Silverlight de/installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

iapyx

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Berichten
42
Beste,

Het lukt mij niet om Silverlight van/op een laptop te de/installeren.
Op de laptop draait windows 7

Silverlight is nodig om voor mijn nichtje zodat ze haar schoolcijfers kan bekijken.
Telkens wanneer we proberen om een nieuwe versie van Silverlight te installeren krijgen we een foutmelding.
Nu heb ik op dit forum gezocht naar eerdere oplossingen, maar het probleem blijft.

Middels Revo Uninstaller danwel middels Windows Installer Cleanup lukt het ook niet.
Inmiddels heb ik het programma Silverlight via 'configuratie scherm', programma's verwijderd, maar dan lukt de herinstallatie niet. Ik krijg deze melding : (zie bijlage) silverlightfoutmelding.png


Mogelijk doe ik wat fout....of snap ik het gewoon niet.
Wie kan mij helpen?

Hartelijk dank,
Jaap
 
Laatst bewerkt:
:confused: Silverlight DE-installeren ??? :confused: het is jammer maar die heb je nodig wel ...:(
Nah oke kijk ff met die, .... zal je zekker lukken ...:d:thumb:
50k3eg.jpg

ALS je SilverLight verwijdert ....( en je later opnieuw HER-installeren wil ! ) tijdens verwijdering je moet ook sporen ( jeweet uit register enz..enz.. ) van vorige installatie verwijderen en die kan je juist met die ''Perfect Unistaller'' ! ! :D
 
Laatst bewerkt:
Welk besturingssysteem? En is dat 32-bit of 64-bit?

Tijs
 
Draai Collect.exe (van Microsoft)
Alle logs staan dan in %TEMP%\vslogs.cab
%TEMP% is je map van tijdelijke bestanden. Te bereiken via [Windows-toets]r toetscombinatie -> %TEMP%
Upload dat vslogs.cab ergens naar toe, bijv. naar http://www.mijnbestand.nl
Geef ons de link die daar wordt gegenereerd, zodra het geupload is.
Mogelijk kunnen we uit de log-bestanden wat halen dat de oorzaak is.
Natuurlijk hebben we hier niets aan als alle logs zijn verwijderd, via programma's zoals CCleaner etc.

PS: hier staat de ingepakte versie van Silverlight 5 installatie. Download die en pak 'm uit in een eigen map.
Open install.exe in die map.
Als er tijdens (de-)installatie wordt gevraagd om silverlight.msi (zoals in je schermafdruk), blader dan naar de map waar je het .zip bestand had uitgepakt (en van waar uit je install.exe hebt gestart). Hopelijk helpt je dat dan (een stap) verder.

Tijs.
 
Welk besturingssysteem? En is dat 32-bit of 64-bit?

Tijs

Dnties/Tijs, 64-bit.

Royonix, tijdelijk de-installeren, omdat dit wordt geadviseerd voordat ik het opnieuw wil installeren danwel upgraden naar een nieuwere versie. Is dus niet de bedoeling om het permantent te verwijderen.

Dnties/Tijs, ga ik ook proberen.

Ik houd jullie op de hoogte of het me lukt.
Bedankt zover.
 
Laatst bewerkt:
Eerste update:

Royonix, dat programma 'perfect uninstaller' heb ik geprobeerd, maar dan kom ik op een bepaald punt waar je wordt gevraagd je te registreren. En dat kost dan iets (ik meen iets van 36 USD. Klopt dit? Kan het gratis? Het punt is nl. dat:
a. Het is niet mijn computer maar die van mijn nichtje
b. Ik stop er mijn vrije tijd in
c. Ik weet niet of het programma wel succesvol zal zijn in het verwijderen van Silverlight.

Ik zal nu de oplossing van dnties/tijs uitproberen.

Dank!
Jaap
 
Laatst bewerkt:
:confused: Mijn grote excuses voor deze '' Perfect Uninstaller '' ... inderdaad, ...het is niet gratis ...:confused: maar dat mijn voorstel alleen was, met welke je ev. SilverLight zekker verwijderen kan ....:thumb::(
En later ev. ... opnieuw installeren ..;)
 
Laatst bewerkt:
:confused: Mijn grote excuses voor deze '' Perfect Uninstaller '' ... inderdaad, ...het is niet gratis ...:confused: maar dat mijn voorstel alleen was, met welke je ev. SilverLight zekker verwijderen kan ....:thumb::(
En later ev. ... opnieuw installeren ..;)

ok, dan weet ik dat er betaald moet worden.
Vooralsnog wil ik alternatieven proberen.

Tijs, ik probeer nu even Windows Clean Up uit. Omdat ik dat eerder al had gedownload n.a.v. een bericht op dit forum.
Kan het zijn dat Windows Clean Up nogal wat tijd vergt voordat het iets lijkt te doen? Dit programma blijft nu nl . een tijd 'hangen'.

De log waar jij om hebt gevraagd heb ik nog niet. Wel geprobeerd, maar de log verdwijnt dan na de scan uit mijn beeld en vervolgens ben ik hem kwijt. Zolang ik niet weet waar deze log blijft kan ik hem ook niet tonen op dit forum....

Dank jongens!!
Jaap
 
Ik heb aangegeven waar die staat en hoe die heet..........

Maar je kunt ook gewoon eerst proberen de installatie uit te voeren a.h.v. de versie die ik gelinkt heb in de PS-sectie.

Tijs.
 
Ik heb aangegeven waar die staat en hoe die heet..........

Maar je kunt ook gewoon eerst proberen de installatie uit te voeren a.h.v. de versie die ik gelinkt heb in de PS-sectie.

Tijs.

Ach, Tijs, excuus. Ik heb niet goed gelezen.
Dankjewel.
 
Tijs, Royonix, en aan alle Silverlightgebruikers met problemen met Silverlight:

Het is opgelost! [gratis]
Dankzij Windows Support Office Team [ere wie ere toekomt].

Hartelijk dank iedereen voor de geboden hulp.



********************************************************************************************
De oplossing, dankzij Windows Support Office Team (http://support.microsoft.com/ph/12929/en-us), voor het verwijderen en herinstalleren op een laptop met Windows 7, 64-bits:

-Download de bijlage Silverlightunreg naar het bureaublad en pak het bestand uit: Bekijk bijlage 224791122-0-silverlightunreg.zip

-Voer Silverlightunreg.reg uit en antwoord ja op de beveiligingsvraag


-Open start -> computer

-Open de locatie C:\Program Files

-Verwijder indien aanwezig de map Microsoft Silverlight



Verwijder ook de volgende map wanneer u Windows 64bit gebruikt:

-Open start -> computer

-Open de locatie C:\Program Files(x86)

-Verwijder indien aanwezig de map Microsoft Silverlight

-Start Windows opnieuw op

-Installeer Silverlight via de onderstaande link

http://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx

********************************************************************************************
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan