programma geprobeerd namens u automatisch e-mail te verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Mbv onderstaande code verzend ik automatisch een rapport naar verschillende ontvangers. Zover gaat het goed.
In de sendobject regel heb ik False gezet omdat ik de email niet meer wil bewerken. Nu krijg ik de melding van outlook: 'Er wordt vanuit een programma geprobeerd namens u automatisch e-mail te verzenden. Wilt u dit toestaan? Als u deze bewerking niet had verwacht, is er mogelijk sprake van een virus en moet u nee kiezen'
het gevolg is dat ik voor iedere actienemer toch nog een klik moet doen.
Ik heb de waarschuwing geprobeerd uit te zetten met Docmd.SetWarnings False maar dat heeft niet geholpen. Kan ik nog op een andere manier deze melding (tijdelijk) uitzetten zodat de mails vanzelf worden verzonden>

Code:
Private Sub verzenden_Click()
DoCmd.SetWarnings False
With CurrentDb.OpenRecordset("KiesActienemer")
    .MoveFirst
    Do While Not .EOF
        'defineren ontvanger en actienemer met veld uit recordset
        Ontvanger = !Email
        Actienemer = !Actienemer

'report openen voor eerste naam
        DoCmd.OpenReport "verzendRapport", acViewPreview, , "actienemer = '" & Actienemer & "'"
        'report verzenden naar eerste ontvanger
        DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatSNP, Ontvanger, , , "actielijst" _
            & " voor " & !Volledigenaam, "Graag de lijst bijwerken en dan retour. xx", False
        'voorgaande herhalen
        DoCmd.Close acReport, "verzendRapport", acSaveNo
        .MoveNext
    'herhalen tot einde van de recordset
    Loop
End With
End Sub

Je bent in de valkuil van de geautomatiseerde mail gelopen, die Microsof sinds een aantal jaar heeft uitgezet voor goedwillende programmeurs die mails willen versturen naar meerdere personen. En daar is (buiten een VBA oplossing in Outlook) maar één weg: CLickYes installeren. Dat lost het probleem niet helemaal op, want de vragen komen nog wel, maar ClickYes zorgt voor een adequate verwerking van de mails, zodat je nergens meer op hoeft te klikken.

iets installeren is helaas op mijn werk geen optie dus dan maar op verzenden drukken. dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan