Windows Server 2012 Basismap gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Berichten
50
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het configureren van Server 2012 standaard.
Ik heb een gedeelde map op de computer gezet waarin de basismappen van de gebruikers komen. \\server\gebruikersmappen$

Ik heb een gebruiker aangemaakt en in de instellingen van de gebruiker aangegeven dat de basismap de letter H moet krijgen en dat de map moet worden opgeslagen in: \\server\gebruikersmappen$\%username%

Dus als de gebruikersnaam "gebruiker" is dan zou windows een mapje "gebruiker" moeten maken
Als ik nu in de map kijk op de server staat er een map die "mijn documenten" heet....??? Hoe kan dit?

Verder heb ik wel via groepbeleid een mapomleiding aangemaakt van de gebruikers. De 'mijn documenten' worden omgeleid naar de basismap op de server van de gebruiker.

Kan iemand mij helpen?

Gr Ramsy
 
Je geeft het zelf al aan: Je hebt Mijn Documenten omgeleid naar de basismap van de gebruiker, dus verschijnt Mijn Documenten daar.

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie.

Maar hoort de 'mijn documenten' niet in \\server\gebruikersmappen$\gebruiker te komen
Nu komt de 'mijn documenten' map meteen in \\server\gebruikersmappen$

Als ik nu andere gebruikers aanmaak dan komen er in de map \\server\gebruikersmappen$ allemaal 'mijn documenten' mappen te staan

Als ik nu in een map van een bepaalde gebruiker moet wezen, hoe weet ik waar ik moet zijn. Uit welke ik moet kiezen.

Of moet ik het anders aanpakken.

Gr Ramsy
 
Doe eens zoveel mogelijk schermafdrukken over:
a. De instelling van de basismap in Active Directory users and Computers
b. De omleiding van My Documents etc. via Groepsbeleid. Doe zéker ook afdrukken van het tweede (en derde etc.) tabblad bij de mapomleiding.

Gevoelsmatig denk ik dat je bij de mapomleiding een fout hebt gemaakt, maar dat kunnen we mogelijk pas zien als de schermafdrukken er staan.

Tijs.
 
printscreens

groepsbeleid1.jpggroepsbeleid2.jpgmap.jpguserscomputers.jpg

De gebruikersmappen is opgedeeld in groepen en leerkrachten. Dus de leerkracht basismap gaat naar \\server01\leerkrachten$\%username%
Had het in de voorgaande berichten iets aangepast voor de duidelijkheid.

Hierbij de afbeeldingen.

Hoop dat je hier wat mee kunt

Gr Ramsy
 
Laatst bewerkt:
Beetje rare gedeelde mapnaam die je gebruikt voor de basismap: \\server01\leerkrachten$\leerkrachten
Had daar iets verwacht van \\server01\basismappen$\leerkrachten of \\server01\gebruikersmappen$\leerkrachten

Geef ons enkele schermafdrukken, via een CMD-prompt op server01:
a. de gedeelde mappen en waar ze naar verwijzen:
net share
b. de ECHTE mapnamen van Mijn documenten op D:\gebruikersmappen\leerkrachten:
dir /x /a D:\gebruikersmappen\leerkrachten

We zijn nog niet ver, maar hopelijk geven die extra schermafdrukken weer wat extra info.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
nog wat screenshots

cmd1.jpg
cmd2.jpg

Hierbij de gevraagde screenshots.
De basismappen staan in 2 verschillende gedeelde mappen. 1 voor de groepen en 1 voor de leerkrachten. Leerkrachten hoeven niet bij elkaar in de mappen te kunnen maar wel in die van de groepen. Vandaar de onderverdeling.

Als ik het screenshot zie van de echte namen, lijkt het dus wel goed te gaan. Alleen windows laat het niet goed zien?

Gr Ramsy
 
Ik zie hetzelfde als wat jij zojuist aangeeft: Windows Verkenner geeft de basismappen aan als "Mijn Documenten", terwijl CMD het wél goed aangeeft.

Eerlijk gezegd heb ik daar zo snel geen verklaring bij/voor. Nu het probleem in beeld is reageren anderen hopelijk met een verklaring of andere tips.

Tijs.
 
Bedankt voor je hulp! Topforum dit!

Hoop dat iemand een oplossing heeft voor het verkennerprobleem. Heb zelf bij mapopties de instelling: "het volledige pad in de titelbalk weergeven" aangezet. Wanneer ik nu een mapje open zie ik in de titelbalk in welke map ik zit. Verre van ideaal als er straks ongeveer 30 leerkrachten in komen te staan.

Gr Ramsy
 
Ik heb wel wat gevonden, zo snel:

a. Er zijn acties die je kunt proberen: http://support.microsoft.com/kb/947222 en dan (naar mijn inschatting) vooral optie 3.
b. **A tip to everyone else, you can see the correct folder name if you change the columns in the explorer view and ADD Filename. But still, a workaround as you'll have to add on every server/user assuming you don't change default user.

Komen beiden uit deze link die beschrijft wat jij nu ervaart.

Ik heb niet verder gekeken dan dat.

Tijs.
 
En ook deze link, nog, met tips over het aanpassen van desktop.ini (laatste posting op die pagina): link

Niet zelf kunnen testen, want het probleem heb ik hier zelf niet.

Tijs.
 
Ik zal het een en ander gaan proberen. Ik ben iig niet de enige die er last van heeft.
Met de linkjes die je hebt gegeven gaat het wel lukken denk ik :)
Bedankt!

Ik zet de vraag op opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan