Videokaart geoverclockt - GTX 660

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
144
Hallo allemaal,

Uiteindelijk heb ik toch besloten om mijn videokaart te OCen. Nou weet ik alleen niet of ik het goed gedaan heb en hoe ik nog verder de stabiliteit test met de OC
De videokaart: Asus gtx 660 DCUII

Default clocks:
Gpu boost clock - 1032 Mhz
Min. Gpu voltage (mV): 950. Springt tijdens het gamen/benchmarken naar 1162 en heb ik bij het OCen ook niet aangeraakt.
Memory clock: 6008 Mhz
Power target: 100%

En nu de OC clocks:
Gpu boost clock: 1160 Mhz (Te hoog?).
Gpu voltage: 950, hetzelfde gebleven.
Memory clock: 6080 Mhz
Power target: 110%

Moet nog testen of het goed werkt met BF3 maar met Unigine heaven (Volgens velen een van de beste benchmarks) werkt het na zo'n 10 benchmarks stable, voor zover ik kan zien geen artifacts (Soms flikkert het scherm tijdens de benchmark maar dit zit geloof ik in het programma zelf. Altijd op dezelfde scene/plaats/tijd in de benchmark)
De temperaturen zijn na de benchmark (die ongeveer 5 min duurt) 67 graden celsius maximaal.

Ik had eerst de boost clock op 1180 staan, maar toen kreeg ik artifacts en crashes in unigine heaven en BF3. Ook stond toen (Met die artifacts/crashes) de memory clock op 6108. Beiden had ik toen met zo'n 20 MHz verlaagd, nu geen artifacts meer. Hoe weet ik of het aan de memory clock lag, of de boost clock?

En dan nog een andere vraag: zijn er nog meer goede programma's of manieren om stabiliteit te testen?

Bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Power target heb ik op z'n hoogst gegooid, bij mij is dat 123%.
Je memory clock kan nog omhoog, probeer stapjes van 100/50 mhz, doe een burn test (stresstest), totdat je artifacts (rare strepen in je beeld) ziet, of je GPU te warm wordt (onder de 70 graden is goed, daarboven moet je oppassen!)

Voltage moet je niet aanzitten tenzij je echt "hoog" wilt klokken, alhoewel je daar wel je GPU mee kan slopen zoals ik ooit bijna heb gedaan.
 
Core Voltage kan je op een 660 GTX sowieso niet veranderen toch?
Dat is volgens mij gelocked.
 
Laatst bewerkt:
@Baco2013,

Je reageert op een topic van meer dan een jaar oud denk niet meer relevant dus deze sluit ik even
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan