bios niet veranderen asus x70k

Status
Niet open voor verdere reacties.

landa1968

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Ik wil opstarten vanaf cd. Nu heb ik in de bios de dvd als eerste opstart gezet en op f10 gedrukt voor save en exit.
Maar de bios slaat dit niet op.
Hoe kan ik het alsnog voor elkaar krijgen.
Iemand een idee?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Weet niet of het bij Asus ook kan, maar als ik F12 gebruik, krijg ik het boot menu en kan ik kiezen, waarmee ik wil opstarten. De toets wordt ook vaak aangegeven in het eerste zwarte bios informatie opstartscherm.

hallo lex
Ik kan wel in mijn bios komen maar wat ik ook verander hij slaat het niet op terwijl ik toch op f10 (save & exit) druk.

Ik bedoel echt een apart menu, welke je activeert met een andere toets, dan het Bios zelf.
Ziet er bijvoorbeeld zo uit;
boot_harddisk.jpg

Hoi landa,
Heb je geprobeerd bij opstarten F8 tikken of windows bestand
bootable maken voor een USB stick en dan bij opstarten ook F8 kiezen.
Succes...

dan ga ik dat nu eens proberen
en bedankt voor de snelle reactie
ben zo terug

idd maar ik moest esc drukken er staat dus als eerste cd/dvd maar wat ik dan krijg is de vraag windows normaal starten
en start hij dus verder op maar niet van mijn cd
ik ga nu de laptop opnieuw afsluiten en opstarten.
Hopelijk dat hij het dan wel doet.

Laatst bewerkt:
@crash bedoeld de Bios Boot Selector, de BBS waarmee je een menu voor je neus krijgt van de devices en kun je kiezen waarvan je op wilt starten.

Overigens kun je in de bios ook bij exit kiezen op de af te sluiten met de gekozen instellingen, "Save Changes and Exit".

@ lange pier dat heb ik gedaan maar hij slaat het alsnog niet op.
@lex hij start nog steeds niet op van cd

Begin inderdaad ook te denken, dat de cd/dvd zelf niet bootable is.

ja ik heb deze geinstalleerd op mijn andere laptop.
Dus het kan niet aan mijn dvd liggen.
De dvd speler speelt ook andere dvd af die is ook niet kapot.
Het ligt puur aan dat er geen veranderingen in de bios gedaan kunnen worden.
Hij slaat de veranderingen niet op

Doe eens een testje in een ander schermpje van het bios en verander daar eens een redelijk onbeduidende waarde zoals bijv. geluid on board off - on of het full screen boot logo (= reclame van het bios) en kijk eens of dat wel wordt bewaard. Zo nee, dan vermoed ik dat er een biosbeveiliging is ingesteld waardoor wijzigingen niet mogen / kunnen worden bewaard.

gast0225
Ik ga dat zo proberen en als dat idd zo is, is er dan nog wel wat aan te doen

Ja, het bios wachtwoord uitschakelen, al ben ik bang dat je dan eerst het juiste ww zal moeten invoeren, maar daarvoor is ook wel weer een truukje. Kijk eerst maar eens of dat de oorzaak kan zijn.

@ gast0225
Ik heb in de bios het speakervolume veranderd en opnieuw de bios gestart en dat is wel veranderd

mvg jolanda

Dan is iig duidelijk dat het ww niet de oorzaak is. Eigenlijk durf ik wel te schrijven : en dús moet het veranderen van de bootvolgorde ook bewaard worden alleen, het gebeurt niet, dus wat doe jij waar fout............

Ik zou het niet weten maar dit is mij nog nooit gebeurt.
Het is echt de eerste keer dat ik het niet voor elkaar krijg grrr
Maar moet ik soms wat anders veranderen in mijn bios?

Ik doe de volgorde veranderen en dan f10 en enter...is dit niet goed?

Druk ipv F10 eens op Esc (eventueel 2x als dat nodig is) als je de veranderingen hebt aangebracht en kijk dan eens of het juiste 'vakje' staat geslecteerd : m.a.w. save and exit. Standaard instellingen bij bios verlaten is namelijk 'niet bewaren'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan