Hinderlijke aanbeveling in zoekpagina van Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
139
Als ik iets met Google wil opzoeken zie ik nog meer staan. Onder de zoekbalk komt: 'Verhelp Windows fouten' en een dikke trillende pijl er naast. Daaronder staat in kleine letters 'Systweak.com'.
Boven de zoekbalk staat 'Delta search' en in de adresbalk, waar www.google.nl zou moeten staan, daar staat www.yhsdelta-search.com/met een hele sliert letters en cijfers. Het kwam er in direct nadat ik vanuit Chrome even naar Internet Explorer was geweest, even als standaardbrowser had ingesteld en daarna weer terug.
Ik vertrouw die aanbeveling voor nog geen cent en blijf er dus van af.
Maar hoe raak ik die ongevraagde troep kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
als je de invoegtoepassingen e.d. via bovenstaande link van @John hebt uitgeschakeld e/o verwijderd scan dan nog eens met Mbam (link in m'n handtekening).
 
Hinderlijke aanbeveling in zoekpagina van Google Uw bericht

Ik heb het artikel gelezen en eerst maar eens Spyhunter geïnstalleerd. Nadat het programma de computer gescand had, blijkt het een betaald programma te zijn.
Weer weggehaald dus (1,5 uur verder). Toen de aanwijzingen geprobeerd te volgen. Deze (wat een slecht Nederlands):

Hoe wordt Delta-search.com verwijderen uit Google Chrome:
Ga naar het aanpassen en de controle van Google Chrome-pictogram. Selecteer Extra en vervolgens op Instellingen.
Kies Set pagina's.
Klik op de "X"-teken om zich te ontdoen van Delta-search.com.
Klik op de knop Home → Change.
Kies Gebruik de Nieuwe Tap pagina en kies vervolgens OK.
Open Zoekmachines beheren
Kies een zoekmachine die u wilt gebruiken als uw standaard zoekmachine (zoals Google, etc.).
Dan, selecteren Delta zoek en verwijder het. Om dat te doen klikt u op de "X"-teken.

Maar ik loop in de eerste regel al vast. Wat wordt in godsnaam bedoeld met 'Ga naar het aanpassen en de controle van Google Chrome-pictogram'? Ik klikte maar eens in het Google-scherm op de drie streepjes rechts bovenaan. Daar staat Extra in en ook Instellingen, maar dan lijk ik toch verkeerd te zitten. Ik vrees dat het een lastige klus wordt waarbij ik jullie hulp toch weer moet vragen.
 
De versie van IE weet ik niet. Ik denk dat het 9 is.
In mijn vorige bericht had ik het over Chrome. Als ik een Chrome-scherm open (geeft niet welk, het venster Google-zoeken b.v. of Gmail), dan zie ik rechtsboven een vierkantje met drie horizontale streepjes er in. Dat is de enige plek waar ik denk verder te kunnen gaan.
 
Ga naar extra>invoegtoepassingen en schakel daar die searchbar uit en alle andere rommel die je nog tegenkomt.
Ook zou ik eens bij "programma's en onderdelen" kijken (configuratiescherm) of je daar nog wat tegenkomt.
Heb je al met Mban gescand? Die wil die dingen ook nog wel vinden.
 
Mik, het eerste wat ik me afvraag is over welke browser je het hebt. Ik zit gewoonlijk in Chrome, maar ik heb wat uitstapjes naar IE gemaakt. In Chrome vind ik niets over invoegtoepassingen. Toch heb ik daar telkens die ongein gehad die ik in mijn vraag bedoelde.
In IE vind ik na wat zoeken dat Alt+X 'Extra' geeft en dan een menu waar 'Invoegtoepassingen beheren' in staat. Is dat wat je bedoelt? Daar kan ik uitschakelen 'delta Helper Object'en 'Delta Toolbar'. Meer troep zie ik niet. Is dat wat je me wilde laten doen?
Ik ga dan terug naar Chrome. In de zoekpagina van Chrome zou ik bovenaan 'www.google.nl. moeten zien, maar er staat www.searchnu.com/406. Onder de zoekbalk staan zes programma's die ze aanbevelen: Facebook, Free games, Amazon, Chat now, YouTube en eBay. Aardig van ze, maar ik zoek zelf wel uit wat ik gebruik. Het meest verontrustend vind ik dat er in de URL geen www.google.com staat. Heb ik nu alles goed gedaan en is dit wel in orde?
Ik ga morgen maar eens volledig scannen met Mbam. Maar ik wil wel graag weten of ik gedaan heb wat je wilde en of dit de goede uitkomst is.
Welterusten.
 
Lees dit even, er staat ook een oplossing voor Chrome en begin zo snel mogelijk met Mbam te scannen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb volledig gescand met Mbam. Die vond wat (en verwijderd).
Het artikel 'lees dit even' heb ik gelezen en ik vond daar voor Google dezelfde aanwijzingen (in Engels) die ik gisteren ook al (in slecht Nederlands) tegenkwam. Ik ben nu iets verder: het icoontje met die drie streepjes rechtsboven is inderdaad 'Aanpassen en beheren'. Ik ga dus naar Extra. Daar zou ik dan een menu met 'Instellingen' moeten vinden. Ik vind wel een menu, maar daarin niet 'Instellingen'. Hoe dan verder?

Hoe wordt Delta-search.com verwijderen uit Google Chrome:
Ga naar het aanpassen en de controle van Google Chrome-pictogram. Selecteer Extra en vervolgens op Instellingen (?).
Kies Set pagina's.
Klik op de "X"-teken om zich te ontdoen van Delta-search.com.
Klik op de knop Home → Change.
Kies Gebruik de Nieuwe Tap pagina en kies vervolgens OK.
Open Zoekmachines beheren
Kies een zoekmachine die u wilt gebruiken als uw standaard zoekmachine (zoals Google, etc.).
Dan, selecteren Delta zoek en verwijder het. Om dat te doen klikt u op de "X"-teken.
 
delta-search.com

Hoi,
Na een grote schoonmaak, blijk ik ook last van delta-search te hebben: Als ik in Firefox een nieuw tabblad bestel, komt eerst WOT en daarna McAfee Siteadvisor met de waarschuwing:
Wilt u werkelijk naar deze site gaan: http://www.delta-search.com/?affID=119556&babs... en verder nog wat uitleg en waarschuwingen. Dit alles komt voor het eerst na een grondige schoonmaak van mijn pc, die niet meer vooruit te branden was, zodra ik FF ging gebruiken. Ik heb na die schoonmaak o.a. met Spybot etc. allerlei laten opruimen, waarna ik dacht dat het varkentje gewassen was, maar nee... Zoals gezegd kwam bij een nieuw tabblad bestellen tot het bovengenoemde resultaat. Hierna heb ik Mbam gedraaid, maar die vond niets...
Werpt dit een ander licht op de zaak delta-search?
Het probleem van FF is dat hij meermalen "niet reageert", er draait normaal een wieltje in de tab van de site die je bezoekt, maar het wieltje staat lang stil, om daarna weer even te draaien en weer stil te blijven staan: Het duurt soms wel 5 minuten voordat de nieuwe pagina is geladen...
Ik hoop dat we gauw uit deze delta glider kunnen stappen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Sorry, door de traagheid van mijn pc weet je niet goed "waar je bent".
Dit en het vorige bericht (alleen maar een quote) mag iemand weghalen, iemand die dat kan :)
 
delta-search.com

Mbam nogmaals gedraaid:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main|Start Page (Hijack.StartPage) -> Slecht: (http://www.22find.com/?utm_source=b...w&uid=395049983_397234_32343ACD&ts=1363357108) Goed: (http://www.google.com) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en gerepareerd.

Niettemin is er nog geen enkele verandering in het gedrag van FF...
Bovendien krijg ik bij het openen van een nieuw tabblad nog steeds de waarschuwing:

"Ho!
Weet u zeker dat u daar naartoe wilt gaan?

Een bezoek aan http://www.delta-search.com/?affID=119556&babs... kan riskant zijn."
Ik zal Mbam nógmaals draaien.
 
Mbam nogmaals gedraaid:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main|Start Page (Hijack.StartPage) -> Slecht: (http://www.22find.com/?utm_source=b...w&uid=395049983_397234_32343ACD&ts=1363357108) Goed: (http://www.google.com) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en gerepareerd.

Niettemin is er nog geen enkele verandering in het gedrag van FF...
Bovendien krijg ik bij het openen van een nieuw tabblad nog steeds de waarschuwing:

"Ho!
Weet u zeker dat u daar naartoe wilt gaan?

Een bezoek aan http://www.delta-search.com/?affID=119556&babs... kan riskant zijn."
Ik zal Mbam nógmaals draaien.

Ik zal Mbam nógmaals draaien.
Geeft helemaal geen problemen meer weer.

Spybot - Search & Destroy geeft ook geen enkele bedreiging weer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mbam nogmaals

Mbam vond niets, maar er is feitelijk niets veranderd aan het gedrag van FF:
Blijft minuten lang, als ik een nieuwe (volgende) pagina oproep, steken in het tevoorschijn toveren van de pagina die ik wil lezen.

Het valt mij op (dit ter zijde) dat mijn geïnstalleerde Ghostery is verdwenen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan