Game PC €900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandschuur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Gegroet,

Is er iemand die voor mij een Game pc wilt samenstellen van rond de 850-900 euro die ook nog goed te upgraden is voor later. Verder zou een grote
behuizing ook fijn zijn en een cardreader zou ik er ook bij willen. Zonder monitor en besturingssysteem.

Mvg Zandschuur

De 660 kan beter in een PC van zo'n budget en de voeding is groot genoeg voor bijna 2 PC's. je kunt een goedkopere PC samenstellen die games sneller draait.

Aan de topicstarter, graag aangeven wat de PC moet kunnen en op welke kwaliteit. Defineer ook "kunnen upgraden".

pc van robjees is erg duur en onnodig ook dominator ram? neem vengeance is goedkoper en doet het prima ook met OC
en voor het zelfde geld van die GTX660 OC editie kun je een HD7870 halen die het beter doet in vrijwel alle games

zoals wampier al heeft gezegd de pc = overpriced

wat als Zandschuur zijn computer in de toekomst wil upgraden naar wat sterkers, zal hij er in de toekomst nog een 660 naast kunnen zetten wat door en het moederbord en de 660 word ondersteund (ook de voeding voor 2 pcs=/), tevens is hij wel aan de prijzige kant op informatique, ook het gehuegen is makkelijk uit te breiden omdat hij nog 2 sloten vrij heeft en ja dominator ik zweer er gewoon bij.

Stel er zelf een samen kijken of ik er iets op aan te merken heb. Iedereen doet het anders der is geen beste manier.

Laatst bewerkt:
er is een beste manier voor iedereen echter heeft iedereen ook andere eisen
in dit geval weten wij de eisen nog niet

dominator ram is geen must...
alleen voor premium users die extra geld hebben is het handig maar als je op budget zit moet je daar echt niet je geld aan gaan verbrassen.
verder zul je met het oog op de toekomst ook rekening moeten houden met andere type hardware die wellicht niet op het moederbord werkt

en of meneer uberhaupt wel Crossfire/SLI wilt gaan draaien want ook dat heeft zo zijn positieven en negatieven kanten
maar laten we eerst afwachten wat de ts wilt voordat we echt met winkelmandjes aan komen zetten

als je wat meer info geeft over wat je met de pc wilt bereiken dan kunnen wij gerichter advies geven
wie gaat de assemblage doen?
welke games wil je spelen en op welke kwaliteit?

Laatst bewerkt:
De assemblage laad ik doen door alternate. Windows kan ik er zelf wel opzetten, alleen heb ik hierbij wel een vraagje:

Stel ik heb de computer die ik zelf heb samengesteld, en ik installeer daar windows 8 op op de ssd schijf van 120 gb. Gaat die dan bijvoorbeeld niet snel volraken met allerlei programmas en games?
Of kan je games of grote bestanden bijvoorbeeld op de andere HDD schijf zetten van 1 tera byte, of moeten de windows bestanden en de programmas op dezelfde schijf blijven?

De eisen van de computer moeten zijn dat hij redelijk kan renderen met programmas zoals AUTOCAD of cinema 4d, maar ook games op ultra kan. Bij games moet je denken zoals Battelfield, crisis 3 enz.

Mvg Zandschuur

Stel ik heb de computer die ik zelf heb samengesteld, en ik installeer daar windows 8 op op de ssd schijf van 120 gb. Gaat die dan bijvoorbeeld niet snel volraken met allerlei programmas en games?
je kan zelf bepalen waar je de programma's/games op installeert echter zullen alle standaard windows applicaties op de C: schijf komen te staan denk aan updates etc
je kunt tijdens een custom instal van je programma zelf kiezen waar je deze installeert

moet dit perse bij alternate?
alternate is niet de goedkoopste

je koopt nu trouwens 2 120mm fans terwijl er maar plek is voor 1 in die kast...
probeer wat op de kast te besparen
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Oke bedankt, dus bij elk programma dat ik installeer moet ik dus op de grote schijf zetten, dus niet dan de ssd?

Als er nog andere suggesties zijn voor assembleren hoor ik dat graag.

dat is je eigen keuzen als jij bijvoorbeeld je game snel opgestart en geladen wilt hebben dan installeer je de game op de SSD, vind je dat niet noodzakelijk dan installeer je de game op de grote schijf.

Als het spel maar gewoon goed draait vind ik het prima. Maar is de configuratie die ik gestuurd had een beetje geschikt dan voor mijn eisen?

Mvg Zandschuur

ik heb het een beetje aangepast
je had nogal erg veel geld besteed aan de kast en dat gaat ten koste van de hardware die je er anders in kwijt kan
heb er nu een i7 in kunnen stoppen dat zal het videobewerken ten goede doen
alternatepc.png

Hartstikke bedankt,

Maar is deze behuizing groot genoeg om er bijvoorbeeld later meerdere hdd,ssd en een extra videokaart in te zetten?

Mvg Zandschuur

ik zou geen extra videokaart erin doen ten eerste is de voeding daar te klein voor en ten tweede zijn er ook een boel games/programma's die problemen hebben met crossfire of niet ondersteunen

je kunt hem trouwens beter bij azerty bestellen die is een stuk goedkoper en ook een erg goede winkel
kijk dit is hetzelfde systeem als firestorm maar dan bij azerty http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[576423]=1&product[485532]=1&product[41439]=1

deze komt echter boven je budget als je er ook nog een assemblage bij moet van 60 euro daarom kun je beter dit nemen
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[496883]=1&product[7517]=1&product[576423]=1

en ik weet niet 100% of het waar is maar in andere topics werd gezegt dat meer dan 2 cores niet uitmaken voor een programma als autocad en eerder de clockspeed, vandaar de 3570k want die heeft dezelfde clockspeed als de i7 maar nogmaals dit weet ik niet 100% zeker en heb ik van andere mensen (die het zelf hebben geprobeerd) gehoord.
dus als dit waar is denk ik dat je zoiezo beter af bent met een i5 3750k

over de videokaart die ik heb gekozen voor jou build en firestorm het verschil is dat de gpu chip in de mijne afkomstig is van een 7950 chip die het net niet gerad had hiervoor staat de "XT" achter de naam

in het laatste systeem hou je nog 30 euro extra over.

Laatst bewerkt:
@bforbattle
cinema 4d heeft wel baat bij de i7 3770 hij gaat niet alleen cad doen
je neemt nu een unlocked cpu terwijl het moederbord geen OC ondersteuning bied je zult dan ook voor een Z75 of Z77 moederbord moeten gaan en die zijn duurder

@ts
crossfire zoals eerder gezegd heb je het budget niet voor want dan moet je een duurder moederbord en duurdere voeding aan schaffen
maar de kast bied er wel de ruimte voor!

de behuizing is groot genoeg om meerdere HDD's in te plaatsen 7 (totaal) / 7 (vrij) x intern - 3.5" 1 (totaal) / 1 (vrij) x intern - 2.5"
dat is ruimte voor 7 HDD's en 1 kleinere HDD/SSD en je kan via een Bracket altijd nog de 3,5" bays gebruiken voor een SSD

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
cpu koeler erbij die heb je ook nodig wil je kunnen OC'en
en de cardreader is nogal um sweex wil je niet in je pc hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan