Java Runtime Environment (JRE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0179

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
hallo allemaal,
Ik heb een vraag over Java Runtime Environment (JRE).
Als ik iets wil de-installeren van GRAPHISOFT krijg is de hele tijd de volgende foutmelding: Schermafbeelding (131).png
Kan er hier iemand Tsjechisch? Vreemd maar waar: Dat is het namelijk.:d
Nee hoor, ik heb voor de duidelijkheid ook de vertaling: Schermafbeelding (132).jpg
Ik hoop dat jullie de oplossing weten.

Ze vertellen het toch...
Hier een handleiding, doe niets wat niet gevraagd wordt, want dat veroorzaakt problemen:

Klik op Start.
Selecteer Configuratiescherm.
Selecteer Programma's
Klik op Programma's en onderdelen
Typ "Java" en druk op enter(je komt niet in een zoekveld, maar je moet gewoon typen)
Verwijder ALLES dat maar ook iets met Java te maken heeft

Klaar?
Nu is het tijd om de nieuwe software te downloaden.

Die kan je hier vinden:http://www.java.com/inc/BrowserRedirect1.jsp?locale=nl
Klik erop, of kopieer en plak...
Installeer dit en normaal gezien moet je geen problemen ondervinden bij die deinstallatie!

Veel geluk!

:confused: Verwijder je die JAVA grondig ( sporen ook ! ) ...download je die opnieuw en installeer maar opnieuw, maar controleer je wel welke je versie nodig hebt ! ...;) -->> http://www.java.com/nl/

P.S. Of heb je wel Tsjechische versie nodig ??

Iets anders dat aan de hand kan zijn: Oracle heeft de naam van de fabrikant in de laatste versie veranderd van Sun Microsystems Inc. naar Oracle. Sommige software (zelfs wat oudere software van Oracle zelf (jInitiator)) denkt dan dat je een verouderde versie hebt.

Probeer het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> javacpl.cpl
Ga naar tabblad Java
Klik knop View
Dubbelklik bij de hoogste versie in het witte vakje onder Runtime Parameters
Vul letterlijk in: -Djava.vendor="Sun Microsystems Inc."
Klik 2x op OK

Kijk of het programma dan wel werkt.

Tijs.

Ik heb twee java-updates kunnen verwijderen op deze twee na: Knipsel.PNG. Ik kan verwijderen, maar ze blijven gewoon staan. Opnieuw opstarten heb ik ook al geprobeerd.
'javacpl.cpl' is helaas niet gevonden...

javacpl.cpl moet gevonden kunnen worden. Indien niet, dan is Java dus momenteel niet (correct) geïnstalleerd, ook al zegt Software (zie jouw vorige posting) dat er nu nog 2 versies rondslingeren op je pc.

Ik raad je aan om de installatie van Java opnieuw te doen. Het zou kunnen dat je dan de keuze krijgt om de huidige te repareren. Dat is natuurlijk ook prima.

Ga naar deze pagina, en kies/download de Windows Offline versie. Start die en installeer Java.

Kijk of je daarna wél meteen met die deïnstallatie van start kunt en controleer ook of javacpl.cpl dan wél aan te roepen is via het Uitvoeren vakje (zie mijn eerste posting).

Tijs.

Ik heb gedaan wat je zei: Java geïnstalleerd, maar na te hebben geklikt op 'next' verdween het schermpje opeens. Ook de tweede keer. javacpl.cpl is nog steeds niet te vinden en de twee bestanden willen nog steeds niet weg. Opnieuw opstarten maakt totaal geen verschil uit. Erg vreemd...

Misschien een erg simpel antwoord maar welke mappen van java zijn beschikbaar in je C:\Program Files en eventueel de 32 bits versie van Java. En bevat deze map de bestanden welke noodzakelijk zijn?

Ja, er is een map Java (>jre7). En nu? En trouwens mijn pc heeft 64 bits. Ik heb daarom ook 2x program files.
1. normale program files;
2. Program files (x86).

Staat Java 6 Update 32 dan wel op je computer? Is er geen virus in geslopen?

Ik heb jre7 herinstalleerd (offline versie 64 bit). Dat is goed. Maar de 2e wil nog steeds niet weg. Nu krijg ik deze engelse melding: weer een error.PNG snapt iemand er nog wat van??? Ik niet, totaal niet!:confused:

Relatief onduidelijke melding, ben ik helemaal met je eens. Betekent echter een probleem voor de Windows Installer (MSI), niet zozeer van een ontbrekende DLL van Java.

EDIT, toevoeging: Kijk eerst hier, wat aangeeft WAT er ontbreekt (en een mogelijke oplossing daarvoor), voordat je met paardenmiddelen aan de slag gaat zoals ik hieronder aangeef (JavaMSIFix).
Gebruik die download-link om de missende bestand(en) te kunnen downloaden, pak die uit, en zet het bestand dat mist precies op de plek neer waar de Windows installer hem (volgens Logboeken/Event Viewer) verwachtte.

Paardenmiddel, op eigen risico, dus maak eerst een herstelpunt:

Probeer het volgende: deze link, en daar dan specifiek JavaMSIFix
Klik op de laatste link nog op "Download file" (stukje naar beneden op die pagina) en voer het gedownloade uit.
Dat verwijdert alle verwijzingen naar Java Runtime versie 6 in de registry. Er zou daarmee geen versie 6 van Java meer voor mogen komen in Software en (maar dat zul je wel niet willen) weer mogelijk moeten zijn om Java versies 6 te installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt! Probleem opgelost: update is nu weg, foutmeldingen zijn ook weg! Super!

Graag nog even vermelden of je mijn toevoeging gebruikt hebt (zie mijn vorige posting) of JavaMSIFix (zie ook mijn vorige posting).

Tijs.

Ik heb dat wel gedownload, maar ik zag allemaal toepassingen (.exe)-bestanden. Dus ik dacht: welke nou?! Toen had ik die fixer gebruikt, en toen was de java update opeens verdwenen. Dus de fixer heeft hem verwijderd. Nice!

dat was dus de verkeerde download, die ene met al die exe bestanden. Dus ja, ik heb het zo gedaan als jij had vermeld. En dat is helemaal goed verlopen. Nogmaals bedankt!

Dus met JavaMSIFix.

Fijn dat je ermee geholpen bent! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan