Flash werkt niet volledig in IE en Firefox maar wel in Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoelie2012

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
Berichten
10
Hallo,

Ik heb een paar onderdelen op de website draaien die in Chrome wel volledig werken,
maar in Internet Explorer en Firefox niet.

Heb een menu gemaakt in Chrome krijg ik het hele menu te zien en in Internet Explorer en Firefox zie ik
maar een klein gedeelte ervan.

Weet iemand hoe dat kan?

Of moet ik wat veranderen of erbij zetten in de pagina??

Zie website : http://www.jpdreamweb.nl/test/melnictattoosupplies/
Test hem maar eens in de 3 browsers.

Wie o wie kan me helpen ?

Vast bedankt

Groeten

JP
 
Hallo jpoelie. In IE 9 32 Bits of 64 Bits, wat heb je windows 7.??

En voor firefox heb je toch een plugin nodig.
 
Hallo jpoelie. In IE 9 32 Bits of 64 Bits, wat heb je windows 7.??

En voor firefox heb je toch een plugin nodig.

Hallo Manamana

Ik heb windows 7 heb 32 en 64 bit geprobeerd. heb voor firefox de plugin geinstalleerd.

Heb je de site gezien?
En getest in chrome en ie of firefox ?

Dan begrijp je wat ik bedoel
 
Hoi jpoelie2012,
Er staat nu:
HTML:
<iframe width="100%" scrolling="No" height="100%" frameborder="0" 
    align="left" valign="top" allowtransparency="yes" id="frame4" name="frame_menulinks" 
    src="menulinks.htm">
Dan weet bv. Firefox niet waarvan het die 100% hoogte moet nemen, want het element waar het iframe in zit (een tabelcel <td>) heeft geen opgegeven hoogte. En een pagina kan niet de 100% hoogte aftappen van de hoogte van de <iframe>pagina, want een iframe is een doorkijkje naar een andere pagina, en de hoofdpagina kan niet op die andere pagina kijken.

Je kunt doen:
HTML:
<td width="172" height="100%" valign="top" bgcolor="#202126" 
    background="images/paard-achtergrond_1.jpg">
    <iframe width="100%" scrolling="No" height="100%" frameborder="0" 
    align="left" valign="top" allowtransparency="yes" id="frame4" name="frame_menulinks" 
    src="menulinks.htm">
    </iframe>
</td>
Nu heeft de <td> een hoogte van 100% (van de tabelhoogte), en het iframe een hoogte van 100% van de <td>-hoogte: dat gaat goed.
  • De &lt;span class="style1"&gt;&lt;/span&gt; die binnen de <iframe></iframe> tags staat, kan er uit (dat is geen correcte code).
Je kan ook doen:
HTML:
<iframe width="100%" scrolling="No" height="333" frameborder="0" 
    align="left" valign="top" allowtransparency="yes" id="frame4" name="frame_menulinks" 
    src="menulinks.htm"></iframe>
Dan gaat het ook goed, want op de iframe-pagina zelf is de hoogte van het menu die 333px.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS-1: Een flash-menu als dit is niet aan te raden, want dit is wat de Google-bot aan menu-links ziet! Google ziet hier dus helemaal niets van (en kan dus ook niet bij de gelinkte pagina's komen om die te indexeren).
Een menu-lijstje van gewone tekst, opgemaakt met css, doet wonderen; en is ook veel makkelijker aan te passen als er eens iets in het menu moet veranderen.
PS-2: Een site-opmaak in frames kan beter ook niet, zie: Alles over frames.
PS-3: En opmaak met tabellen is tegenwoordig niet meer nodig: voor opmaak kan uitstekend css gebruikt worden.
PS-4: Dat vindt de html-validator ook: er zitten een aantal ongeldige dingen in, waar je met css geen last van hebt.
Er valt nog wat te doen! ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi jpoelie2012,
PS-1: Een flash-menu als dit is niet aan te raden, want dit is wat de Google-bot aan menu-links ziet! Google ziet hier dus helemaal niets van (en kan dus ook niet bij de gelinkte pagina's komen om die te indexeren).
Een menu-lijstje van gewone tekst, opgemaakt met css, doet wonderen; en is ook veel makkelijker aan te passen als er eens iets in het menu moet veranderen.
Bovendien kunnen de meeste mobiele en tablet-bezoekers het menu ook niet zien, omdat die apparaten vaak geen flash ondersteunen.
 
Je kan ook doen:
HTML:
<iframe width="100%" scrolling="No" height="333" frameborder="0" 
    align="left" valign="top" allowtransparency="yes" id="frame4" name="frame_menulinks" 
    src="menulinks.htm"></iframe>
Dan gaat het ook goed, want op de iframe-pagina zelf is de hoogte van het menu die 333px.

Heb nu dit toegepast, het werkt nu.

Ik ga me toch eens verdiepen in het CSS verhaal.
Laat het menu nog even zo, tot ik wat meer kaas gegeten heb van het css verhaal.

Vast bedankt allemaal

Groeten

JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan