Standaard stijl - Wijzigen "Einde regel" in "shift-enter"

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
432
In Outlook wordt de enter-toets voor einde regel op dit moment vertaald naar nieuwe paragraaf <p>.
Terwijl in Outlook regelafstand 1 wordt aangehouden, worden de regels in Gmail 'vertaald' naar paragrafen, ofwel, dubbele regelafstand.
Wanneer iemand vanuit Gmail een reply stuurt, met boven jouw tekst, dan is daar dus een dubbele regelafstand zichtbaar.

Dit is te voorkomen door in Outlook geen <Enter> te gebruiken, maar <Shift><Enter>
Voor Outlook maakt dat niets uit, maar wel voor Gmail.

Heb zelf al van alles geprobeerd. Kom er niet uit.

Wat moet ik waar aanpassen in stijlen?



=
Outlook 2010-Stijlen-Einde alinea-01-210313-074823.jpg
=
Outlook 2010-Stijlen-Einde alinea-02-210313-074019.jpg
=
Outlook 2010-Stijlen-Einde alinea-03-210313-074055.jpg
=
Outlook 2010-Stijlen-Einde alinea-04-210313-074303.jpg
=


Overigens, wanneer bij "Tekst opmaken" -> "Stijlen wijzigen" op dat pijltje in de rechterhoek onder klik, dan zie ik mijn 'probeersels' iedere keer
weer terugkomen, ondanks . . . dat ik ze via "Stijlen beheren" verwijderd heb.
Ze stonden niet meer in de lijst.

Nadat ik Outlook opnieuw opgestart had, stonden en staan ze er weer in.
Het schijnt mogelijk te zijn door de NormalEmail.dotm te hernoemen je de standaard stijlen terugkrijgt(??)
Beetje huiverig om dit te doen: zijn er dan nog andere dingen die 'ge-reset' worden...

Thanks
=
 
Deze moet op 0 staan.
inspringen.png


En je zal wanneer alles goed staat de wijzigingen op moeten slaan in normal.dotm.
Als je vervolgens een leeg document opent gebruikt ie normal.dotm als startdocument.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
In Outlook kan Word als standaard editor zijn gesteld. Open dus een Word document, Klik op Start en dan Stijl wijzigen.
Klik nu op Opmaakset en kies Word 2003. Klik nu weer op Stijl wijzigen en klik dan op Als standaard instellen.
 
Deze moet op 0 staan.
inspringen.png


En je zal wanneer alles goed staat de wijzigingen op moeten slaan in normal.dotm.
Als je vervolgens een leeg document opent gebruikt ie normal.dotm als startdocument.

Groeten Marcel

Thanks. Dit staat op '0', heeft altijd zo gestaan.
Het zit 'm in de vertaling van <p> Outlook naar -ik dacht- <br> in Gmail.

Nu, net, ontdekte ik de volgende links

http://www.fix-outlook-line-breaks.com/
http://windowsitpro.com/outlook/outlook-2007-adds-extra-spaces-between-lines-message


Het komt er eigenlijk op neer dat je een keymapper gebruikt, alleen voor Outlook, om enter naar shift enter om te zetten.

=
 
Ik snap nu welk probleem je hebt.
Bij mij (Outlook2007) heb ik hetzelfde.
Wanneer ik een mail naar mijn eigen @live.nl stuur dan heb ik ook lege regels er tussen zitten.

Jammer dat er geen nette oplossing voor bestaat.

Groeten Marcel
 
Contact gehad met Microsoft: op dit moment is hiervoor helaas geen oplossing.
Suggestie gedaan om in Outlook-> Editor opties een (nieuwe) optie aan te brengen waardoor, binnen Outlook, de 'enter' toets wordt vertaald naar 'shift-enter' (misschien een key mapping via een registry entry, geen idee)

Het maakt qua layout voor Outlook niets uit.
Het maakt voor de overzichtelijkheid van de berichten wél uit en..
ook maakt het uit als je een bericht wilt printen: extra papier.

Tevens aanbevolen om eens op Internet te zoeken op : outlook double line spacing problem shift enter

Wie weet komt er een optie/patch.
Maar vooralsnog is er geen oplossing voor.
=
 
Laatst bewerkt:
Hier is wel degelijk een oplossing voor.

Als jij bij bestand>opties klikt en het tabblad E-mail neemt.
Kijk je hier onder het kopje: Berichten opstellen.

Hier kies je bij: Berichten in deze opmaak opstellen: Tekst zonder opmaak.
Je dubbele enters zullen nu weg zijn. Niet de beste oplossing maar, het is iets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan