Portforwarding: Weigert want "IP is zelfde als LAN IP"

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
119
Mijn Sitecom WL351 wil niet wat ik wil.

Volgens de gebruiksaanwijzing op portforwasd.com heb ik 2 IP adressen Intern en extern.
Voor Forwarding moet ik het interne adress gebruiken....maar doe ik dat zegt ie
"The IP adress is the same as LAN adress"
Ik vind dat niet vreemd maar hij weigert dus wel hem te accepteren.

Er is dus nog een derde adress? I'm confused.
 
Ja je moet wel IP van je PC doen niet de router;)
 
Exact zoals Nicj56 zegt: Niet het LAN-ip adres van de router als doel ip-adres gebruiken in portforwarding maar het ip-adres van de pc/playstation/laptop/xbox waar je naar toe wilt portforwarden.

Tijs.
 
En hoe vindt ik die? ipconfig geeft me alleen deze en mijn externe IP.
 
Doe maar het merk + type router, diens ip-adressen en een schermafdruk van de router met de instellingen die jou die foutmelding opleveren.

Tijs.
 
stuur ook even een schreenshot met resultaten van het ipconfig command.
Intern ip adres
dat zijn de ipadressen die jouw router thuis uitdeeldt aan alle clients die een verbinding met hem maken. Deze addressen beginnen vaak met
192.168.1.* en 192.168.10.* jouw router is dan ook vaak 192.168.1.1 of 192.168.10.1
Als er een client om een ipadres vraagt geeft je router 192.168.1.2 (en opgeteld)
Je moet dus bij het forwarden het ipadres geven van jou pc dus 192.168.1.2 of hoger
Die kan je vinden bij een ipconfig achter ip address

Extern ip adres
Het ip adres waarmee je op het wereld wijde web mee routeerd daar krijg je meestal maar 1 van (van je provider).

Naamloos.jpg
 
Bedankt voor alle adviesen zover.

Even voor de helderheid (mocht het uitmaken) Ik wil een port openen om Utorrent te faciliteren.
routers.jpg
Dit zijn de etiketten van mijn...euh routers. De Sitecom is volgens mijn computer waarmee ik het internet opga....maar als ik wat wil 'forwarden' mag dat niet omdat het ineens een LAN is.
Deze foutmelding dus:
foutmelding.jpg

Mijn idee was: De Cisco hangt tussen de kabel en mijn LAN router. Dus logischerwijs zou ik dan een poort openzetten op de Cisco die mij met de kabel verbind. Alleen..... het ip adress om erbij te komen is hetzelfde als de Sitecom, Ja:confused:... niet dus, maar ik weet geen ander adress dan http://192.168.0.1/

(Het gekke is dat de opstelling altijd gewerkt heeft maar sinds twee weken zit ineens 'de poort dicht' Ik weet zeker dat forwarding me gelukt is maar inmiddels zo lang geleden dat ik dat niet meer weet. Er is aan het netwerk niets veranderd door mij.)
 

Bijlagen

  • ipconfig.jpg
    ipconfig.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer: Blijkbaar een router-na-router opstelling, terwijl daar niets van gemeld is in de postings tot nu toe.
Even kort door de bocht:
a. Log in op de Sitecom configuratie-website en bekijk welk Internet/WAN ip-adres de Sitecom heeft. Schrijf die op.
Stel daarna die uTorrent portforwarding in op de Sitecom naar het ip-adres van de de pc/laptop waar uTorrent op draait.
b. Verbind bedraad een laptop of pc met de Cisco, en stel op de Cisco portforwarding in naar het ip-adres dat je bij a. hebt opgeschreven.
c. Zorg ervoor dat (hierna) de uTorrent pc met de Sitecom verbonden is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer: Blijkbaar een router-na-router opstelling, terwijl daar niets van gemeld is in de postings tot nu toe.
:eek: Eerlijk gezegd was ik dat ding helemaal vergeten. Het is echt zo'n 'black box' die er tussen hangt. Mijn excuses.

Nou zal het zeker lukken...hoop ik. Het is in ieder geval duidelijk hoe ik het moet aanpakken.
Hartelijk bedankt.
 
Misschien een handigheidje stel dmz in op router 1 (van je provider) naar router 2
Dan vul je het ipadres van router 2 in bij dmz configuratie op router 1.
Wat doe je dan? in principe maak je in directe link naar router 2 dan hoef je nooit meer na te denken over router 1 al het verkeer word automatisch doorgestuurd dus dan hoef je alleen te port forwarden op router 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan