Geen E-mail in office

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis9

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Berichten
19
Goede Middag, ik heb een computer met windows 8. en het probleem dat ik heb is in LIBREOFFICE ( helaas niet in open office) 4.0.2 in werkblad (calc) staan kolommen die ik heb aangepast en voorzien van namen datums enz. die kan ik afdrukken maar ik moet ze ook kunnen E-mailen. Als ik dat doe krijg ik "er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een E-mailprogramma.( ik heb er maar 3) Maak een koppeling in std. programma's in configuratiescherm. Als er al een E-mailprogramma is geïnstalleerd.OK Dan de volgende opmerking libreoffice kan geen werkende e-mail figuratie vinden, sla dit document lokaal op en voeg het via Uw e-mailclient bij. OK .
Weet U wat ik moet doen om e.e.a. in te stellen zodat ik toch kan E-mailen. Ik heb zelf al van alles geprobeerd maar niets help waarschijnlijke zit ik op het verkeerde paard te weden.

Ik weet dat het geen apache open office is maar ik denk dat dat in grote lijnen het zelfde is. Kees:eek:
 
Kees,

ik had in OpenOffice hetzelfde probleem op Windows XP en Win 7. Dit komt doordat op Windwos het standaard e-mailprogramma gebruikt wordt en dat geldt dan voor ALLE gebruikers. Je dient dus een mailclient per gebruiker te kunnen maken en dat kan binnen de standaard instellingenvan Windows (XP) en Win 7 niet.

Ik heb nu defaultmail.zip gebruikt en nu kan het wel. Ik kan nu rechtstreeks met Thunderbird vanuit Calc emailen op Win7

Je vindt het hier: http://windowsxp.mvps.org/defaultmail.htm
 
Laatst bewerkt:
DiGro bedankt voor je reactie ik ga het gelijk proberen als het lukt laat ik het weten.Kees
 
:evil::evil::evil: bummer.

Dan houdt het voor mij op.
 
Heb het inmiddels opgelost simpel door opslaan in documenten en versturen als bijlage. Heb ik al die tijd zitten klungelen. Maar ben blij dat het is opgelost.cornelis9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan