hoe vind ik engelse term Installer in Windows nederlands? Dell 964 printer en win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Het kán, de oude trouwe Dell printer 964 op windows 7. Ik heb dit draadje gevonden maar ik kan niet uitvinden waar ik Installer vind voor Compatiblity Mode -bij punt 5 - in de nederlandse versie. Wie kan me dat zeggen, beste wizzards?

1. Open device manager and uninstall the printer making sure to tick the "Delete the driver software for the device" box.
2. Unplug the USB cord for the printer.
3. If you have previously tried installing the dell drivers using the setup.exe make sure to uninstall the printer drivers and supporting application. if not disregard this step.
3. Run the clean up patch (R166225.zip)
4. Reboot
5. Right click on the installer and go to the "Compatibility" tab. Check "Run this program in compatibility mode" and choose "Windows Vista" Finally check the "Run as Administrator" option. Click Apply and OK.
5. Install the R146813 drivers plugging in the printer when prompter by the installer.
Thats it. If all goes well your 964 should be working properly in Windows 7

Met installer wordt bedoelt het installeer programma voor de printer driver die je gedownload hebt.
Dus in jouw geval de R 146813 installer.
Rechtse klik op geven om in de dropdown box te komen.

Misschien beter deze instructie volgen, die completer/juister lijkt dan die van jou.

Tijs.

Dank je - nu verder met het installeren onder WIndows7 van mijn printer 964. Ik was --- met veel hulp van dnties --- erin geslaagd de Dell 962 te installeren en daarom dacht ik een 964 ook wel aan de praat te kunnen krijgen. Toch niet, ondanks echt vele uren proberen met Dell Community tips en verschillende drivers.

Kan iemand me nog helpen met deze installatie aub? Het bovenstaande werkschemaatje heb ik geprobeerd maar als ik de Installer dan gebruik krijg ik niet de mogelijkheid als Administrator te installeren. En als ik de driver uitpak en op compatibility mode check dan worden alle files succesvol unzipped, maar als ik de printer weer aansluit en hij om de driver vraagt , kan ik die R 146813 wel opgeven maar Installer ziet die niet als stuurprogramma en doet er dus niets mee. Zo blijkt bij afdrukken nog steeds geen printer geïnstalleerd.

Bedankt, Tijs, ik had je tip gemist omdat ik het voorgaande stukje aan het typen was! Ik ga het weer proberen over een uurtje, bedankt vast.

Vandaag heb ik je hele stappenplan precies gevolgd ---het uitpakken van stuurprogramma R146813 via Eigenschappen en aanvinken van administrator en comp.mode Vista 2 gedaan - en het gaat ook zoals beschreven. Na twee keer opstarten en ondanks succesvol unzippen blijft het stuurprogramma niet geïnstalleerd als ik dan via printers de 964 opvraag. Er staat dan weer een uitroepteken bij en in de Dellmap staat alleen Uninstall en niet de rest die er moet staan. Scannen doet hij wel.

Heb je nog een idee, beste Tijs?

Laatst bewerkt:
... ik zie dat bij setup.exe van R..13 Installer nog steeds XP als comp.modus hanteert en niet het ingestelde Vista2. Ik heb Vista dus wel ingesteld. Kan het daaraan liggen en kan ik dat veranderen?

...nog verder geprobeerd en hij staat nu wel op Vista 2 --maar ook dan volgt er een incomplete installatie met alleen Uninstall dat bij Programma´s ---Dell 964 staat....

Mij lijkt het, als voorlopige conclusie, is dat de driverset van Dell een aantal bestanden mist (of ervan uitgaat dat die op het besturingssysteem reeds aanwezig zijn terwijl dat met W7 dan niet het geval is).
Wélke bestanden het zijn weet ik niet.
Ik vraag me dus wel af hoe 2 instructies zo stellig kunnen beweren een werkende oplossing te hebben...

Tijs.

Ok, volgens mij moet je het echt vanaf punt 1 uitvoeren. Ik kan dat stappenplan wel vertalen, maar dan is Google evenzo mijn vriendinnetje.

Wat misschien ook van belang is: Het setup- & alle uitvoerbare bijbehorende programma's moeten worden uitgevoerd in de Compatibiliteitsmodus waarvoor het installatie-programma is geschreven (dus bv. Windows 3.11).
Ander punt is dat het een zelf-uitpakkende .zip lijkt te zijn, & Dell kennende, moeten er dus ergens in de standaard uitpakmap <Systeemschijf>:\R146813\ de werkelijke installatie-bestanden staan (setup.exe, *.inf).

Dat laatste heb ik geprobeerd (drivers uitgepakt met 7-zip) en geprobeerd handmatig een printer(driver) te installeren
Dat zorgt permanent voor 0x00000002 foutmeldingen, alsof de driverset (of Windows) minstens een bestand mist... Dit bij 3 varianten van de drivers, onder Windows 7.

Vandaar mijn vorige posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, het is mij nu gelukt om onder XP de (32-bits) driver te installeren. Lijkt erop dat hetzelfde probleem aan de hand is als bij de All-in-One 962 : Er worden gelocaliseerde drivers gebruikt, dus er wordt (als je de Engelse versie installeert zoals in de instructie-links) geprobeerd bestanden uit mappen met de naam Dutch te kopieren, terwijl alleen de mappen English beschikbaar zijn.
In XP krijg je dan een fatsoenlijke foutmelding.
Als jij nu tegen het probleem aanloopt dat ik hier boven beschrijf, dan krijg je in Windows 7 (normaal gesproken) een cryptische 0x00000002 foutmelding.

Oplossing zou kunnen zijn:
a. Driver installeren via Printer toevoegen (of mogelijk werkt ook het draaien van Setup.exe in compatibiliteitsmodus) zoals ik die nu geupload heb naar deze link
In het geval van de topic-starter staat de printer al in het systeem genoemd, maar zonder goede driver. Zou het dus genoeg zijn om daar de driver te installeren.
b. Een gelocaliseerde NL/Dutch versie van het Rxxxxxx.exe te gebruiken in de instructie, als je die zou kunnen vinden. De Dutch versie die ik genoemd zag op de Dell site was echter "unavailable". Mogelijke juiste download-link zou (toch) deze kunnen zijn.

NB: Gegeven dat ik alleen de 32-bits driver heb geïnstalleerd heb je de meeste kans als je zelf de 32-bits versie van Windows 7 hebt. De installatie van 64-bits drivers heb ik niet getest.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me dus wel af hoe 2 instructies zo stellig kunnen beweren een werkende oplossing te hebben...

Tijs , je hebt hier zeker een punt - helaas kan ik het tekort alleen bij mezelf leggen -anderen drukken vrolijk op W7 met hun 964...

Vreemd blijft dat het stuurprogramma R146813 55Mb meet en succesvol wordt unzipped - maar dat het toch niet uitpakt en als Dell bestand maar een paar Mb-tjes meet.

Ik heb voorlopig een low-tech oplossing, het duurt nu te lang voor het lukt -- ik zet deze 964 bij mijn vrouw op XP en neem zelf de door Tijs zo succesvol gemanagede 962 terug. Dat moet gaan.

Bedankt heren!

Ik begrijp niet helemaal wat je nu schrijft in je vorige posting: Heb je problemen met het downloaden van de driver vanaf mijnbestand.nl?
Ik heb gisteren (en vandaag ook maar een keer) die download gedaan, levert, zoals bedoeld, R146813_DUTCHENG.zip op en ik krijg braaf alles (uitgepakt 511 bestanden, 42 mappen, 90 MB aan bestanden/mappen totaal).
Ik gebruik altijd 7-zip voor in- en uitpakken maar ook de ingebouwde van Windows Verkenner pakt 'm helemaal goed uit.

De (32-bits) driver informatie-bestand staat dan in de submap drivers\Win_XP2K

Ik zou het jammer vinden dat het bestand niet gebruikt zou worden, dus kijk / probeer het nog eens, desnoods vanaf een Internetverbinding van iemand anders en/of op een computer/laptop van iemand anders.
Overigens levert de uitgepakte versie van ftp://ftp.euro.dell.com/Printer/R113130.EXE een .zip bestand op, dat verder weer dezelfde structuur heeft als de R146813 (dus staan, na uitpakken, de (32-bits) drivers in submap drivers\Win_XP2K). En ook die kan ik (onder XP) zonder foutmeldingen toevoegen/installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt Tijs voor je uitgebreide tip, ik ga een dagje weg en dan zal ik het nog eens proberen.

Ties, je bent mijn held! HIJ DOET HET! Ik heb je bestand R146813_DUTCHENG.zip gebruikt en uitgepakt en inderdaad, na uitpakken geeft het systeem de complete Dell printerprogrammareeks, vier stuks, weer in programma´s i.p.v. alleen Uninstall.

Toen wilde hij nog niet afdrukken, - ´niet de juiste USB-poort of geen USB poort geselecteerd.´ Hij stond gewoon op LPT1 en ik wist er even geen raad mee. Er verscheen echter bij printers een Kopie van de Printer 964 die ik ten einde raad maar als standaard instelde: en dat deed het hem. Ik druk nu vrolijk af, veel dank dus, en ik hoop dat er nog veel anderen plezier van kunnen hebben. Want je ziet deze printers op marktplaats verschijnen voor een prikje omdat ze niet compatibel zijn volhgens Microsoft en Dell. Maar dat zijn ze dus --dank zij jou-- wel te maken. Super!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan