tom tom one xl

Status
Niet open voor verdere reacties.

quello

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2013
Berichten
4
Na een 4tal jaren mijn tom tom nog eens bovengehaald ,daar ik met ford een blaupunkt navigatie heb.Ik vond het zonde en met de zomer in aantocht dacht ik hem , als reserve te gebruiken .Na aangesloten te hebben op tthome updates gedaan bijgewerkt en wat bleek ,na terug opstarten "kan geen kaart vinden .
om het nu kort te maken ,ik heb zitten *****n en op den laatsten duur heb ik niets meer in mijn intern geheugen nog op de kaart staan.Nu is mijn vraag als ik nu naar een winkel ga waar men tom tom verkoopt kunnen zij mij dan nog helpen?Ik heb daar nog een mapje gevonden met id nr en verdere gegevens.
 
:d Updates zijn nu regelmatig groter en uitgebreider, en waarschijnlijk moet jij ook andere grotere kaartje hebben ?? ( i.v.m. opslag ruimte ! ):) dit is een goede TomTom nog steeds en volgens mij natuurlijk dat je geholpen word maar met andere kaartje denk toch ..:thumb:
 
Laatst bewerkt:
dank u voor de snelle reactie.Ik heb hem namelijk weer aan de praat gekregen door een kaartje te downloaden van spotnet.Ik heb nog een mapje welke ge moet gebruiken wanneer je een kaart download( illegaal)en dat heet ttgo.Dus nu heb ik er de kaart van benelux op gezet direct in mijn intern geheugen en dat werkt.Maar nu is mijn vraag vroeger stond er western europ en cannarische eilanden maar dan wel op een 2Gb kaartje .Als ik nu een andere kaart download hoe moet ik dat doen want mijn interngeheugen is maar 1gb.Moet ik dat dan de 2gb geheugenkaart los van mijn tom tom gebruiken en zo de kaart van west europa erop zetten en dezelfde wijze volgens ik benelux heb geinstalleerd?Mag benelux er dan nog blijven opstaan na downloaden WEur.Welke versie kan ik gebruiken op mijn tom tom one xl bootloader53026 application version nr 8010 ik veronderstel dat dit de vroegere kaart was.
 
Als je alles van het interne naar een Sd kaart kopieerd dan start hij daarvan op ,een one start op van het interne of van een Sd kaart nooit van allebei.Je zou dus de map Benelux kunnen verwijderen en daarvoor in de plaats een kaart van bijv. south europe kunnen zetten (deze kaart heeft ook Duitsland en West Europe niet), even aktiveren zoals met de Benelux kaart en dan zou het moeten werken.Let wel op dat het kaartnummer het zelfde is dan de Benelux kaart. (de nieuwste is:905.4800)
application version 8010 is de navcore, zeg maar het besturingssyteem .

Edit: South Europe 905.4800 staat ook op spotnet, gepost door Robbrink.
 
Laatst bewerkt:
wel het is al laat en wilde het toch nog proberen heb een kaart gedownload west eur. 758113851880 built3811 id763754 .alles naar sdkaart gekopierd daarna alle stappen gedaan zoals ik met benelux gedaan heb
rood kruis over kaart .heb nog een ander kaartje gedownload om te proberen maar ging ook niet europ cent. pna1376756695885 built4009 id 828184.Maar dat kaartje van benelux dat ik op het intern geheugen had gezet ging wel, alhoewel ik dacht dat sommige onderdelen niet werkte er was daar een onderdeel voor spraakopname voor photos in te voegen enz dat had ik daar vroeger niet op mijn originele versie.Moet ik soms de sd kaart insteken in mijn tt en niet in een kaartlezer . om de kaart te activeren. wat bedoeld u met dezelfde kaart als die van benelux gebruiken ,ze hebben toch allemaal andere nummers.
 
Kijk eens op www.worldofnavigation.com op dit forum is veel kennis aanwezig voor navigatie systemen, hier zijn ook handleidingen e.d. te vinden in begrijpelijke taal. Op deze site word je zeker (na aanmelding) heel goed geholpen en dan komt het helemaal goed.
 
Ben eens op dit forum gaan kijken waar men mij aanraadde om een propere installatie uit te voeren waarvoor een duidelijke handleiding van bestond maar vond het nog een beetje te moeilijk voor mij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan