun je de N510 Pro nemen voor meedere gesprekken tegelijkertijd en meerdere SIP accounts. Via je PC kun je de Gigaset benaderen net als je je router benadert.

Bij mijn weten is het niet mogelijk om telefoonnummers via een programma naar deze Gigaset te exporteren/importeren.

Je kan met een N300aIP ook prima met meerdere sip accounts werken en ook meerdere gesprekken tegelijkertijd voeren.. Perfecte keus zou ik zeggen!
 
Mijn provider stelt dat voor nummerbehoud het toestel standaard FSK moet ondersteunen.
Zit ik met de Gigaset N300A IP dan goed? En maakt het nog uit welke handset ik gebruik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan