• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lmax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
Berichten
4
Ik wil uit een CSV bestand bepaalde waardes kunnen halen. Er zijn twee kolommen, in de eerste kolom staat de datum, in de tweede de waarde die ik wil hebben.
Het probleem is nu dat de data in de eerste cel in een formaat staat waardoor het zoeken niet werkt. Ze staan als
1.1.2013
2.1.2013
3.1.2013
....
1.2.2013
etc

Stel dat ik nu de waarde van 1 feb(1.2.2013) zoek, dan komt excel dus met de waarde van 1 jan. Zelfs met de volledige zoekterm 1.2.2013 zoekt hij niet verder dan de punt en stopt dus met zoeken bij 1.1.2013

De CSV aanpassen is geen optie omdat deze elke dag automatisch door een systeem wordt gegenereerd en ik daar geen invloed op heb.

Iemand een tip om toch te kunnen zoeken met deze waardes.
 
Met deze formule lukt dat wel:

Code:
=DATUMWAARDE(SUBSTITUEREN(A1;".";"-"))

wel de cel opmaken als datum.
 
Dat zou inderdaad kunnen werken, echter kan ik niet in de csv bestanden werken. Die worden namelijk elke dag opnieuw gegenereerd. In het excel bestand waarin ik de gezochte data wil laten verschijnen moet ik dus alles doen.
Ik gebruik dus nu:
Code:
=VERT.ZOEKEN(D1;DAY001_2013_000.CSV!$A:$B;2)

Cel D1 bevat dus de datum die ik zoek. Eventueel kan dat dus een geconverteerde datum met jouw formule zijn, echter zijn dan de data in de csv nog niet geconverteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan