Vlekken bij foto's afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Ik heb een Canon printer MG 5350. Bij afdrukken foto's op 10 x 15 zie je steeds aan de linker rand van de foto vlekjes, streepjes. Soms ziet het er bont uit en lijken het wel olie vlekjes. Testpagina vertoont geen afwijking. Ook een blanco vel A4 uitdraaien vertoont geen strepen. Dieptereiniging toegepast. Dat helpt voor ongeveer 4 afdrukken. Daarna beginnen die vlekjes weer. Steeds op dezelfde plaats op de foto. Ik laat de foto's goed drogen alvorens ze op te bergen. De handleiding van de printer adviseert nogmaals een dieptereiniging te doen.

Ik gebruik glans, glossy fotopapier. Heb nu origineel Canon foto papier. Altijd originele inkt cartridges. Voor ik een aantal afdrukken maak met Canon fotopapier, vraag ik eerst of iemand enig idee heeft hoe die vlekjes ontstaan.

Heb al gebeld met Canon, maar die komen ook niet verder dan met dieptereiniging, juiste instelling op 10 x 15 glans. Maar een echte verklaring van die vlekjes / strepen kunnen ze niet geven.

Alvast bedankt voor eventuele adviezen.
 
Ik wil niets kwaads over canon zeggen,maar heb je al eens gedacht aan een epson printer.
Deze gebruiken een geheel andere afdruk techniek als canon.
Canon heeft bubblejet,waarbij de inkt verhit wordt,en daardoor belletjes blaast.
Epson gebruikt Piëzo inktjet technologie waarbij ieder kanaal een eigen pompje heeft.
 
Laatst bewerkt:
Oei, Ik had een Epson printer, maar die is overleden. Op aanraden van de verkoper heb ik deze Canon gekocht. Reviews zijn over het algemeen goed.
 
Na weer een diepte reiniging + reiniging geleiderollen + testpagina en alles wat je maar kunt bedenken, lijkt het nu goed. Het valt me op dat 1 vel fotopapier per afdruk in de lade aanbrengen beter is dan b.v. 5 tegelijk. Kost veel meer tijd, maar is niet anders. Zou dat het zijn geweest: teveel vellen tegelijk invoeren?
 
Toch maar weer aan een Epson denken.
DE foto printer bij uitstek
Ik heb zelf de stylus photo P50
Deze gebruik ik uitsluitend voor foto's en printable dvd's te bedrukken.
 
Laatst bewerkt:
Tja, de Canon is zo goed als nieuw. Daarvoor had ik een HP. Dat was werkelijk dramatisch. Om nu weer een andere te kopen: aan inruil doe ze niet meer en op Marktplaats raak je een printer ook niet kwijt. Zal vandaag nog een paar prints maken en zien hoe het wordt. Het moet wel leuk blijven: inkt cartridges en fotopapier zijn prijzig.
 
ook een voordeel van epson
6 cartridges voor 50 euro,origineel.
Geen geleur met foto cartrides.
HP gebruikt dezelfde techniek als canon en brother.
 
Heb er gisteren nog een aantal afgedrukt. Geen vlekken meer. Maar ik gebruik geen aparte cartridges voor foto's. Alleen de instellingen wijzigen. Maak er straks nog een paar. Moet een paar over doen: kreukels in het fotopapier door die akelige insteek mapjes van tegenwoordig.
 
De afdrukken met kreukels overgedaan en nog wat nieuwe toegevoegd. Geen strepen / vlekken meer te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan