• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad verbergen en weer zichtbaar maken (en houden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hoi Beertje, :p

Zat jouw vraag nog eens goed te lezen en het lijkt erop dat je dit toch vaak nodig hebt.

Dus pak aan:

Rechtermuisknop op het tabje wat je wilt verbergen en kies programmacode weergeven.

Plak deze code:

Private Sub Worksheet_Deactivate()
Sheets("Blad1").Visible = xlVeryHidden
End Sub
'a.u.b. even Blad1 vervangen door de naam van het tabje!

Vervolgens in de VBE kiezen voor Invoegen/Module.
Plak deze code in de module:

Option Explicit

Sub ShowSheet()
Dim strWW
strWW = InputBox("Voer het wachtwoord in a.u.b.", , "Wachtwoord invoeren!")
If strWW <> "Joost" Then Exit Sub
Sheets("Blad1").Visible = xlSheetVisible
End Sub
'a.u.b. even Blad1 vervangen door de naam van het tabje!
'bij Joost even jouw wachtwoord invoeren.

Zo nog even compileren! (menu foutopsporing)

Geen fouten mooi, even het projectje beveiligen. (zie vorig bericht)

En nou nog even de boel opslaan en klaar is Klara!

See Yah! :thumb:
O ja de code van ShowSheet kun jij natuurlijk nog onder een knopje hangen. Of je roept hem op met ALT+F8! (of kies een andere leuke manier)

Dag allemaal,

Ik heb zojuist bovenstaande oplossing gebruikt om verschillende werkbladen te beveiligen met een wachtwoord zodat ze na het invoeren van het ww pas zichtbaar worden. Dit werkt perfect. Het enige manco dat ik in de praktijk ervaar is dat deze werkbladen automatisch weer onzichtbaar worden gemaakt nadat ik het betreffende werkblad aanklik en weer verlaat. Dit is nogal lastig als je een langere tijd aan een excelbestand moet werken en veel moet switchen tussen verschillende werkbladen. Ik zou het liefste zien dat deze werkbladen pas weer onzichtbaar worden gemaakt wanneer ik deze handmatig (met een macro) laat verbergen. Weet iemand hoe ik dit in orde kan krijgen?

Groet,
Bratox

Deactiveer deze code als je aan het werk bent door er een commentaarteken voor te zetten:

Code:
' Private Sub Worksheet_Deactivate()
'   Sheets("Blad1").Visible = xlVeryHidden
' End Sub

Een mogelijke oplossing met een Userform.
Als je een naam aanklikt in de lijst wordt dit blad verborgen.

Bijlagen

Kijk in bijlage met de sugestie van Cobbe

Log in als Beheerder met wachtwoord 123
en kijk op het blad dat zichtbaar wordt hoe je tewerk moet gaan.

Bekijk bijlage 180250

Dag allemaal,

Bedankt voor de suggesties. Ik heb gebruik gemaakt van de oplossing van Wieter icm die van Cobbe en stoei daar nog wat verder mee. @ Warme bakkertje, ik zag nergens een userform waar ik een naam aan kon klikken, klopt dat?

Bedankt!

Gr.
Bratox

Als Senior member van 2004 was ik in de veronderstelling dat je wel wist hoe je een Userform kan aanroepen. Mijn excuses daarvoor. :confused:
Ik heb het even verder voor je uitgewerkt zodat je met ctrl-v het userform oproept. Je krijgt dan een lijst met de zichtbare werkbladen.
Telkens je een naam aanklikt in de lijst wordt dit blad verborgen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan