• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met vervaldatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjen001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik ben aan het stoeien met de voorwaardelijke opmaak. In het kort komt het neer op drie mogelijkheden:
- datum ligt binnen 12 maanden
- datum ligt binnen 3 maanden van de vervaldatum
- datum ligt buiten de 12 maanden

Het doel is om dit bij voorkeur middels de pictogrammen zichtbaar te maken. Ofwel groen licht bij binnen de 12 maanden, oranje licht binnen 3 maanden van de vervaldatum en een rood ligt als het buiten de 12 maanden ligt.

Mocht het niet mogelijk zijn met de pictogrammen dat zou het een vergelijkbare tekstopmaak moeten krijgen.

Een documentje heb ik bijgevoegd.

Bijlagen

Mag ik even inbreken op deze vraag? Ik heb namelijk dezelfde vraag maar met een kleine aanpassing.

Mijn gegevens zijn afloopdata van bepaalde documenten.
De datum '1 maand voor afloop' heb ik berekend door middel van de formule "=B2-31" (de afloopdatum - 31 dagen)

Nu wil ik graag:
in KOLOM D een groen vinkje als de afloopdatum over twee maand (vanaf VANDAAG) verstrijkt. Met daarachter het aantal maanden dat het nog duurt voordat de afloopdatum is verstreken.
in KOLOM D een oranje uitroepteken als de afloopdatum over een maand (vanaf VANDAAG) verstrijkt. Met daarachter het aantal maanden dat het nog duurt voordat de afloopdatum is verstreken.
in KOLOM D een rood kruisje als de afloopdatum is verstreken (vanaf VANDAAG). Met daarachter het aantal maanden dat het geleden is de afloopdatum is verstreken.

Op blad 1 in dit bestand Bekijk bijlage Leverancierslijst_TEST.xlsx staat de tabel waar ik het over heb. Op blad 2 ben ik al wat aan het spelen geweest maar dit is nog niet wat ik wil.

Kunnen jullie me verder helpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan