Mbv onderstaande code verzend ik automatisch een rapport naar verschillende ontvangers. Zover gaat het goed.
In de sendobject regel heb ik False gezet omdat ik de email niet meer wil bewerken. Nu krijg ik de melding van outlook: 'Er wordt vanuit een programma geprobeerd namens u automatisch e-mail te verzenden. Wilt u dit toestaan? Als u deze bewerking niet had verwacht, is er mogelijk sprake van een virus en moet u nee kiezen'
het gevolg is dat ik voor iedere actienemer toch nog een klik moet doen.
Ik heb de waarschuwing geprobeerd uit te zetten met Docmd.SetWarnings False maar dat heeft niet geholpen. Kan ik nog op een andere manier deze melding (tijdelijk) uitzetten zodat de mails vanzelf worden verzonden>
In de sendobject regel heb ik False gezet omdat ik de email niet meer wil bewerken. Nu krijg ik de melding van outlook: 'Er wordt vanuit een programma geprobeerd namens u automatisch e-mail te verzenden. Wilt u dit toestaan? Als u deze bewerking niet had verwacht, is er mogelijk sprake van een virus en moet u nee kiezen'
het gevolg is dat ik voor iedere actienemer toch nog een klik moet doen.
Ik heb de waarschuwing geprobeerd uit te zetten met Docmd.SetWarnings False maar dat heeft niet geholpen. Kan ik nog op een andere manier deze melding (tijdelijk) uitzetten zodat de mails vanzelf worden verzonden>
Code:
Private Sub verzenden_Click()
DoCmd.SetWarnings False
With CurrentDb.OpenRecordset("KiesActienemer")
.MoveFirst
Do While Not .EOF
'defineren ontvanger en actienemer met veld uit recordset
Ontvanger = !Email
Actienemer = !Actienemer
'report openen voor eerste naam
DoCmd.OpenReport "verzendRapport", acViewPreview, , "actienemer = '" & Actienemer & "'"
'report verzenden naar eerste ontvanger
DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatSNP, Ontvanger, , , "actielijst" _
& " voor " & !Volledigenaam, "Graag de lijst bijwerken en dan retour. xx", False
'voorgaande herhalen
DoCmd.Close acReport, "verzendRapport", acSaveNo
.MoveNext
'herhalen tot einde van de recordset
Loop
End With
End Sub