Continue blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandraw

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2013
Berichten
39
Ik krijg sinds vandaag bij alles wat ik doe een blauw scherm op mijn laptop
Of ik nu internet, een mail typ Ctrl c indruk hup scherm weer blauw

Zie foto voor detailsimage.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo sandraw. Kan wel een hele hoop gaan typen, maar pak dit stappenplan er eens bij. Wellicht zit er een oplossing tussen en het is erg leuk om te lezen. Alleen het blauw scherm is natuurlijk helemaal niet leuk.:confused:Klikje
 
Oke eerst zelf proberen, lukt het niet dan kun je altijd terug melden he. Er zijn hier genoeg die er wat van weten. :D;)
 
Hoi, de fout is wel een probleem gerelateerd aan het ram geheugen
Of het zijn bestanden die verkeerde data geven, of het geheugen is kaduc.
Heb je een Windows 7 dvd?
Start die dan op, ga naar het Repareren.
Windows zal even bezig zijn misschien waarna je in een scherm komt waar je memtest uit kan voeren.

Laat memetest een uurtje of 8 draaien, worden er geen fouten in het geheugen gevonden, wat me sterk lijkt als de computer op alles zo reageerd, maar dan kunnen het drivers zijn of torrent programma's die het BSOD scherm veroorzaken.

Als memtest fouten in het geheugen aangeeft, dan ligt het er aan of je de laptop zelf open kan maken en geheugen er uit kan halen enz... of niet.
Is dat niet zo, dan moet je er mee naar een computer winkel.
is de laptop minder dan 3 jaar oud heb je wettelijke garantie op de laptop.
Als winkeliers anders zeggen, liegen ze dat ze barsten.

een driver (*.sys) is een bestand die met de hardware communiceert.
vandaar de naam hardware driver, of stuurprogramma, het stuurt de data van de software naar de hardware wat zich weer vertaald naar het beeldscherm.
de driver igdpmd64.sys is een inteldriver die de procesor en het ram geheugen aangaan, waarschijnlijk het geheugendeel van je onboard video geheugen.

een processor krijgt de data uit bestanden door via igdpmd64.sys en stuurt deze naar het ramgeheugen, ook wel werk geheugen genoemd.
En omdat dat nu niet goed verloopt, krijg je BSOD's.
Of het aan de hardware ligt, of aan de driver zelf, of dat je systeem besmet is, met memtest kan je er achter komen of het aan het geheugen ligt of niet.
Want ook kan deze foutmelding door foute info van de data zelf komen, bijvoorbeeld door een beschadigt driver bestand.

Kan je ook vertellen of er iets specifieks gebeurde voor deze fouten op gingen treden?
omdat ze voorkomen bij alles wat je doet ga ik wel van kapotte hardware uit, maar testen is wel nodig.

Je zou nog kunnen denken, is dan de processor niet stuk? kans is ook aanwezig, maar kleiner omdat je dan meestal niet eens aan opstarten toe komt.
Stel er zijn 2 geheugen modules in de laptop, en 1 is er stuk, dan zou je met 1 nog kunnen werken als die goed is, wel wat trager, als de kapotte module niet in de laptop zou zitten.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/diagnosing-memory-problems-on-your-computer
Als dat lukt voor die op blauw gaat:
microsoft zei:
1.
Open Hulpprogramma Windows Geheugencontrole door te klikken op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ Geheugen in het zoekvak en klik vervolgens op Geheugenproblemen van uw computer vaststellen.* Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

2.
Kies wanneer u het hulpprogramma uitvoert.

dubbelklikken op C:\Windows\System32\MdSched.exe = ook een manier om windows geheugencontrole te openen
k9hytl.jpg


Op de c schijf:
C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-b..re-memorydiagnostic_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_d80ba48d65f0f02f\memtest.exe

C:\Windows\Boot\PCAT\memtest.exe

C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-b..re-memorydiagnostic_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_da3cb85562df73c9\memtest.exe

Mocht je in een dosscherm deze moeten uitvoeren is C:\Windows\Boot\PCAT\memtest.exe het makkelijkst, schrijf deze op.
aangezien je eventueel dan in een dosscherm memtest zou kunnen starten.

Niet in windows op memtest.exe dubbelklikken.
 
Laatst bewerkt:
BSOD, igdpmd64.sys, PAGE_FAULT_ IN_NONPAGED_AREA

Hoi naamgenoot,

Hier exact hetzelfde probleem. Het blijkt te liggen aan een update van Windows (KBKB2670838). Microsoft schrijft zelf:

KB2670838: Microsoft is aware of an issue some customers are experiencing when installing KB2670838 on certain laptop systems with hybrid graphics. We are looking into the situation and are considering blocking the update for systems that could be affected. Customers who are experiencing issues on systems that already have installed the update should consider uninstalling KB2670838.

Zie voor meer info: http://answers.microsoft.com/en-us/...c4a-9c9c-5dc6f0f55d37?page=1&tm=1362175369979
 
Hoi Sandra, heb je ook constant blauwe schermen met de foutmelding PAGE_FAULT_ IN_NONPAGED_AREA?
Aangezien deze fout niet op bestandsniveau plaats vindt, maar op driver niveau.
En drivers is het 2de niveau, het eerste niveau is de kernel waar deze drivers in geladen worden.
Drivers communiceren met de apparaten genaamd hardware.
PAGE_FAULT_ IN_NONPAGED_AREA betekend dat het gebied waar de driver data naar het geheugen wil sturen niet bereikbaar is.
Of dat door een corrupt driver bestand komt, of dat het geheugen kaduk is, kan die andere Sandra met MEMTEST testen.
Windows geheugen controle voert dan memtest uit bij het opnieuw opstarten.
En update is bestandsniveau.

igdpmd64.sys is de driver die bij andere Sandra problemen geeft, is de driver vor het grafische geheugen.
kan dus het geheugen van de videokaart zijn, maar als de videokaart ook ramgeheugen deelt, zoals onboard videokaarten, of memory remap feature instellingen waar de videokaart een deel ramgeheugen toegewezen krijgt.

Dus eerst memtest, en dan kunnen we verder kijken.

http://answers.microsoft.com/en-us/...-7-keeps/66be9f5a-2257-4c4a-9c9c-5dc6f0f55d37

Welke foutmelding zie jij dan Sandra73?
Is het exact dezelfde?
http://search.microsoft.com/nl-nl/results.aspx?form=mssupport&qsc0=ondersteuning&q=kb2670838

Kreeg je KB2670838 bij de essientiele updates?
Ik las net dat het om een platform update gaat, een platform is ook de benaming van waar de drivers in de kernel geladen worden.
Dus dan zou het een storing kunnen zijn in het platform waar de drivers in zijn geinstalleerd.
Mooi dat je langskwam met deze zeer zinvolle info Sandra73 :)

Die platform update is er voor de drivers voor het grafische geheugen deel.

Als dat het geval is kan dat goed nieuws zijn voor de andere Sandra, want dan kan het zijn dat er geen hardware is beschadigt.
In dat geval zou memtest dus geen fouten in geheugen modules kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf had ik exact hetzelfde. Om de haverklap een BSOD, igdpmd64.sys, PAGE_FAULT_ IN_NONPAGED_AREA nadat Windows update had gedraaid. MEMtest had geen effect. Verwijderen van de update wel (duurde overigens bijna een uur voor ik weer opgestart was). Dacht: ik meld het hier even :)
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb van jou vraag een eigen topic gemaakt. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.
 
Vogens mij heb ik geen vraag maar een antwoord waarmee TO haar probleem kan oplossen. Graag gedaan...
 
Niet goed opgelet. Heb alles weer terug gezet. :eek: :)
 
Dank ook Erik777. Via google kwam ik hier uit en hoewel je memtest geen resultaat opleverde bracht het me uiteindelijk wel op het juiste spoor. Het minste wat ik kon doen was hier een account aanmaken en de oplossing posten :)
 
Dat is erg aardig van je Sandra73 :D
Jij ook bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan