Flash stevende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBvEA

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Berichten
39
Hallo,

Ik zie met grote regelmaat Flash banners e.d.
Youtube en vele andere websites gebruiken Flash.
Is het zo dat HTML5 Flash ooit overbodig zal maken? Dat hoorde ik namelijk van iemand...

Groetjes,

BBvEA ツ
 
:) Nergens zoiets nog gehort heb ik, ik zit nog bij aantal clubs waar dol zijn ze op ( geavanceerden flash creaties ook ! ) Flash creaties enz.. zelf gebruik ik die dagelijks en denk dat ik niet of ooit van plan ben Flash kunst-creaties te verlaten ..:D
 
Hallo,

Ik zie met grote regelmaat Flash banners e.d.
Youtube en vele andere websites gebruiken Flash.
Standaard gebruikt youtube inderdaad Flash, maar veel video's worden ook als HTML5 video aangeboden. http://www.youtube.com/html5?hl=nl&gl=NL
Is het zo dat HTML5 Flash ooit overbodig zal maken? Dat hoorde ik namelijk van iemand...
Overbodig misschien niet, maar er is er zijn weinig dingen die echt alleen met Flash kunnen. Het grootste nadeel van Flash voor je site gebruiken is dat je afhankelijk bent van een plugin die niet altijd beschikbaar is. Het gros van de mobiele gebruikers (telefoons/tablets) heeft geen Flash. Als je site van Flash afhankelijk is kunnen zij je site dus niet gebruiken, en het is een groeiende groep.
 
:thumb: Dat klopt wat ook allemaal Naarling zei ....:d en ...i.v.m. flash objecten op web, is wel ook nog een groot nadeel zeer veel meer informatie van een gebruiker vergaren dan de ''normale'' cookie, dus voordat je weet jouw PC vol raakt me en jij krijgt problemen, jouw PC word traag enz..enz.. maar in dit geval kan je wel flash cookies bij Macromedia support en setting's manager ...enzv. helemaal uitschakelen enz..enz..
 
Laatst bewerkt:
Oke, bedankt.
Welke versie van Flash is nou het beste om te leren als je zelf banners e.d. wilt leren maken?
Actionscript van Adobe?
 
Met scripts en/of flash scripts heb ik geen goede kennis ....:confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan