• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken, meerdere tabbladen + matrix?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nwametze

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Afgelopen uurtjes aan het prutsen geweest om bijgesloten (uitgeklede versie) werkblad werkend te krijgen.
Op blad 'Persoon' is de 1e kolom de invoerkolom.
De bladen 'Afdeling1 en Afdeling 2' bevatten de contactgegevens van partners/kinderen van een werknemer.
Door op het blad Persoon in kolom 1 het werknemernummer (WID) van een medewerker in te voeren wordt middels vert.zoeken de rest van de regel gevuld.

Ik ben inmiddels zover dat ik over alle tabbladen, behalve het blad 'Persoon', zoek. Dit werkt goed en zoals je kan zien wordt ook de info van een contactpersoon uit Afdeling 2 goed weergegeven.

Nu loop ik tegen het volgende aan. Een medewerker kan meerdere contactpersonen opgeven. Nu stopt Excel met zoeken bij de bovenste contactpersoon en worden overige contactpersonen van een medewerker niet weergegeven. Hoe zorg ik er nu voor dat ik een lijst werknemernummers in kolom A kan gooien en vervolgens een lijst uit Excel krijg met alle contactpersonen (+gegevens) van die medewerkers?

Ik heb al iets gelezen over een matrix-zoekopdracht, maar wordt hier helaas niet veel duidelijk van. Hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen helpen.
Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.zip

Hallo Nwametze,

Als het niet noodzakelijk is om de gegevens op verschillende tabbladen (afdelingen) bij te houden is een filter mogelijk de oplossing.
Alle medewerkergegevens op 1 blad plaatsen met een extra kolom voor de afdeling waar ze werken. Filter op afdeling en daarna op werkemernummer.

Jogo

Bijlagen

Goedemorgen jogootje, bedankt voor je reactie.
Helaas is het niet mogelijk om alle records op 1 blad te plaatsen, ik ga met een aantal afdelingen over de 65000 regels heen.

Daarnaast zou ik door te filteren enkel van 1 werknemer de gegevens te zien krijgen.
Ik moet echter alle contactpersonen van 10% van de werknemers (heb een lijst met de werknemernummers) benaderen.
Door deze 1 voor 1 te filteren ben ik nog een halve dag bezig met copy-paste.

Zoek naar een mogelijkheid waardoor ik de werknemernummers welke ik nodig heb in excel zet en excel vervolgens in een lijst alle bijbehorende contactpersonen laat zien. Nu zie ik echter alleen de eerste contactpersoon, maar ik heb alle contactpersonen per medewerker nodig.

nwametze,

Je kan ook een filter plaatsen op elk tabblad (afdeling).
Deselecteer alle vinkjes onder WID door op "alles selecteren" te klikken.
Vink vervolgens het ID aan van elke medewerker waarvan je de gegevens wil zien en klik op OK.

Groet, Jogo

Indien je een macro wil/mag gebruiken, run dan eens de macro "zoek".

Bijlagen

Laatst bewerkt:
WHER, mijn dank is groot!
Je macro werkt als een trein.

Hou nu 1 vraag over:
Zou het mogelijk zijn om in kolom A van het eerste blad, waar de te zoeken werknemer-ID's ingevoerd worden, de cel van werknemer-ID's die geen resultaat opleveren een kleur (rood oid) te geven? Ik moet daar namelijk separaat actie op ondernemen.
Ik gok erop dat het mogelijk moet zijn om bij een reactie van Excel 'niet gevonden' ergens een actie uit te voeren, maar ben hier zelf helaas niet thuis genoeg in.

Bestand aangepast, cellen A2:A100 hebben nu Voorwaardelijke Opmaak.

Fantastisch hoe je soms gewoon te moeilijk kan denken.
Was al aan het prutsen hoe ik het in de macro kreeg...

Prima oplossing van WHER door de werknemer-ID's in kolom A te vergelijken met kolom B en bij afwezigheid in B dmv voorwaardelijke opmaak te markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan