laadprogramma voor het hervatten van windows (7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostrider-NL

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Goede dag,

Ik heb hier een laptop, die is van een collega en die is uitgevallen omdat de batterij leeg was. Nu krijgen we het scherm "laadprogramma voor het hervatten van windows" Met hierbij 2 opties. "Windows hervatten" en de andere optie "herstelgegevens verwijderen en naar opstartmenu gaan".
Echter, kan geen van deze opties worden gekozen want het toetsenbord werkt niet hierbij.
Ook kan ik niet in de BIOS komen want als ik de computer aan zet komt hij direct in dat scherm, BOOT CD/DVD werkt niet. We hebben ook al de accu voor 5 minuten verwijderd en het nogmaals geprobeerd.

Op internet kwam ik de tip tegen om een extern toetsenbord te proberen. Dat gaan we morgen doen. Ik vroeg me af of er meer opties zijn.4
Alvast bedankt.

MVG GR.

Hallo,

Wacht morgen maar even af, misschien dat je dan wel door kan laten starten.. voor nu laat het maar even rechts of links liggen.

Het is zeker te hopen dat het goed gaat komen.
De instellingen in windows energiebeheer op gebied van kritiek accuniveau, meestal ingesteld op 5%, kan het zijn dat het nooit is gewijzigt na het installeren van windows.
Als de computer dan zo ingesteld is om bij kritiek accuniveau niet af te sluiten, maar in slaap-of sluimerstand te gaan, en de laptop ging nooit in slaap/sluimerstand, kan het zijn dat je probleem nu niet veroorzaakt is doordat je accu leeg was, maar door het niet meer uit de slaap/sluimerstand kunnen komen.
Pas was hier nog iemand die de hele laptop niet meer kon beheren met dank aan de slaap/sluimerstand.

Je hebt je voorkeursschema in energiebeheer aangevinkt, achter dat schema zie je De schema-instellingen wijzigen, klik daar op.
Dan klik je op de knop geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Je ziet in deze instellingen ook in de boomstructuur Accu.
In de instellingen Accu wordt bepaald wat er gebeurd als het kritieke niveau van de batterij is bereikt.

Onder Accu zie je als je op het plusje bij Accu klikt Actie bij kritiek accuniveau.
Deze is standaard ingesteld op sluimerstand.
Stel deze in op afsluiten, Op netstroom is dit uiteraard niet van toepassing, die laat je dan ook op Geen actie ondernemen ingesteld staan.

Het aantal procenten van laag en kritiek accu niveau kan je er instellen, je kan kritiek ook op 8% instellen, de computer zal dan met 8% stroom in de accu afsluiten, en heeft genoeg stroom om ook af te sluiten.
Dan kan het zijn, als je dat niet tijdens het gebruik in de gaten houdt, ineens je computer afsluit.

Dus de kans is groot dat de sluimerstand dit probleem heeft veroorzaakt.
Succes morgen :)

PS lees hier (klik) nog wat over de slaap/sluimerstand.

PS, microsoft heeft slaap en sluimer instellingen standaard ingesteld, of jou moederbord er nu wel of niet tegen kan,
of de software van derden er nu wel of niet mee weet om te gaan,
daar zitten ze bij microsoft niet zo mee, en je er voor waarschuwen doen ze ook niet, dat wordt dan jou probleem op dat moment, zuur he?
World off the white men...

Laatst bewerkt:
Goede dag,Op internet kwam ik de tip tegen om een extern toetsenbord te proberen. Dat gaan we morgen doen. Ik vroeg me af of er meer opties zijn.
Alvast bedankt.

MVG GR.

Is het nog gelukt Ghostrider-NL?
Omdat het probleem slaap/sluimerstand in geval de hardware daar niet mee weet om te gaan een moeilijk proces kan zijn.
Hier boven beschijf ik niet de oplossing, maar een eventuele oorzaak.
Dit, omdat dit soort problemen echt voorkomen moeten worden door te weten of je laptop hardwarematig wel geschikt is voor slaap en sluimerstand.
In dit geval vermoed ik dus dat de laptop niet geschikt is voor slaap en sluimerstand, en deze dus in werking trad bij het lage accuniveau.

Dit zijn geen zaken die fabrikanten en microsoft melden, meestal moet je daar achter komen door dat het mis gaat zoals jij beschreef, of kennis te hebben over hardware en energiebeheer en het zo instelt zodat je dit probleem later niet weer krijgt.
Zuur, maar helaas kan dat allemaal zo vreselijk TRUE zijn.

Dus daarmee creëeren fabrikanten en microsoft een soort russisch roulette.
De som is dan:
fabrikant + microsoft + onwetendheid over deze zaken van de gebruiker = dit probleem.
En ik zie microsoft en fabrikanten nooit dit soort informatie geven, terwijl microsoft instellingen standaard in het systeem zo instelt dat er moment zijn dat de computer zo in slaap/sluimersand gaat.
De woorden "Kennis is macht" treden dan in werking.
voor de handel is dan het spreekwoord "eerlijk word je niet rijk" wat via leerplicht in de hoofden van de kinderen wordt geplant.
"De 1 zijn dood is de ander zijn brood"
Oorzaken en gevolgen.......
Jouw laptop dood, hun brood.
Welcome to planet earth....
Dat is wat men "Slim" noemt.... Maar eigenlijk is het "Sluw"
Als je ze dat zou vragen hebben ze het niet geweten.... misschien hebben ze geen geweten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan